آموزش نصب نرم افزار سیب بانک

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: اپلیکیشن و گجت و تازه های تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 7410

اگر شما هم در نصب سیب بانک به مشکل خورده اید و یا نمی دانید چطور روند نصب را جلو بروید با ما همراه باشید.

سیستم عامل بانک (سیب ) چیست؟

در دهه اخیر سامانه‌های یکپارچه بانکی (سیب) ایجاد شد و بانک ها برای عملیات خود از آن استفاده می ‌نمایند. استفاده از این سیب در تمام سطوح بانک مانند مدیران، کارشناسان، کاربران و نهایتا پایه اصلی بانک یعنی مشتریان مقبول گردید و امکان درگاه و دریچه استفاده از خدمات بانک را به بیرون از شعبه هدایت نمود، به گونه ای که امروزه بیش از 70 درصد پرداخت ها و انتقال وجوه در خارج از شعبه بانک انجام می گیرد. این سامانه همچون سیستم ‌عامل برای یک بانک عمل می‌کنند 

این گسترش استفاده از خدمات بانکی توسط مشتریان “نظام پرداخت کشور” را به صنعتی ویژه و حساس تبدیل کرده است و مصداق آن 7،363 میلیون تراکنش به گردش مبلغی 9،297 تریلیون ریال در شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) می باشد.

این خدمات از طریق کارکنان بانک توسط برنامه‌‌های کاربردی و یا از طریق مشتریان بانک از طریق درگاه ‌های ارائه خدمت غیر شعبه مانند درگاه اینترنتی بانک (Internet Banking)، خودپردازها (Automatic Teller Machine -ATM)، کارت‌خوان‌ های فروشگاهی(EFT-POS)، تلفن ‌بانک (Telephone Bank) و تلفن همراه (Mobile Bank) از منابع بانک استفاده می‌کنند و امروز با کوشش تمام کارشناسان و متخصصین کشور دسترسی به تمامی بانک ها از یک تلفن همراه میسر می باشد. در سیستم‌عامل (Operating System) بخاطر استفاده مشارکتی مقوله‌هایی مانند“بن‌بست در گره‌ های کور(Dead Lock)”،“کارائی و بازدهی (Performance )”، معماری (Architecture) ”،” زمان پاسخ‌ دهی (Response Time ) و “تعداد کاربران” خیلی مهم می‌باشند و تمام چالش‌های یک سیستم‌عامل خوب پرداختن به مقوله های ذکر شده و لحاظ نمودن آنها می باشد، ارزش و جایگاه یک سیستم عامل را مشخص می کنند.

همان طور که بدون وجود یک سیستم‌ عامل (Operating System)، امروزه امکان بهره‌برداری از رایانه‌ها و حتی گوشی‌ های تلفن همراه را غیر ممکن است، سامانه یکپارچه بانکی (سیب) هم در یک بانک همان نقش را به عهده دارد و بدون آن حیات یک بانک امکان نخواهد داشت. 

از کار افتادن همراه بانک ها

اگر در هنگامی که بر روی آیکون همراه بانک از قبل نصب شده تپ می کنید و با پیغام زیر مواجه می شوید، حتما نیاز است که بر روی آیکون همراه بانک، انگشت خود را نگه دارید و پس از سه ثانیه، بر روی گزینه ضربدر که در قسمت بالا سمت چپ آیکون مورد نظر ظاهر می شود، تپ و با تپ بر روی گزینه Delete، حذف آن همراه بانک را تایید کنید.

 

نصب مجدد همراه بانک مورد نظر

نکته ای که در اینجا نیاز است برای شما بیان کنیم، این هست که دیگر نیاز به نصب نرم افزار سیب بانک نیست و با وارد شدن به سایت آن می توانید مستقیما از نسخه تحت وب آن استفاده کنید.

1-ابتدا وارد آدرس زیر شوید:

Sibbank.ir

2-حال همراه بانک مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس بر روی آیکون دریافت تپ کنید.

3-در صفحه جدیدی که برای شما باز شده، مجدد بر روی آیکون دریافت تپ کنید.

4-در اینجا کافیست بر روی گزینه install تپ کنید و به منوی گوشی خود باز گردید، حال منتظر بمانید همراه بانک مورد نظر دانلود و بر روی دیوایس شما نصب شود.

5-پس از اتمام دانلود برنامه در هنگام بازکردن آن ممکن است با ارور عدم اجازه دسترسی مواجه شوید. 

برای رفع این ارور کافیست وارد مسیر Settings > general > device management

شده و با مراجعه به هر بخش، بخش مربوط به همراه بانک مورد نظر را پیدا کرده سپس بر روی گزینه Trust کلیک و مجدد Trust  را تپ کنید.

حال با این عمل اجازه دسترسی به همراه بانک دانلود شده را داده اید و می توانید وارد همراه بانک مورد نظر شوید و کار های خود را انجام دهید.

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در پنجشنبه, مه 28, 2020 نوشته شده توسط نیما پیوند دیدگاه
چ ا هر کاری میکنم همراه بانک و رمز ساز بانک کشاورزی نصب نمیشه؟

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید