معرفی اپلیکیشن Apple Fitness

person نویسنده: امیرحسین عزیزی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 7748

اپلیکیشن سلامتی و تناسب اندام Fitness به همراه آخرین بروزرسانی iOS ورژن 16 در دسترس تمامی کاربران اپل قرار گرفت تا فعالیت فیزیکی کاربر را در طول روز، بدون نیاز به ساعت هوشمند، تحت نظر گرفته و بازخورد متناسب با آن را به او گزارش دهد. 

در کنار تمام پیشرفت‌هایی که iOS 16 برای آیفون‌ها به ارمغان آورد، نرم‌افزار Fitness به صورت یک اپلیکیشن از پیش نصب شده به روی کار آمد تا شما را به سمت داشتن یک سبک زندگی فعال‌تر تشویق کند. فیتنس، یک ابزار تازه وارد اما کاربردی است که به شما میزان حرکت و فعالیت روزانه‌تان در طول روز را نمایش می‌دهد. یک حلقه فعالیتی در اپ فیتنس وجود دارد که به صورت نموداری، میزان پیشرفت شما را در مسیر رسیدن به اهداف حرکتی شما نشان می‌دهد؛ و زمانی که آن را تکمیل نمایید به شما یک نشان اعطا خواهد نمود. همچنین شما می‌توانید میزان پیشرفت خود در طول روز را به آسانی با دوستان و فامیل خود به اشتراک بگذارید. بدین شکل، برای شما و اطرافیان‌تان انگیزه رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف مشترک خود ایجاد خواهد شد. شاید در گذشته، دستیابی به این داده‌ها تنها با داشتن ساعت هوشمند اپل میسر بود اما الان دیگر نیازی به اپل واچ نیست و آیفون شما به تنهایی می‌تواند با بهره گرفتن از اطلاعات سنسور‌های هوشمند خود، فعالیت روزمره شما را مورد بررسی قرار دهد.

 

نحوه راه اندازی اپ Fitness در iOS 16

  1. ابتدا به دنبال اپی به نام Fitness باشید. در صورتی که این اپ به صورت پیش‌فرض نصب نشده است بایستی آن را از طریق App Store اقدام به نصب آن نمایید.
  2. در صفحه‌ی Welcome to Fitness بر روی گزینه Continue بزنید.
  3. در صفحه بعدی دستورالعمل‌های ذکر شده را دنبال نموده و اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید. زیرا این اطلاعات تاثیر مهمی بر روی مقیاس‌های اندازه گیری اپ دارد.
  4. در قدم بعدی، در صفحه Your Daily Move Goal  بایستی شدت و میزان فعالیت روزانه خود برای تعیین هدف مشخص کنید و سپس بر روی دکمه Set Move Goal ضربه بزنید. Lightly سبک‌ترین و Highly سنگین‌ترین هدف را برای شما انتخاب می‌کند.
  5. در پایان بر روی Continue بزنید تا نوار نوتیفیکیشن یا اعلانات آن فعال گردد.

fitness-how-to-setup

 

نحوه کالیبره کردن سنسور‌ها برای افزایش دقت Fitness

اپ فیتنس با استفاده از داده‌های بدست آمده از سنسور‌های شتاب سنج و ژیروسکوپ تلفن همراه، حرکات شما را اندازه‌گیری می‌نماید. اما به هر دلیلی ممکن است متوجه میزانی خطا در اندازه‌گیری این اپ شوید؛ بنابراین کالیبره کردن و تنظیم مجدد این سنسور‌ها امری مهم و ضروری است. برای رفع این میزان خطا و کالیبره کردن سنسور‌ها بایستی مطابق عکس پایین عمل نمایید و گزینه مورد نظر را روشن نمایید تا به آسانی این مشکل رفع گردد.

motion-calibration

 

نحوه تغییر دادن Move Goal یا هدف روزانه در اپ فیتنس

ممکن است پس از چند روز کار کردن با این اپ، متوجه  شوید که هدف انتخابی شما بایستی دست‌خوش تغییراتی گردد تا شما را برای رساندن به تناسب اندامی بهتر یاری نماید. برای تغییر هدف روزانه خود مسیر زیر را دنبال نمایید :

  • اپ فیتنس را باز کنید.
  • بر روی آیکون پروفایل در گوشه بالا راست ضربه بزنید.
  • بر روی Change Move Goal  ضربه بزنید.
  • حالا می‌توانید میزان کیلوکالری که تصمیم دارید به صورت روزانه بسوزانید را تعیین کنید و در پایان بر روی دکمه پایین صفحه ضربه بزنید.

Change-move-goal-in-Fitness-on-iPhone

Trends در برنامه فیتنس و نحوه فعال کردن آن

Trends در بخش خلاصه یا  Summary برنامه فیتنسقرار گرفته است. این قسمت، فعالیت روزانه شما را ردیابی می‌کند و داده‌های مسافت پیاده روی، سرعت دویدن و غیره را نمایش می‌دهد. در این قسمت یک فلش رو به بالا یا پایین وجود دارد؛ و جهت این فلش بستگی به آن دارد که در 90 روز گذشته در مقایسه با 365 روز گذشته، بیشتر یا کمتر حرکت کرده‌اید.

هدف اصلی Trends این است که انگیزه شما را برای حرکت بیشتر و تکمیل حلقه‌های فعالیت خود حفظ کند. توجه داشته باشید که Trends  پس از 180 روز تا زمانی که داده‌های کافی وجود داشته باشد، فعال می‌گردد. پس از فعال شدن، شما اعلانی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه که Trends آماده است.

برای فعال کردن Trends از مسیر زیر اقدام کنید :

  • برنامه Fitness را در آیفون خود باز کنید.
  • بر روی گزینه Get Started واقع در تب Trends در صفحه Summary ضربه بزنید.
  • می‌توانید روند فعالیت خود را بررسی کنید و سپس روی تایید ضربه بزنید.

fitness-trends

نحوه مشاهده Awards یا پاداش‌ها در اپ Fitness

ورزش به شما برای داشتن ظاهری سالم تر و زیباتر کمک می‌نماید اما تا زمانی که مصمم نباشید و مورد تشویق قرار نگیرید، این نتایج قابل دست‌یابی نیست. اینجاست که بخش پاداش‌ها یا Awards برنامه فیتنس وارد عمل می‌گردد.

به ازای هر هدفی که به دست می‌آورید، پاداشی به شما تعلق می‌گیرد. همچنین، می‌توانید پاداش‌هایی را که پس از رسیدن به اهداف حرکت دریافت خواهید کرد، مشاهده کنید؛ و حتی به دوستان خود نمایش دهید! اعلان‌های به موقع برنامه فیتنس به شما یادآوری می‌کند که غرق در کارهای روزمره خود نشوید و زمانی را به سلامت جسم خود اختصاص دهید.

برای مشاهده بخش پاداش‌ها یا Awards در برنامه Fitness، این مراحل را دنبال کنید:

  • برنامه Fitness را در آیفون خود باز کنید.
  • روی گزینه Show More در کنار تب Awards در صفحه Summary ضربه بزنید.
  • حال، تمام جوایز در این صفحه نمایش داده می شود. شما می‌توانید بر روی هر جایزه ضربه بزنید تا شرایط مورد نیاز برای باز کردن آن را بررسی کنید.

fitness-awards

اشتراک گذاری فعالیت‌های روزانه در برنامه Fitness

داشتن یک رقابت سالم با دوستان همیشه یک عامل انگیزشی بسیار جذاب و مهیج است. بازی‌های رقابتی یک تکنیک عالی است که توسط بسیاری از توسعه دهندگان برنامه برای تشویق کاربران به انجام بهتر فعالیت‌ها، نسبت به دوستان خود استفاده می‌گردد. و این همان چیزی است که Share Activity در برنامه فیتنس به وجود می‌آورد. برای فعال کردن آن مسیر زیر را دنبال کنید :

  • برنامه Fitness را در آیفون خود باز کنید.
  • روی زبانه Sharing در سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
  • برای شروع فرآیند اشتراک‌گذاری، بر روی Get Started ضربه بزنید.
  • اکنون، نماد پروفایل را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید تا دوستان خود را دعوت کنید که فعالیت‌های خود را با شما به اشتراک بگذارند.
  • در صفحه بعد، روی نماد + ضربه بزنید.

 fitness-share-activity

  • روی نماد + در برنامه Fitness در آیفون ضربه بزنید
  • در بخش To:، دوستان خود را از مخاطبین اضافه کنید. می‌توانید دعوت را با هر تعداد از دوستانتان به اشتراک بگذارید.
  • پس از اتمام، روی Send در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • روی Done در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

fitness-share-activity-contacts

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید