عرضه مک بوک ایر جدید تا نیمه دوم سال 2022

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 414

اپل در حال آماده شدن جهت عرضه نسخه جدید مک بوک ایر خود در اواخر سال جاری است. مک بوک ایر جدید به طور بالقوه دارای طراحی به روز شده با حاشیه‌های باریک‌تر در کنار قطعات داخلی ارتقا یافته خواهد بود. در حالی که شایعات مربوط به این دستگاه در مورد بازه زمانی عرضه تا به الان متناقض بوده است، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که مک بوک ایر جدید قرار است در نیمه دوم سال 2022 عرضه شود.

طبق جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، به نظر می‌رسد اپل عرضه‌ی نسل جدید مک‌بوک ایر را کمی به تاخیر انداخته و احتمالا در نیمه‌ی دوم سال 2022 شاهد رونمایی از این لپ‌تاپ خواهیم بود. از سوی دیگر گفته می‌شود که اپل احتمالا در سال جاری میلادی از نسل جدید مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو رونمایی نخواهد کرد.

مک بوک ایر جدید چه زمانی به بازار عرضه می‌شود؟

مارک گورمن، تحلیلگر مشهور خبرگزاری بلومبرگ، در جدیدترین گزارش خود نوشته که در ابتدا قرار بوده مک‌بوک ایر جدید در انتهای 2021 یا اوایل 2022 به دست کاربران برسد ولی حالا منابع آگاه به این افشاگر گفته‌اند که باید در نیمه‌ی دوم 2022 انتظار معرفی این لپ‌تاپ را داشته باشیم. نسل جدید مک‌بوک ایر ظاهرا از طراحی زیباتری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد و می‌تواند از این نظر توجه کاربران بیشتری را جلب کند. همچنین باید به احتمال پشتیبانی از قابلیت مگ‌سیف هم اشاره کنیم.

از سوی دیگر مینگ-چی کو، یکی دیگر از تحلیلگران مشهور محصولات اپل، مدت‌ها قبل اعلام کرد؛ تولید انبوه نسل بعدی مک‌بوک ایر در پایان سه‌ماهه‌ی دوم یا اوایل سه‌ماهه‌ی سوم 2022 آغاز می‌شود و به همین خاطر حوالی ماه سپتامبر می‌توانیم انتظار معرفی این لپ‌تاپ را داشته باشیم.

چه شایعاتی حول مک‌بوک ایر جدید اپل وجود دارد؟

بنا به گفته راس یانگ کارشناس حوزه نمایشگر، انتظار می‌رود مک‌بوک ایر جدید نمایشگری 13.6 اینچی داشته باشد که کمی از نمایشگر 13.3 اینچی مدل کنونی بزرگ‌تر است. غیر از این مورد همچنین شایعات حاکی از آن هستند که این مدل از تراشه M2 به همراه پردازشگر8 هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی 9 و 10 هسته‌ای بهره خواهد برد.

در جریان رونمایی از مک استودیو و دیگر محصولات اپل که چیپست M1 اولترا هم معرفی شد، برخی منابع می‌گفتند که در این رویداد شاهد رونمایی از چیپست M2 هم خواهیم بود که در نهایت این اتفاق رخ نداد.

در رابطه با چیپست M2 استفاده شده در مک‌بوک ایر جدید هم گزارش‌های زیادی منتشر شده و همانطور که احتمالا می‌دانید، قرار نیست رقیب قدرتمندی برای M1 پرو و M1 مکس باشد بلکه نسبت به تراشه‌ی M1 از پردازنده و پردازنده‌ی نسبتا قدرتمندتری بهره می‌برد. مدتی قبل اعلام شد که اپل هر 18 ماه یک بار نسل جدید این تراشه‌ها را معرفی خواهد کرد و این یعنی در سال 2023 شاهد معرفی M2 پرو و M2 مکس خواهیم بود که گویا مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری شرکت TSMC هستند.

مارک گورمن نیز همان‌‌طور که پیش تر اشاره کردیم، مدعی شده که اپل در سال جاری میلادی نسل جدید مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو را عرضه نخواهد کرد و احتمالا این مدل‌ها که از M2 پرو و M2 مکس بهره می‌برند در سال 2023 راهی بازار می‌شوند. بنابراین در سال 2022 فقط می‌توانیم انتظار معرفی مک‌بوک ایر جدید و مک‌بوک پرو 13 اینچی مبتنی بر چیپست M2 را داشته باشیم.

اپل به لطف بهره‌گیری از تراشه‌های اختصاصی برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خود توانسته طی دو سال اخیر سروصدای زیادی راه بیندازد و آمار فروش این دستگاه‌ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

به نظر می‌رسد اپل برای معرفی این لپ‌تاپ می‌خواهد رویکرد مربوط به سال 2020 را بار دیگر تکرار کند. برای یادآوری باید بگوییم که در نوامبر 2020 این شرکت از مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو 13 اینچی و مک مینی مبتنی بر چیپست M1 رونمایی کرد. به غیر از این محصولات، احتمالا آی‌مک و آیپد پرو هم از چیپست M2 بهره‌مند خواهند شد ولی در مورد تاریخ عرضه‌ی آن‌ها هنوز با قاطعیت نمی‌توانیم صحبت کنیم.

در نهایت طبق شایعات و اخبار موجود می‌توان گفت مک‌بوک ایر جدید، طراحی تغییریافته خواهد داشت و احتمالا با چندین گزینه اضافی در بخش رنگ دستگاه به بازار خواهد آمد. مینگ چی کو همینطور احتمال می‌دهد که این مدل تازه بدون نمایشگر LED کوچک عرضه خواهد شد و همین امر باعث می‌شود تا قیمت آن معقول باقی بماند.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید