آموزش حذف و نصب مجدد مک او اس

person نویسنده: امیرحسین فرزین پور list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 7345

سیستم عامل مک او اس همانند ویندوز طرفداران زیادی دارد و همچنین می‌توان گفت رقابتی بین اپل و مایکروسافت وجود دارد که باعث میشود هر چند سال این دو شرکت از سیستم عامل های عالی خود رونمایی کنند.
سیستم عامل مک او اس جزء بهترین سیستم عامل ها و از نظر زیبایی بسیار بی‌نظیر و خارق العاده،طراحی بسیار عالی و مناسب که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.


اکثر کاربران مک او اس همیشه ترس عوض کردن سیستم عامل خود را  داشته اند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که برای عوض کردن مک او اس خود با ترس رو به رو بوده اید؛ با استفاده از این مقاله با ترس خود مقابله کنید.
راه‌های زیادی برای بهبود عملکرد مک او اس موجود است. اغلب نصب دوباره مک او اس می‌تواند راه کار بسیار بهتری باشد؛ نصب مجدد مک او اس می‌تواند دلایلی مثل فروش، ارتقا مک او اس و رفع مشکلات شخصی خود داشته باشد.

قبل از هر اقدامی از اطلاعات خود پشتیبان (بک‌آپ) بگیرید و از اپلکیشن‌ها خارج شوید

اگر مدت زیادی است که از دستگاه خود استفاده می‌کنید و اطلاعات زیادی در دستگاه خود دارید از آن ها بک‌آپ بگیرید. با نصب مجدد مک او اس تمامی اطلاعات شما از دستگاهتان حذف و غیرقابل دسترس خواهد شد.

شما برای این کار به هارد اکسترنال و یا هر حافظه جدا از دستگاه با توجه با حجم اطلاعت خود نیاز دارید؛ با استفاده از برنامه "Time Machine" میتوانید به صورت کامل از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرید؛ همچنین نسبت به حجم اطلاعات خود می‌توانید از سایر حافظه‌ها مانند فلش‌ها یا حتی فضاهای ابری استفاده کنید.

بعد از بک‌آپ شما باید از اپلیکیشن‌هایی که در آن اکانت دارید مانند "iTunes" و "iMassage"و "iCloud" خارج شوید.

  • برای خروج از "iTunes" برنامه را اجرا کنید.

  •  از طریق منوی برنامه  "Account" را انتخاب کنید.
  •  و در آخر گزینه‌ "Sign Out" را بزنید تا از اکانت "iTunes" خود خارج شوید.

همچنین اگر حساب "iMassage" دارید و می‌خواهید از آن خارج شوید مراحل زیر را دنبال کنید.

  •  برای خروج از حساب "iMessage" وارد اپلیکیشن شوید.

  • و از طریق منوی "Messages" به بخش "Preferences" بروید.
  • حساب خود را از منوی سمت راست انتخاب کرده و گزینه‌ی "Sign Out" را بزنید.

 و در نهایت برای خروج از حساب "iCloud" چه کنیم؟

  • از منوی "System preferences" برنامه‌ی "iCloud" را باز کنید.
  •  در برنامه "iCloud" تمام اطلاعاتی که می‌خواهید از طریق فضای ابری اپل ذخیره شود را می‌توانید انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب اطلاعات خود برای ذخیره، در سمت چپ صفحه می‌توانید گزینه "Sign Out" را برای خروج از "iCloud" انتخاب نمایید. سه گزینه برای شما 

نمایش داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید که از اطلاعاتتان پشتیبانی گرفته شود؛ گزینه "Remove from mac" را بزنید. دقت فرمایید که اگر قصد دارید اطلاعاتتان ذخیره شود؛ بر روی گزینه "Keep Copy" کلیک کنید.

مرحله اول: بوت کردن به حالت ریکاوری (Recovery Mode)

با گذشت زمان DVD از روی دستگاه‌های مک برداشته شده است و دیگر نمی‌توان با DVD مک او اس نصب کرد؛ پس چه میشه کرد؟

دستگاه خود را ریستارت کنید؛ هنگام روشن شدن کلید‌های "Command+R" را نگه داشته و صبر کنید که به لوگوی اپل برسد. سپس چند گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.
اگر می‌خواهید که نصب کامل و بدون مشکل داشته باشید؛ باید تمامی اطلاعات دیسک را حذف نمایید. برای این کار وارد قسمت "
Disk Utility" شوید؛ در سمت چپ حافظه‌ای که در آن اطلاعات و مک او اس دارید را انتخاب کنید. سپس در سمت راست وارد شاخه "Erase" شوید؛ در قسمت "Format" مطمئن شوید که روی گزینه "Mac OS Extended (Journaled) باشد.


روی گزینه
"Erase" کلیک کرده تا عملیات حذف شروع شود. بعد از اتمام عملیات، سیستم شما برای نصب مجدد مک او اس آماده است و شما می‌توانید با فشردن کلید‌های "Command+Q" از حالت "Disk Utility" خارج شوید.

مرحله دوم: نصب دوباره مک او اس

بعد از ریستارت دستگاه منوی "Disk utility" برای شما باز خواهد شد؛ روی گزینه‌ی "Reinstall MacOS" یا "Reinstall OS x" کلیک کرده و گزینه "Continue" را بزنید تا اپل بررسی کند که سیستم شما اجازه نصب دارد یا خیر. در برخی موارد امکان دارد اپل آیدی خود را وارد نمایید.

در بخش بعدی روی گزینه‌ی "Accept"  کلیک کرده؛ حافظه و یا هارد دیسکی که می‌خواهید روی آن مک او اس نصب شود را انتخاب کنید و گزینه "Install" را کلیک کنید تا پروسه نصب شروع شود.

پس از آنکه صفحه "Welcome" را مشاهده کردید به این معناست که دستگاه شما به حالت کارخانه برگشته و آماده تنظیم دوباره است. همچنین اگر تمایل ندارید دستگاه مجدد تنظیم شود می‌توانید با فشردن کلید‌های "Command+Q" دستگاه خود را خاموش کنید.

مرحله سوم: آغاز مک او اس جدید

در قسمت "Welcome" منطقه خود را انتخاب کنید و گزینه "Continue" را بزنید.

در مرحله بعد صفحه‌ی
"Transfer Information to This Mac" را مشاهده می‌کنید. این مرحله مربوط به بازگردانی بک‌آپی است که در قبل گرفته شده است. همچنین می‌توانید با زدن گزینه "Don’t transfer any information now" این کار را در زمان دیگری انجام دهید.


پس از آن در صفحه بعدی شما باید اپل آیدی خود را برای ادامه کار وارد کنید. اگر اپل آیدی ندارید می‌توانید با زدن گزینه
"Create New Apple ID" برای خود اپل آیدی بسازید؛ اگر اپل آیدی را وارد نکنید و بدون اپل ایدی وارد شوید. شما نمی‌توانید از برنامه‌های کاربردی مک او اس مثل "App Store" یا "Face Time" استفاده نمایید.


به همین راحتی شما توانستید در دو مرحله سیستم عامل دستگاه خود را حذف و دوباره نصب کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از منوی سمت چپ بالا، شاخه
"Software Update""App Store" را باز کرده و از بروزرسانی‌های سیستم عامل خود باخبر شوید. در صورت وجود، بهتر است که مک او اس خود را به آخرین نسخه توصیه شده بروزرسانی کنید.

 


«اپل سرویس حس خوش خرید قطعات و محصولات اورجینال اپل»

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید