روش ساده برای پیدا کردن اسم آهنگ و خواننده

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 677

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که آهنگی را جایی بشنوید اما ندانید که نام آهنگ چیست و خواننده آن چه کسی است؟

نرمفزارهای این حوضه

شازم یکی از نرم افزارهای پرطرفدار تلفن های هوشمند است.اگر تمایل دارید نام خواننده و یا آهنگ در حال پخش را بدانید تنها کافی است برنامه Shazam را باز کنید و اجازه دهید گوشی آیفون یا اندرویدی شما هم کمی آهنگ را گوش کند! پس از چند ثانیه می توانید اطلاعات مربوط به آهنگ شامل نام آهنگ، نام خواننده و حتی متن آهنگ را داشته باشید. این نرم افزار هم به صورت رایگان و هم به صورت غیررایگان برای دستگاه های Apple و اندروید موجود است.این نرمفزار یکی از بهترین نرمفزارهای این حوضه است که اخیرا در برخی از دستگاه‌ها دچار مشکل شده و کاربرد درست را ندارد.

برخی از کاربران نیز از ربات‌های تلگرامی برای این  موضوع استفاده می‌کنند؛ مانند ربات ملوبات که انوع آهنگ‌هارا در خود دارد و شما بایورد کردن اسم خواننده، اسم آهنگ و یا قسمتی از متن می‌توانید به آهنگ دسترسی پیدا کنید.

دستیار صوتی گوگل

گوگل به تازگی ویژگی تشخیص موزیک را به دستیار صوتی حرفه‌ای خود، گوگل اسیستنت، آورده است. توسط این دستیار صوتی می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه خاصی مانند Shazam، به تشخیص موزیک‌های در حال پخش بپردازید.

گوگل اسیستنت علاوه بر نمایش نام موزیک و خواننده، نام آلبوم، ژانر، سال انتشار و تصویر کاور ترک را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها لینک خرید پلی‌استور و تماشا از طریق یوتیوب هم در صفحه برای‌تان موجود خواهد بود.

برای استفاده از این ویژگی با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی دکمه هوم و یا در صورت فعال بودن، با گفتن جمله Ok Google، دستیار را فعال کنید. پس از باز شدن دستیار و در حالی که موزیک شما در حال پخش است، می‌توانید از دستوراتی مانند “what am I listening to” و یا “what is the name of this song” استفاده کنید.

بعد از گفتن دستور، دستیار شروع به تحلیل موزیک در حال پخش کرده و بعد از چند ثانیه نتیجه را به شما می‌گوید و اطلاعات را نمایش می‌دهد. بعد از نمایش داده شدن اطلاعات موزیک می‌توانید از دستیار درباره خواننده، موزیک و حتی آلبوم، بیشتر بپرسید. همچنین می‌توانید درخواست کنید تا آهنگ را از اسپاتیفای برای‌تان پخش کند.

خوشبختانه این سرویس از موزیک‌های ایرانی هم پشتیبانی کرده و به‌راحتی قادر به تشخیص آن‌ها است. همچنین دقت کنید که کیفیت اتصال اینترنت‌تان در زمان استفاده از این سرویس باید مناسب باشد.

پیدا کردن آهنگ به کمک siri

بعد از عرضه شدن نسخه هشتم از سیستم عامل اپل ، شاهد پیشرفت در نقاط مختلف سیستم عامل بودیم یکی از آن پیشرفت‌ها را Siri به خود دیده است . در این نسخه Siri از قابلیت Shazam  استفاده می‌کند این قابلیت به سیری توانایی تشخیص آهنگ‌ها را می‌دهد و به شما می‌گوید که خواننده این آهنگ کیست و در کدام آلبوم قرار دارد همچنین شما می‌توانید این آهنگ را بخرید و آن را گوش بدهید . به طور مثال در کافی شاپی قرار دارید که در آن جا آهنگی پخش می‌شود و شما به آن آهنگ علاقه پیدا می‌کنید ولی نمی‌دانید که خواننده ی آن کیست و از کجا می توانید آن را دانلود کنید ، اینجاست که این قابلیت به کمک شما می آید .

برای درخواست از سیری می‌توانید :

۱ – دکمه Home را فشار دهید و کمی صبر کنید ( سیری را اجرا کنید ).

۲ – از او این سوال را بپرسید : ? What Song is This.

۳ – او به شما می‌گوید که صبر کنید تا گوش بدهد.

۴ – نام آهنگ و خواننده به شما نمایش داده می شود.

این قابلیت بر روی آهنگ های ایرانی و فارسی نیز عملی می شود.

در تمام روش‌ها دقت داشته باشید که اتصال به اینترنت داشته باشید و صدای آهنگ به خوبی به تلفن همراهتان برسد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید