چرا اپل برای ساخت گوشی تاشو عجله ای ندارد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1491

در سال های اخیر، کمپانی های زیادی گزارشاتی مبنی بر پیشرفتشان در حوزه نمایشگرهای انعطاف پذیر ارائه کرده اند اما اکنون این تکنولوژی به صورت تلویزیون رول شونده و گوشی تاشو در آینده ای نزدیک بصورت گسترده به بازار فروش ارائه خواهد شد.

در صنعت گوشی هوشمند، بصورت روزافزون اندازه نمایشگرها افزایش می یابدو توسعه تکنولوژی که بتواند گوشی معمولی را به گجتی بزرگ مبدل نماید، می تواند هوای تازه ای را برای این صنعت به ارمغان بیاورد.

ممکن است اینطور هم نشود. البته تا موقعی که این گجت ها به بازار ارائه نشوند، در خصوص میزان علاقه و استقبال کاربران نمی شود نظر داد بهرحال، قابلیات بی شمار گوشی تاشو را نمی توان ندید گرفت.

در سال های اخیر، نام کمپانی سامسونگ را در خصوص پیشرفت این فناوری بارها شنیده ایم و این کمپانی هزینه زیادی را به این فناوری تخصیص داده است. یک سوال در این زمینه مطرح است که آیا کمپانی اپل هم در این زمینه فعالیت خواهد نمود؟ در صورتیکه پاسخ این سوال مثبت باشد، برای انجام اینکار چه شرایطی باید مهیا باشد؟

اپل برای ترندهای تازه نفس عجله نمی کند

از مهمترین رویکردهای اپل این موضوع است که درخصوص استفاده از ترندهای جدید عجله نمی کند. پس از برگشتن مجدد استیو جابز در سال 1997، این کمپانی اغلب در زمینه تکنولوژی های نوین رویکردی محتاطانه در پیش گرفته است. این قضییه تا حدود زیادی به نحوه ی تعبیه تکنولوژی های نوین در محصولات این شرکت بر می گردد. کمپانی اپل برعکس سایر رقبایش، در زمینه شاخص سازی از لحاظ ویژگی های سخت افزاری زیاد نگرانی به خرج نمی دهد به این دلیل که نرم افزار اختصاصی آن می تواند بخش مهمی از این موضوع را به دوش بکشد.

ولی تولید کنندگان کامپیوترهای ویندوزی، و اینک تولیدکنندگان گوشی اندروید، از این مزیت بی بهره هستند و باید هرچه زودتر به استفاده از تکنولوژی های جدید روی بیاورند در غیر اینصورت پسرفت خواهند کرد. در بعضی مواقع تکنولوژی جدید بسیار عالی است درصورتیکه در بعضی مواقع می تواند بی مصرف هم باشد.

کمپانی اپل اغلب فناوری جدیدی را خود ابداع می نماید وبرای اولین بار خود از آن تکنولوژی بهره می برد، ولی در بعضی موارد هم ترجیح می دهد که از تکنولوژی های جدید دیگر شرکت ها بهره مند گردد و در زمانی مناسب وارد  عمل می شود. این کمپانی اول کنار می ایستد تا رقبایش مشکلاتی که در خصوص این تکنولوژی های جدید وجود دارد را برطرف نموده و سپس خودش در زمانی بسیار مناسب هنگامیکه می داند قادر خواهد بود به بهترین شکل ممکن از این فناوری در محصولات خود استفاده نماید، به بهره گیری از آن ها روی می آورد. از این رو برخی از هواداران کمپانی های رقیب می گویند که اپل عمدتا یک سارق حرفه ای است و در این صنعت نوآوری چندانی به ارمغان نمی آورد.

هرچند کمپانی اپل خیلی دیرتر از سایر شرکت های رقیب از اینترنت 5G پشتیبانی خواهد کرد، اما این تاخیر اثر منفی زیادی در وضعیت فروش آیفون ها نخواهد داشت. لازم به یادآوری است که آیفون در خصوص پشتیبانی از بلوتوث و وای فای دیرتر از بقیه وارد عمل شد ولی در هر دوی آن ها، کاملا توانست رضایت مشتری را جلب نماید.

این روند مکررا تکرار می شود و این موضوع، تصادفی نیست. کمپانی اپل در خصوص استفاده از فناوری های جدید فشار زیادی را احساس نمی کند و در ضمن این شرکت با ارائه برخی قابلیت های نرم افزاری، می تواند تجربه کاربری مربوط به تکنولوژی مذکور را بهبود دهد.

نمایشگرها نقطه ضعف اپل هستند

یکی از فلسفه های تجاری کمپانی اپل این موضوع است که تاجایی که امکان دارد، تلاش می نماید برای فناوری های مهم به سایر شرکت ها متکی نباشد. در همین باب می توان به دعوای حقوقی شدید بین کمپانی اپل و کوالکام اشاره نمود که در پی آن کمپانی اپل بمنظور تامین مودم های 5G با مشکل مواجه شده است. از این رو کمپانی اپل قصد دارد تا خود در زمینه توسعه مودم فعالیت نماید. اکنون نیز یک نقطه قوت مهم گوشی های آیفون، تراشه قدرتمند آنهاست که کمپانی اپل خودش آنها را طراحی می کند.

درصورتیکه کمپانی اپل برای نمایشگرهایش به سایر شرکت ها وابسته است. طبق گزارشات، کمپانی اپل خود مشغول پژوهش در زمینه ی توسعه ی نمایشگرهای Micro LED است ولی تا اطلاع ثانوی، کمپانی اپل بمنظور تامین نمایشگر محصولاتش باید به شرکای تجاری اش تکیه نماید. از این رو اگر تمایل به تولی آیفون تاشو داشته باشد باید از فناوری شرکت هایی نظیر سامسونگ بهره مند گردد. هرچند کمپانی اپل برای استفاده از فناوری شرکت های دیگ مشکلی ندارد، ولی با توجه به ماهیت گجت های تاشو، احتمالا اپل به این زودی ها قادر نخواهد بوددر این تکنولوژی بهبودی بوجود آورد و این یعنی آیفون مذکور در زمینه ی نمایشگر تاشو حرف جدید برای گفتن نخواهد داشت.

مزیت آیپد

یک مزیت مهم کمپانی اپل نسبت به رقیب هایش در حوزه ios است که به خوبی برای نمایشگرهای کوچک وبزرگ بهینه سازی شده اند. آیپد با فاصله ی زیادی موفق ترین سری تبلت های موجود به حساب می آید و توسعه دهندگان ios به خوبی توانسته اند اپلیکیشن های خود را برای نمایشگرهای بزرگتر بهینه سازی کنند. در این زمینه، تبلت های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارند.

درصورتیکه کمپانی اپل موفق به تولید آیفون تاشو شود، مطمئنا به عنوان آیفونی که می تواند به آیپد کوچک تبدیل شود به بازار عرضه خواهد شد. با در نظر داشتن قدرت بالای تراشه های کمپانی اپل و امکانات آیپد که منجر به کمتر شدن فاصله بین آیپد و کامپیوتر ها شده است، ارائه ی یک آیفون تاشو می تواند مورد توجه کاربران زیادی قرار بگیرد.

بهرحال، اگر مدیران ارشد کمپانی اپل تصمیم بگیرند تا آیفون تاشو عرضه نمایند، مسلما خیلی دیرتر از بقیه رقیب هایشان وارد عمل می شوند. درضمن اپل در این خصوص ایده ی نوآورانه جدیدی را پیاده سازی می نماید که منجرمی شود تا سایر رقبا برای انجام ندادن چنین ایده ای خود را ملامت نمایند.هرچند در این خصوص هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست ولی با توجه به روند همیشگی اپل، می توان گمانه زنی هایی را مطرح نمود که احتمالا این بار هم شاهد تکرار این رویکرد همیشگی خواهیم بود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید