مقایسه مک بوک پرو و مک بوک ایر

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 579

در این مقاله سعی داریم به مقایسه دو مک بوک پرطرفدار و محبوب اپل یعنی مک بوک ایر و مک بوک پرو بپردازیم. این دو محصول از نظر کلیات مشابه هم هستند و در برخی ویژگی های جزئی دارای تفاوت هایی با هم می باشند.

با مطالعه مقاله پیش رو اطلاعات جدیدی در مورد این دو محصول کسب نموده و خواهید توانست با دید بهتری اقدام به خریدن آنها نمایید؛ با ما همراه باشید.

فرق مک بوک ایر و مک بوک پرو چیست؟

مک بوک ایر یکی از اصلی ترین مدل های خط تولید لپ‌تاپ‌های اپل به دو گروه مختلف تقسیم شده است. ویژگی بارز این محصول وزن پایین آن است و به همین دلیل مورد توجه کاربرانی قرار گرفته که نیاز دارند لپ تاپ همیشه همراهشان باشد.

این مدل با قیمت پایین تری هم نسبت به مک بوک پرو دارد. بنابراین می توان آن را مدلی مناسب برای افرادی دانست که به لپ تاپ های اپل علاقه داشته و قصد ندارند هزینه بالایی برای این محصول بپردازند. یکی از موارد تفاوت مک بوک ایر و پرو پردازنده این محصول است.

مک بوک پرو در واقع لپ تاپ بزرگ تر، پر قدرت تر و البته گران تر اپل به شمار می رود. لپ تاپ پرو اپل در چند مدل مختلف تولید شده و کاربران می توانند با توجه به سطح نیاز و بودجه خود اقدام به خرید هریک از این مدل ها نمایند.

مک بوک پرو به ویژه برای افرادی مناسب است که قدرت عملکردی و سخت افزاری لپ تاپ را مهم ترین معیار خود برای خرید این محصول در نظر می گیرند.

مقایسه طراحی مک بوک ایر و مک بوک پرو

مک بوک پرو جدید و مک بوک ایر اپل هر دو از تراشهٔ M1 این شرکت بهره می‌برند و هر دو دارای ظاهری مشابه هستند. مک بوک ایر و پرو هر در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری موجودند و در جلو پایه‌شان، لبهٔ کوچکی دارند که کمک می‌کند صفحه‌نمایش دستگاه به‌ راحتی باز شود.

 از این جهت، می‌توان گفت طراحی کلی دو مدل ذکرشده، بسیار مشابه است؛ اگرچه مشخصات کوچک‌تر و جزئیات ریزتر میان آن‌ها ممکن است برای شما تفاوت‌های نامحسوسی ایجاد کنند.

مک بوک ایر با دو اندازه متفاوت ۱۱ اینچ و ۱۳ اینچ  به بازارعرضه شده است. در دو مدل مک بوک ایر و پرو ۱۳ اینچی، شاهد حاشیه‌های کمی بزرگ‌تر هستیم. مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل در مقایسه با دو مدل دیگر نام‌برده‌شده، به‌صورت قابل‌توجهی بزرگ‌تر است؛ اما بزرگ‌بودن آن به ‌منزلهٔ طراحی بیرونی ضعیف‌ترش نیست.

در بررسی ابعاد کلی و اندازه این لپ تاپ ها شباهت زیادی دیده می‌شود. شاید مدل ۱۶ اینچی مک بوک پرو از صفحهٔ بزرگ‌تری برخوردار باشد اما ضخامتش درست همانند دو مدل پرو ۱۳ اینچی و ایر، ۰٫۶ اینچ (۱٫۵ سانتی‌متر) است. هم‌چنین این مدل طبیعتاً به‌خاطر اندازهٔ بزرگ‌ترش، وزن بیشتری هم دارد.

نتیجه: به طور کلی در مقایسه طراحی این دو مدل، شباهت زیادی دیده می‌شود و درنهایت می‌توان گفت برنده این مقایسه هردو مدل مک بوک ایر و پرو است.

مقایسه عمر باتری مک بوک ایر و مک بوک پرو

عمر باتری یکی از موارد مهم در خرید هر دستگاه است که اپل با کارگذاری تراشه M1 در این دو مدل، ثابت کرد این انتخاب موفقیت‌آمیز بوده است. نتایج به‌دست‌آمده دراستفاده از این سه دستگاه با روشنایی ۱۵۰ نیت به صورت زیر است:

  •     مک بوک ایر (پردازنده M1): ۱۴ ساعت و ۴۱ دقیقه
  •     مک بوک پرو (پردازنده M1): ۱۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
  •     مک بوک پرو ۱۶ اینچی: ۱۰ ساعت و ۵۵ دقیقه

همان‌طور که می‌بینید، دو مک بوک مجهز به پردازندهٔ M1 اختصاصی شرکت اپل توانسته‌اند با اختلاف نسبتاً قابل‌توجهی در این زمینه موفق واقع شوند، که نشان می‌دهد تلاش‌های اپل در طول سال‌های اخیر برای توسعهٔ پردازنده‌های M1، اصلاً بیهوده نبوده.

نتیجه: مک بوک های ایر و پرو با پردازنده M1، به طور قابل توجهی عمر باتری بالاتری دارند و در این میان مک بوک پرو ۱۳ اینچی پرچم دار است.

مقایسه صفحه‌نمایش مک بوک ایر و مک بوک پرو

ما در این زمینه هم یک مسابقهٔ بسیار نزدیک دیگر داریم. نمایشگرهای رتینا (Retina) در مک بوک ایر و مک بوک پرو هر دو بسیار رنگارنگ هستند و اگرچه شاهد شباهت‌های بسیاری در هر یک از این سه مدل هستیم، یک دلیل اصلی وجود دارد که شما را متقاعد کند مدل پرو را انتخاب کنید؛ روشنایی در مدل های پرو به طور قابل توجهی بهتر است.

در واقع صفحه نمایش رتینا  نوعی صفحه نمایش ال‌سی‌دی است که به‌طور اختصاصی توسط شرکت اپل مهندسی و توسط دیگر شرکت‌ها تولید می‌شود. سازندگان این نمایشگر اظهار می‌کنند که تراکم پیکسل این نمایشگر به اندازه‌ای بالاست که چشم انسان در فاصله دید معمول قادر به تشخیص پیکسل‌ها نیست. شرکت اپل از این نمایشگر در محصولات خود همانند آی‌پد، آی‌فون، آی‌پاد تاچ، مک بوک پرو و مک بوک ایر (از سال ۲۰۱۸ به بعد) استفاده کرده‌است.

براساس نتایج حاصل‌شده از آزمایش صفحه‌نمایش این سه دستگاه، مک بوک ایر (M1) حداکثر ۳۶۵٫۸ نیت روشنایی دارد. این در حالی است که مک بوک پرو (M1) مدل ۱۳ اینچی، ۴۳۴ نیت، و مدل ۱۶ اینچی، حداکثر از ۴۲۹ نیت روشنایی برخوردار است. این در حالی است که خود شرکت اپل اعلام نموده مدل مجهز به پردازندهٔ اینتل مدل‌های پرو، ۱۰۰ نیت روشن‌تر از مک بوک ایر هستند.

نتیجه: در بین مدل های موجود این دو مک بوک، با اینکه همگی دارای صفحه نمایش های بسیار باکیفیتی هستند، مک بوک پرو ۱۳ اینچی (مجهز به پردازنده‌ی اینتل) کیفیت بالاتری در صفحه نمایش نسبت به سایر مدل ها دارد و برنده این مقایسه است.

مقایسه قدرت سخت افزاری و عملکرد مک بوک ایر و مک بوک پرو

یکی از مهم ترین موارد تفاوت مک بوک ایر با پرو، قدرت سخت افزاری است؛ مک بوک پرو سخت افزار قدرتمند تری داشته و پردازش و گرافیک حرفه ای را به کاربران ارائه می دهد.

به دلیل برخورداری از سخت افزار قدرتمند و پیشرفته، قدرت عملکردی مک بوک پرو به مراتب از مدل ایر بالاتر است.

از طرفی ادعاهای اپل مبنی بر این‌که در مک بوک ایر و پرو(مبتنی بر (M1 شاهد عملکرد بسیار بهتر و بهبودیافته‌تری بوده‌ایم، کاملاً درست و ثابت‌شده هستند.در بنچمارک‌های Geekbench 5، مک‌بوک ایر جدید (با ۱۶ گیگابایت رم و پردازندهٔ M1) امتیاز ۵۹۶۲ و مک بوک پرو جدید (با ۱۶ گیگابایت رم و پردازندهٔ M1) امتیاز تقریباً مشابه ۵۹۲۵ را کسب نمودند.

نتیجه: از نظر قدرت سخت افزاری و عملکردی به طور کلی مدل های پرو نسبت به ایر برتری دارند اما به همان نسبت قیمت بالاتری می توانند داشته باشند. در بین مدل های پرو نیز مک بوک پرو ۱۳ اینچی برنده این مقایسه است.

مقایسه قیمت مک بوک ایر و مک بوک پرو

تمام ویژگی‌های و قابلیت‌های نسبتاً بهتر مک بوک‌های M1 که پیشتر گفتیم؛ باعث شده تا آن‌ها از قیمت بالاتری هم برخوردار باشند.

اپل سال‌های زیادی را بدون عرضهٔ لپ تاپی جدید با قیمت کم‌تر از ۱۰۰۰ دلار سپری کرد، اما سرانجام این موضوع تغییر پیدا کرد. بله، قیمت مک بوک ایر جدید تنها یک دلار کم‌تر از آن هزار دلار است، اما تصمیم اپل برای کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت مدل ایر با دو برابر شدن فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض آن (۲۵۶ گیگابایت) همراه بوده؛ موضوعی که در نسخه ۱۳ اینچی مدل پرو نیز شاهدش بودیم. مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل علی‌رغم این‌که با همان قیمت ۱۲۹۹ به فروش می‌رسد، حداقل از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی برخوردار است.

مسئلهٔ دیگری که در این میان باعث شده تا خرید مک بوک ایر به‌صرفه‌تر به‌نظر برسد این است که شما برای تهیهٔ مک بوک پرو ۱۳ اینچی با سی‌پی‌یوهای نسل دهمی، باید ۵۰۰ دلار اضافی‌تر هزینه کنید؛ مبلغی که با توجه به مشخصات و قابلیت‌های ارائه‌شده در سایر مدل‌ها از جمله مک بوک ایر، این لپ تاپ ۱۳ اینچی را خیلی مقرون‌به‌صرفه نمی‌سازد.

نتیجه: در مقایسه قیمت این دو مدل مک بوک بدون شک برنده مک بوک ایر است و خرید آن از نظر اقتصادی با توجه به امکانات و قیمت آن به صرفه است.

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در دوشنبه, اوت 1, 2022 نوشته شده توسط Margaritast پیوند دیدگاه
زویل 5.0 به طور خودکار حل ترین نوع از کد امنیتی,
از جمله چنین نوع کپچاها: ReCaptcha-2, ReCaptcha v.3, Hotmail (Microsoft), Google, SolveMedia, BitcoinFaucet, Steam, +12000
+ hCaptcha پشتیبانی در جدید زویل 6.0! فقط برای زویل 6.0 در یوتیوب جستجو کنید

علاقه مند? فقط گوگل زویل 5.0
P.S. رایگان نسخه ی نمایشی زویل در دسترس است !

همچنین تخفیف عظیمی برای خرید تا 30 جولای در دسترس است: -30%!
مجوز کامل مستقل از قیمت زویل فقط 59 دلار است

http://xrumersale.site/

بررسی ویدیو جدید در یوتیوب:
"XEvil 6.0 1] + XRumer multhithreading hCaptcha test"

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید