چطور دستیار صوتی اپل را فعال کنیم

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2957

اگر از محصولا اپل استفاده می‌کنید قطعا کار با سیری یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دستگاه شما است. در این مطلب نحوه استفاده از آن‌را آموزش می‌بینیم.

در دنیای امروزی وجود دستیارهای دیجیتال و هوشمند می‌تواند کارهای روزمره ما را آسان‌تر از پیش سازد؛ siri یکی از این دستیارهای هوشمند است که در زمینه‌های مختلف می‌تواند به کاربران یاری برساند.

این دستیار هوشمند همانند alexa و google assistant بوده تنها با یک تفاوت که siri را فقط میتوان در محصولات اپل پیدا کرد.

شما از این دستیار هوشمند می‌توانید تمامی سوال‌های که نیاز دارید را بپرسید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. سیری علاوه بر پاسخ به سوالات شما قابلیت‌هایی از قبیل فعال کردن و غیر فعال کردن موارد موجود در تنظیمات، آلارم گزاشتن، پیدا کردن مخاطبین، تماس با مخاطبین و یا پیغام دادن و بسیار موارد دیگر را شامل می‌شود.

فعال کردن سیری

برای فعال کردن سیری در آیپد و یا آیفون خود فقط کافی است که دکمه هوم را برای مدتی نگه دارید و یا اگر دستگاه شما دکمه هوم نداشتید،کافی است تا یکی از دکمه های کناری را برای مدتی نگه دارید.  در ios 14 و یا بالاتر نیز siri به صورت آیکونی کوچک در پایینی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

همچنین بر روی مک با کلیک کردن بر روی برنامه siri, و یا کلیک و نگه داشتن دکمه  command بر روی space bar از این دستیار هوشمند بهره ببرید.

البته با فعال کردن سیری در تنظیمات می‌توانید به راحتی با گفتن جمله "hey siri" با این دستیار هوشمند به راحتی ارتباط برقرار کنید.

تغییر تلفظ کلمات در سیری

همانطور که پیش تر گفتیم سیری قابلیت تماس و پیدا کردن با مخاطبین شمارا نیز دارد البته ممکن است گاهی تلفظ اسم ها برای سیری سخت بوده و بعضا اسم مخاطبین را اشتباه تلفظ کند. البته هیچ‌جای نگرانی نیست زیرا شما می‌توانید به راحتی تلفظ درست اسم های مختلف را به سیری بیاموزید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

برای مثال شما به سیری دستور دادید تا به یکی از مخاطبین شما پیامی ارسال کنید و یا تماسی را برقرار کند و ممکن است که سیری در این هنگام اسم فرد را اشتباه تلفظ کند.

در این لحظه شما می‌توانید با گفتن جمله "you pronounced it wrong" به معنای اشتباه تلفظ کردی، اشتباه سیری را برطرف کنید. پس از گفتن این جمله معمولا سیری از شما تلفظ درست اسم را درخواست می‌کند و شما می‌توانید به درستی اسم افراد را تلفظ کنید تا نمونه درستی برای سیری باشد.

پس از آن این دستیار هوشمند چندین آپشن برای تلفظ های مختلف همان اسم به شما نمایش داده و شما می‌توانید نزدیک ترین حالت به تلفظ درست اسامی را انتخاب کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید