آتش بس اپل و کوالکام همکاری اپل و اینتل

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 787

بعد از آتش بس میان اپل و کوالکام، مسئولان شرکت اپل تصمیم گرفتند که وابستگی این شرکت به کوالکام که بزرگترین تولیدکننده مودم تلفن همراه در دنیاست را از میان بردارند. در پی این تصمیم، شرکت اپل اعلام کرد که بخش بزرگی از کسب و کار مودم تلفن همراه اینتل را با عقد قراردادی به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری میکند. با عقد این قرارداد، 2200 نفر از کارمندان شرکت اینتل به اپل خواهند پیوست و تجهیزات شرکت اینتل در زمینه تولید مودم تلفن همراه نیز به اپل واگذار خواهد شد.

شاید گمان کنید که شرکت اینتل با عقد این قرارداد از تولید و فروش مودم کناره گیری کند اما این چنین نیست.

این شرکت میتواند به فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش مودم برای رایانه، تولید قطعات رایانه ای، دستگاه های اینترنت اشیاء، ماشین های خودران و هرچیز دیگری غیر از موبایل ادامه دهد.

حالا اپل با این قرارداد میتواند تولید مودم های تلفن همراه 5G خود را آغاز کرده و با بهره گیری از تجهیزات اینتل و تکنولوژی پیشرفته خود مودم های جدیدش را با سرعت مد نظر خود و با قابلیت های بیشتر طراحی و روانه بازار کند.

طراحی قابلیت های جدید برای چیپ ها میتواند محصولات این شرکت را از دیگر رقیبان متمایز نماید.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که، ممکن است شرکت اپل در ابتدا در این مورد کمی افت داشته باشد زیرا تا امروز مودم های شرکت اینتل نسبت مودم های کوالکام عملکرد ضعیف تری داشته اند.

به هر حال با عملکردی که شرکت اپل تا به امروز داشته میتوان امیدوار بود که اپل از این چالش هم سربلند و پیروز خارج شده و با تکیه بر توان و تکنولوژی خود، فاصله اینتل با کوالکام را کاهش داده و یا حتی کوالکام را هم پشت سر بگذارد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید