ایرپاد 3 بخرم یا پرو 2

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 503

آیا می‌خواهید بین AirPods 3 اپل و AirPods Pro 2 تصمیم بگیرید؟ تفاوت‌های زیادی بین این دو مدل وجود دارد، اما می‌توانید با پرسیدن دو سوال از خود شروع کنید. آیا حذف نویز فعال را در طراحی عایق صدا ترجیح می‌دهید؟ یا از طرفداران هدفون‌های باز هستید که نیازی به چسباندن نوک گوش سیلیکونی به گوش خود ندارند؟

بله، تفاوت قیمتی وجود دارد - AirPods Pro 2 حدود 200 دلار به صورت آنلاین به فروش می‌رسد (به طور معمول با قیمت 249 دلار)، در حالی که AirPods 3 حدود 150 دلار قیمت دارد. همچنین ممکن است در تعطیلات آخر هفته جمعه سیاه و دوشنبه سایبری شاهد فروش‌های آتی باشیم. اما از آنجایی که معمولاً تنها حدود 50 دلار دو مدل AirPods را از هم جدا می‌کند، احتمالاً تمرکز بر این تفاوت‌های کلیدی به جای تمرکز بیش از حد روی قیمت، مهم‌تر است.

اپل با ارتقای طراحی ایرپاد 3، شکاف بین ایرپادهای پرو و ​​معمولی خود را پر کرده است - اکنون بیشتر شبیه طراحی پرو منهای گوش سیلیکونی است - و دارای رتبه IPX4 مقاوم در برابر پاشش آب است. علاوه بر این، AirPods 3، مانند AirPods Pro و Pro 2، دارای صدای فضایی اپل با قابلیت ردیابی سر نیز هستند.

اما هنوز مزایای خاصی وجود دارد که می‌توانید فقط با AirPods Pro 2 گران‌تر دریافت کنید، که بزرگترین آن‌ها حذف نویز فعال و حالت شفافیت است. چندین اندازه نوک گوش، قابلیت کشیدن انگشت به بالا و پایین برای کنترل صدای موسیقی و پشتیبانی از پهنای باند فوق العاده نیز در انحصار Pro 2 است.

مدل جدید AirPods Pro 2 که اپل در ماه سپتامبر عرضه کرد، همچنین دارای مقاومت در برابر گرد و غبار، برخی بهینه‌سازی‌های صوتی است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با هدست ویژن پرو آینده و یک درگاه شارژ USB-C، مطابق با آیفون 15، بهتر کار کنند. اما حذف نویز احتمالاً بیشترین تأثیر را در استفاده روزمره خواهد داشت و مهمترین عاملی است که باید در نظر گرفته شود.

AirPods Pro 2 در مقابل AirPods 3 طراحی و کیس

بزرگترین تفاوت از نظر طراحی این است که ایرپادهای 169 دلاری مانند AirPods Pro 2 دارای سرهای سیلیکونی قابل تعویض نیستند که شامل چهار اندازه برای انتخاب است. AirPods 3 همچنین سبکتر از AirPods Pro 2 در 0.15 اونس (4.3 گرم) در مقابل 0.19 اونس (5.3 گرم) است.

AirPods 3 و نسل دوم AirPods Pro در طراحی شباهت‌هایی با یکدیگر دارند، اگرچه تشخیص آن‌ها بسیار آسان است. به عنوان مثال، ساقه‌های AirPods Pro 2 به طور قابل توجهی کوتاه‌تر از AirPods 3 هستند. اما هر دو مدل در برابر تعریق و آب مقاوم هستند، که می‌تواند جذاب‌تر از AirPods معمولی 129 دلاری برای کسانی باشد که می‌خواهند آن‌ها را در حین ورزش بپوشند. با این حال، تنها AirPods Pro 2 2023 علاوه بر مقاومت در برابر تعریق و آب، در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

قاب ایرپاد 3 به نوعی تلاقی بین قاب ایرپاد استاندارد و ایرپاد پرو است. این قاب بسیار کوتاه‌تر و عریض‌تر از قاب اولیه AirPods است، اما به وسعت جلد ایرپاد پرو نیست. همچنین می‌توانید قاب AirPods 3 یا AirPods Pro را از طریق شارژر بی‌سیم MagSafe اپل یا با وصل کردن آن با کابل لایتنینگ شارژ کنید. اما برای دریافت کیس شارژ بی سیم MagSafe همراه با AirPods 3 باید 10 دلار اضافی بپردازید. کیف سازگار با MagSafe برای AirPods Pro 2 نیز برخلاف قاب AirPods 3 دارای یک حلقه بند است.

اما AirPods Pro 2 2023 دارای یک درگاه شارژ USB-C به جای لایتنینگ است که ممکن است آن را برای دارندگان آیفون 15 که می‌خواهند ایرپادهای خود را با استفاده از همان کابل وصل کنند گزینه مناسب‌تری باشد. همچنین می‌توانید AirPods Pro 2 جدید را با وصل کردن آن‌ها به آیفون خود از طریق USB-C شارژ کنید. اگر به AirPods Pro 2 متمایل هستید و در حال تصمیم گیری برای خرید جدید یا بازسازی شده هستید، باید در نظر بگیرید.

قاب نسل دوم AirPods Pro یک قابلیت دیگر نیز دارد: پشتیبانی از باند فوق العاده. این اساساً به این معنی است که کیس دارای AirTag داخلی برای ردیابی آسان‌تر مکان است.

airpods 3 or 2

Audio

برای دریافت حالت حذف نویز فعال و حالت شفاف، همچنان باید از هدفون‌های برتر اپل استفاده کنید. طبق ادعای اپل، از آنجایی که نسل دوم AirPods Pro دارای تراشه H2 جدید اپل هستند، می‌توانند تا دو برابر ایرپاد پرو قبلی نویز را حذف کنند. حالت شفافیت نیز در مدل نسل دوم ارتقا یافته است. تراشه جدید می‌تواند صداهای بلند از محیط اطراف شما را در حالت شفافیت کاهش دهد، که باعث می‌شود صداهایی مانند یک وسیله نقلیه در حال عبور کمتر به نظر برسد.

تراشه H2 همچنین صدای بهبود یافته‌ای را برای AirPods Pro 2 به ارمغان می‌آورد و آن‌ها را بیشتر از AirPods 3 متمایز می‌کند.

همچنین در AirPods Pro 2، کنترل‌های سوایپ را برای مدیریت سطوح صدا دریافت خواهید کرد. AirPods 3 فقط دارای حسگرهای نیروی اپل است که می‌توانید آن‌ها را فشار دهید تا جلوتر بروید، موسیقی را متوقف کنید یا به تماس‌ها پاسخ دهید.

اما هر دو AirPods Pro 2 و AirPods 3 دارای صدای فضایی پویا و EQ تطبیقی ​​هستند. اولی اساساً صدای فراگیر مجازی است، در حالی که دومی صدا را با گوش شما تنظیم می‌کند.

عمر باتری

عمر باتری برای هر دو مدل مشابه است، اگرچه تفاوت‌های جزئی وجود دارد. طبق ادعای اپل، هر دو هدفون باید حداکثر 6 ساعت زمان گوش دادن را ارائه دهند. اما با استفاده از صدای مکانی و ردیابی سر در AirPods Pro 2، 5.5 ساعت عمر باتری خواهید داشت، در حالی که AirPods 3 با فعال بودن ویژگی صدای فراگیر، عمر باتری 5 ساعته کمی را ارائه می‌دهد. اپل همچنین ادعا می‌کند که AirPods Pro 2 4.5 ساعت زمان مکالمه را ارائه می‌دهد، در حالی که AirPods 3 حداکثر 4 ساعت را ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید که قاب هر دو هدفون باید حداکثر 30 ساعت زمان گوش دادن را فراهم کند. اما وقتی صحبت از زمان مکالمه به میان می‌آید، می‌توانید انتظار داشته باشید که 24 ساعت از قاب AirPods Pro 2 و 20 ساعت از قاب AirPods 3 استفاده کنید. پنج دقیقه در هر مورد انتظار می‌رود که حدود یک ساعت زمان گوش دادن یا تقریباً 1 ساعت زمان مکالمه را جبران کند.

نحوه انتخاب

AirPods Pro 2 برای کسانی است که خواهان حذف فعال نویز، صدای بهتر و تناسب قابل تنظیم‌تر هستند. به لطف تراشه U1 و شارژ USB-C، مزایای دیگری نیز دریافت خواهید کرد، مانند توانایی ردیابی آسان‌تر آن‌ها در صورت گم شدن. اگر به حذف نویز اهمیتی نمی‌دهید و هدفون‌هایی با طراحی باز ترجیح می‌دهید، AirPods 3 انتخاب مناسب‌تری هستند (و بله، قیمت آن‌ها حدود 50 دلار کمتر است، بنابراین برای کسانی که بودجه کمتری دارند جذابیت بیشتری دارند). در عین حال، AirPods 3 هنوز چیزهای بیشتری نسبت به AirPods 2 دارد که فاقد ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب، EQ سازگار و صدای فضایی با ردیابی سر هستند.

Apple AirPods Pro 2

به گفته اپل، ایرپاد پرو جدید (نسل دوم) از تراشه جدید اپل H2 بهره می‌برد که قدرت پردازش بیشتری را ارائه می‌کند و در عین حال کارآمدتر انرژی است. تراشه جدید، همراه با درایورهای جدید با اعوجاج کم، امکان بهبود صدایی را فراهم می‌کند که وضوح و عمق بهتری ارائه می‌دهد. حذف نویز نیز بهبود یافته است - اپل می‌گوید ایرپادهای جدید نسبت به AirPods Pro اصلی "دوبرابر" حذف نویز دارند. علاوه بر این، ایرپادهای جدید یک ساعت به عمر باتری اضافه می‌کنند که از پنج تا شش ساعت با حذف نویز روشن می‌شود. به‌علاوه، یک بلندگو در کیس که صدایی را منتشر می‌کند که به تعیین محل جوانه‌های شما از طریق Find My کمک می‌کند، اگر تصمیم بگیرند از شما پنهان شوند.

توجه داشته باشید که در حالی که اپل تولید ایرپاد پرو اصلی را متوقف کرده است، تا زمانی که منابع به پایان برسد، این ایرپادها با قیمت‌های تخفیف‌خورده در فروش باقی خواهند ماند. با این حال، اکثر مردم در صورت توان مالی باید این مدل جدیدتر را دریافت کنند. AirPods Pro 2 همچنان شاهد تخفیف‌های کوچکی است که طی رویداد Early Access Prime آمازون در ماه اکتبر به 223 دلار کاهش یافت.

airpods 3 or 2

Apple AirPods 3

نگاهی به طراحی جدید ایرپادهای نسل سوم بیندازید، و اولین چیزی که احتمالاً به آن فکر خواهید کرد این است: "اینها شبیه ایرپاد پرو بدون نوک گوش هستند." شما اشتباه نمی‌کنید. شکل ایرپاد 3 شبیه ایرپاد پرو است و ساقه‌های کوتاه‌تر و کنترل‌های مشابه پرو را دارد. جدای از تغییر طراحی، که باید بیشتر از ایرپادهای نسل دوم (اگرچه گوش‌های خیلی کوچکی نیست) متناسب با اکثر گوش‌ها باشد، بزرگترین تغییر در کیفیت صدا است: بسیار بهبود یافته است. همچنین عمر باتری بهتر است و AirPods 3 رسما در برابر آب مقاوم هستند.

برچسب‎ها: AirPods Pro 2 AirPods 3

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید