عملکرد دوربین های سه گانه آیفون

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 103

عملکرد دوربین‌های سه‌گانه در آیفون 13 Pro و 13 Pro Max به بعد تجربه فراتر از انتظار شما را در بر‌دارد. لطفا جهت اطلاع از نحوه کار دوربین‌های آیفون این مقاله را مطالعه نمایید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

عملکرد دوربین‌های سه گانه ی آیفون:

اپل در رویداد سال 2019 از آیفون 11 پرو مجهز به دوربین سه گانه رونمایی کرد و بعد از آن آیفون‌های 12، 13، 14 و 15 هم با همان دوربین های سه گانه ی پشت ارائه شدند البته به این دوربین ها هر بار آپشن ها و قابلیت‌های بیشتری اضافه شد.

 لنزهای دوربین‌های سه گانه با دریافت نور بیشتر، کیفیت تصویر بهتری را به کاربر یا عکاس می دهند. 

ویژگی دوربین‌های سه گانه آیفون 11 پرو و 12 پرو  فریم‌های بیشتر و 4 برابر زوم اپتیکال و هر سه دوربین این مدل دارای کیفیت 12 مگا پیکسلی بود. دوربین های این مدل به صورت خودکار جزئیات را در پس زمینه‌ی تصاویر تنظیم می‌کرد و این قابلیت در عکس‌برداری حرفه‌ای بسیار شگفت انگیز بود. لنز تله فوتو(52 میلی متر) ، لنز واید(26 میلی متر) و یک لنز با زوایه ی فوق واید(13 میلی متر) در این مدل امکان عکاسی از مناظر گسترده برای عکاسی پرتره های گروهی به ارمغان آورد. هم چنین عکاسی در شب را با جزییات بیشتر و شفاف تر به کاربر ارائه داد. 

در آیفون 13 لنز واید، لنز اولتراواید و یک لنز فوتو مجهز شد که تقریبا با نمونه های قبلی یکی اما با قابلیت های بیشتر است. لنز واید لنز اصلی و میزان گشودگی دیافراگم آن 1.6/f است. لنز اصلی دوربین این مدل نسبت به مدل های قبل از خود روشن تر است و به سنسور بزرگ تری نیز مجهز شده است. این لنز مجهز به لرزش گیر Sensor Shift است و همچنین از لرزش گیر لنز اپتیکال نیز بر روی آن استفاده شده است و این قابلیت باعث شده است که دریافت نور به مدت طولانی‌تری انجام شود و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بالاتر و نویز کمتر به خصوص در شب به کاربر ارائه می دهد. در حالت سنسور شیفت، لنز ثابت باقی می ماند  و این سنسور دوربین است که با سرعت 5000 بار در ثانیه حرکت می کند تا کمترین لرزش را داشته باشد. لنز اولتراواید در این مدل با میزان گشودگی 1.8/f دریافت نور لنز را تا 78 درصد افزایش می دهد که این امر باعث ایجاد تصاویر با کیفیت بیشتر می شود. این لنز قابلیت فوکوس خودکار را نیز دارد و امکان زوم بر روی اشیا با فاصله ی 2 سانتی متر را ارائه می دهد. لنز فوتو با قابلیت Night Mode امکان ثبت تصاویر با کیفیت بیشتر در شرایط نور کم مانند شب برای کاربر فراهم می کند. 

از قابلیت‌های منحصر به فرد دوربین های سه گانه‌ی گوشی آیفون 13 می توان به Cinematic Mode که قابلیت ضبط ویدئو با فوکوس دوربین بین سوژه ها و هم‌زمان پس زمینه ی تار و حالت سینمایی اشاره کرد و همچنین قابلیت Smart HDR4 را نام برد که هم زمان عکاسی چند سوژه را به کاربر می دهد و روشنایی کنتراست و رنگ پوست سوژه ها را تنظیم می کند. از دیگر قابلیت های این دوربین ها قابلیت های Photography Styles ، قابلیت عکاسی ماکرو و  Prores اشاره کرد که به ترتیب فیلترهای قابل تنظیم هوشمند برای کم و زیاد کردن رنگ های موجود در عکس‌ها، عکاسی از سوژه‌های کوچک از فاصله‌ی دو سانتیمتری و ویرایش ویدئوهای Prores یا دالبی ویژن را انجام می دهند.   

در آیفون 14 پرو دوربینها از یک سنسور 48 مگاپیکسلی 1.28/1 اینچی با فیلتر رنگ Quad bayer استفاده شده است که برای اولین بار در گوشیهای آیفون این قابلیت به کار رفته است. سایز پیکسل های دوربین اصلی پیش از انجام فرایند Binning فقط 1.22 میکرومتر است و پس از انجام این فرایند به 2.44 میکرومتر می رسند. این سنسور با یک لنز 24 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.78 ترکیب شده است. همچنین نسل دوم لرزش گیر سنسور شیفت و پیکسل های کاملا فوکوس شده نیز در این مدل وجود دارد. دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی باعث ایجاد تصاویر شارپ‌تر و پرجزییات می شود. دوربین تله فوتو به کار رفته در این مدل مانند آیفون 13 است و این دوربین یک سنسور 12 مگاپیکسلی 3.5/1 اینچی دارد که یک لنز 77 میلی متری با دیافراگم f/2.8 در اختیار دارد و از لرزش گیر اپتیکال یا OIS هم پشتیبانی می کند. همه ی دوربین های آیفون  14 پرو و 14 پرومکس قادر به فیلم برداری با کیفیت 4k و نرخ فریم 60 هستند و همچنین امکان فیلم برداری Dolby vision HDR در همه ی حالت های چهار دوربین امکان پذیر است.

در دوربین‌های آیفون 14 عملکرد  Stabilization   Enhanced نیز قرار داده شده است که کادر را برش می دهد و سوژه را تا جایی که می تواند ثابت نگه می دارد. قابلیت Action Mode در این مدل با برش سنگین به ارائه ی لرزش گیری مشابه با دوربین های اکشن دارد و با رزولوشن 2.8k یا 2816*1584 پیکسل ذخیره می کند. بهترین عملکرد Action Mode با دوربین فوق عریض و حالت 60 فریم است اما این کار را با دوربین های تله فوتو و اصلی هم می توان انجام داد. از ویژگی های دیگر دوربین های سه گانه در این مدل می توان به ثبت تصاویر Raw است. دوربین اصلی با حالت 48 مگاپیکسلی هم می تواند تصاویر Raw ثبت کند. 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید