خطرات استفاده از وای فای رایگان

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1854

چرا استفاده از یک شبکه وای فای رایگان می تواند خطرناک باشد؟

استفاده از شبکه‌های وای فای رایگان چند مشکل بزرگ دارد. ماهیت باز شبکه باعث می‌شود تا دسترسی به تمام قسمت‌های آن شبکه راحت‌تر و آسان‌تر باشد، حتی ممکن است آن کانونی که این شبکه را راه اندازی و ایجاد کرده است، خود مخرب باشد. به طور معمول رمزنگاری باعث می شود که از ترافیک شبکه شما محافظت شود به طور مثال اگر همسایه شما شبکه وای فای دارد و در قسمتی کاری انجام می‌دهد و یا در حال بازدید از وب سایتی است چون شبکه آن رمزنگاری شده است پس شما نمی‌توانید امور آن و سایت‌هایی که در حال بازدید از آن‌هاست را مشاهده نمایید.

خطرات استفاده از وای فای رایگان

شما وقتی که به یک وای‌فای رایگان فرودگاه و یا هر مکان دیگری متصل می‌شوید آن شبکه رمزگذاری نشده است تا شما بتوانید به صورت آسان به آن متصل شوید به عبارت دیگر برای اتصال به آن، از شما درخواست ورود رمزی نمی‌شود پس ترافیک آن برای همگان قابل مشاهده می‌باشد یعنی آن‌ها می‌توانند ببینند که شما چه وب سایتی را در حال مشاهده هستید و یا در حال تایپ چه عنوانی هستید پس اگر می‌خواهید به وب سایت بانک ( بانکداری اینترنتی) مربوط به حساب خود وارد شوید از شبکه های وای فای رایگان استفاده نکنید. ابزار پیشرفته ای وجود دارد که از آن‌ها می توان برای ترسیم و تجزیه و تحلیل ترافیک استفاده کرد.

خطرناک‌ترین مورد این است که شبکه‌ای که به آن متصل می‌شوید یک شبکه وای‌فای از یک کانون مخرب باشد مثلا ممکن است آن شبکه وای فای توسط یک شخص که با دیوایس خود Hotspots فعال کرده است ایجاد شده باشد و نمی توان مطمئن شد که آن شبکه یک شبکه وای فای قانونی است یا خیر؟! ممکن است یک شبکه مهاجم برای فریب مردم جهت اتصال باشد. دستگاهی وجود دارد که به مهاجمان اجازه می‌دهد که حملاتی این چنین را راه اندازی کنند مثلا هنگامی که لپ تاپ شما در حال تلاش است که به صورت خودکار به یک شبکه متصل شود، این دستگاه باعث می‌شود که سریعا آن را بشناسد و به پاسخ آنالیز سیستم شما اجازه اتصال را دهد و به راحتی حملات انجام شود.

خطرات استفاده از وای فای رایگان

کسی که این نقطه اتصال و شبکه را با اهداف و ارزش های بالا ایجاد می کند این احتمال غیرمعمول است که به این اطلاعات دسترسی پیدا کند اما کاملا امکان پذیر است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید