همه چیز درمورد آیکلود

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 7427

 در این مطلب سعی داریم به توضیح نسبتا مفصلی در مورد آیکلود، بروز متداول ترین مشکل فعال بودن آیکلود کاربران اپل و راه حل های متعدد رفع این مشکل بپردازیم.

آیکلود چیست؟

 

آیکلود یک فضای 5 گیگا بایتی است که به صورت رایگان پس از ساخت اپل آیدی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و باعث می شود از عکس ها ایمیل ها و دفترچه تلفن و... گوشی خود یک بک آپ تهیه و در این فضا ذخیره نمایید.

لازم به ذکر است این فضای اینترنتی که امن نیز هست مختص کاربران گوشی های اپل ودارنده اپل آیدی با رمز عبور می باشد.

از دیگر مزایای آیکلود می توان به این موارد نیز اشاره کرد:

 

1- اطلاعات ذخیره شده در این فضا را می توان بین دستگاه های اپل خود به اشتراک بگذارید.

2- در صورت گم شدن دستگاه خود، آیکلود این امکان را به شما می دهد که گوشی خود را رد یابی و آن را پیدا کنید و بدین طریق اطلاعات گوشی خود را از راه دور محافظت و تمام اطلاعات خود را از روی گوشی پاک و همچنین آن را قفل نمایید.

 

برای فعال سازی ویژگی محافظت از راه دور با کمک آیکلود:

 

برای این کار ابتدا باید به سایت آیکلود بروید وبا اپل آیدی خود وارد شوید و مسیر Settings<Icloud  و گزینه Find my iphone  را فعال کنید.

 

طریقه بک آپ گرفتن اطلاعات ذخیره در آیکلود به دو روش زیر:

 

1- اتوماتیک

برای گرفتن بک آپ اتوماتیک باید گوشی به اینترنت وای فای متصل وصفحه آن قفل باشد وبه شارژ متصل باشد و قسمت Settings<Back up<Icloud  روشن شود، درنتیجه یک بک آپ از اطلاعات بر روی آیکلود به صورت خودکار انجام می شود.

 

2- منوال

برای بک آپ دستی ابتدا باید از اتصال به اینترنت وای فای اطمینان حاصل نماییم سپس به قسمت Settings<Back up<Icloudرفته وگزینه Back up nowرا انتخاب نماییم.

 

شرایط استفاده از آیکلود اپل:

 

باید ورژن وسیستم عامل گوشی بالاتر از آی او اس 5 باشد و ویندوز مورد استفاده باید ویندوز ویستا سرویس پک 2 به بالا باشد تا با سرویس آیکلود همسان شود، اگراز سیستم عامل مکینتاش برای این مورد استفاده می کنید دقت داشته باشید که ورژنسیستم عامل باید از MacOSبالاتر باشد.

 

شرح ویژگی های آیکلود در آیفون:

برای دسترسی به آیکلود اپل کافبست مسیر Settings<<Icloudرا بروید تا با یک لیست مواجه شوید.

(aاولین موردی که در این لیست با آن مواجه میشوید،icloud Drive میباشد؛ این گزینه همان فضای ابری اپل می باشد.

آیکلود درایو در رقابت با سرویس هایی نظیر دراپ باکس ایجاد شد.

 (bدومین مورد در لیست مذکور گزینه Photosدر آیکلود می باشد؛ این مورد برای ذخیره سازی عکس در آیکلود می باشد که خود شامل سه بخش است:

1- icloud photo library : با فعال کردن این گزینه یک بک آپ کلی از CameraRoll گوشی خواهیم داشت واین بدین معنیست که تمامی عکس ها وفیلم هابه صورت اتوماتیک در فضای 5 گیگابایتی آیکلود ذخیره خواهد شد.

My photo Stream-2 : با فعال سازی این گزینه تنها عکس های جدید در فضای آیکلود ذخیره می شود.

Icloud photo Sharing-3 : با فعال کردن این گزینه یک آلبوم ( نه تمامی عکس هایتان ) را میتوانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 (cسومین مورد که میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم گزینه Mailsدر لیست نام برده شده است.

با فعال کردن این گزینه((Mail در آیکلود، می نوانید با ایمیل خود به افراد دیگر میل زده ویا ایمیل دریافت کنید.

 (dمورد چهارم مورد بررسی Contactدر آیکلود می باشد.

با فعال سازی این گزینه یک بک آپ از کل شماره تلفن های شما بر روی فضای ابری آیکلود ذخبره خواهد شد. بنابراین دیگر نگران پاک شدن شماره تلفن های خود نباشید.

(eمورد پنجم گزینه تقویم (Calendars) ، یاد آوری ها(Reminders) در آیکلود اپل

با فعال سازی این گزینه ها علاوه بر گرفتن بک آپ ونسخه پشتیبان از این موارد بر روی فضای ابری همسان سازی نیزمی کند؛ واین یعنی اگر در گوشی همراهتان یک یاد آور ذخیره کرده اید، این یاد آور همزمان بر روی دیوایس هایی که از اپل آیدی شما استفاده می کنند خواهد آمد.

(fمورد ششم در این مطلب،، گزینه safariاست.

آیکلود تمامی بوک مارک ها وریدینگ لیست های شما را در تمام دیوایس هایتان یکسان می کند. همچنین تمامی تب های باز سافاری را هم زمان در دیوایس هایتان دارید. بنابراین می توانیدهر جایی که دوست دارید کار را رها کنید و ادامه کار را در دیوایسی دیگر انجام دهید. همچنین مرورگر سافاری می تواند یک صفحه را به صورت آفلاین ذخیره کند و بعدا بدون وصل بودن به اینترنت از صفحه ذخیره شده استفاده کنید.

(gمورد هفتم نرم افزار Notesدر آیکلود

این گزینه برای Note هایی است که در گوشی خود ذخیره می کنیدو میخواهید از طریق اینترنت هم به آن ها هم دسترسی پیدا کنید و یا می خواهید از نوت هایتان بک آپ ونسخه پشتیبان تهیه کنید، به مسیرsettings<< Note بروید و گزینه Default Accont را بر روی گزینه icloud بگذارید.از این به بعد کلیه نوت ها و نوشته های شما به صورت پیش فرض بر روی آیکلود خواهد آمد.

(hمورد هشتم گزینه Back upدر آیکلود:

با فعال سازی این گزینه سرویس آیکلود زمانی که دستگاه ios به منبع تغذیه متصل باشد و هم زمان به اینترنت وای فای وصل باشد و از گوشی هیج گونه استفاده ای نشود از آن نسخه بک آپ گرفته می شود از عکس های دوربین گرفته تا تنظیمات دستگاه؛ به عنوان مثال صدای زنگ گوشی شما !!

در انتها برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده بر روی آیکلود به سایت icloud.com بروید وپس از وارد کردن یوز و پسورد خود به تمامی اطلاعاتتان دسترسی پیدا خواهید کرد.

-یکی از متداول ترین مشکل کاربران آیفون پیغام ارور لاگین به سرویس آیکلود

یکی از شایع ترین مشکلات کاربران دستگاه های اپل نمایش مکرر پیغام خطا یا ارور لاگین به سرویس آیکلود است، در این شرایط آیفون شما در یک حلقه بی پایان وآزار دهنده قرار می گیرد به این ترتیب که تحت هر شرایطی پیغام خطا را با ورود حساب کاربری( لاگین سرویس آیکلود) را ارائه می دهد.

این مشکل که گاها در سیستم عامل ios9، هم مشاهده شده با وارد کردن صحیحاپل آیدی و رمز عبور احتمال در خواست مجدد اپل آیدی وجود دارد، به ویژه استفاده از سرویس نظارت بر آیفون سامانه SFP این مشکل می تواند برای شما بسیار خسته کننده باشد.

اما چگونه می شود این پیغام خطای لاگین سرویس آیکلود را برطرف کرد؟

ما در اینجا چند روش را شرح می دهیم که برخی از این راه حل ها به طور دائم کارایی نداشته یا ممکن است در دستگاه شما موثر واقع نشود بنابراین سعی کنید تمامی این راه حل ها را مرحله به مرحله آزمایش کنید.

راه حل اول : آیفون خود را خاموش و پس از چند ثانیه آن را مجددا روشن نمایید.

راه حل دوم : پس از انجام مرحله اول در صورتی که مشکل همچنان باقیست برای حذف،Sign outکردن آیکلود مراحل زیر را طی کنید:

- وارد settings< icloud دستگاه خود شوید.

- در لیست موجود به سمت پایین حرکت کرده بر روی گزینه sign out را لمس کنید در نسخه های قدیمی تر سیستم عامل ios باید گزینه Delete را به جای sign out انتخاب کنید.

- سپس بر روی یکی از گزینه های Delete From My Device یا Delete on My Device را لمس کنید، توصیه می شود که این عمل را با انتخاب هر دو گزینه انجام دهید.در مرحله اولDelete on My Device   را انتخاب کنید تا اطلاعات مرورگر سافاری، لیست مخاطبین و...آیفونتان باقی بماند ودر مرحله دوم از گزینه Delete From My Device استفاده کنید.

- دوباره اطلاعات اپل آیدی و پسورد را وارد کنید، حال با استفادهاز لینک آمده در صفحه گوشی به بخش My Apple ID مراجعه کنید و گزینه Manager your Apple ID را انتخاب نمایید و مشخصات اپل آیدی ورمز عبور را وارد کنید و سپس گزینه sign in را لمس کرده وارد حساب اپل آیدی خود شده و روی گزینه Edit را کلیک کنید، حال باید آدرس ایمیلی را که در سرویس ایکلود خود وارد کرده بودیدرا در بخش Apple ID and primary Email Address وارد نمایید و گزینهSave  را انتخاب کنید.

راه حل سوم : بخش هایی نظیر itunes یا App storeو سایر بروزرسانی های اعمالی را بررسی کنید.

در این روش وارد اپ استور آیفون خود شده و بخش purchased Apps،آن دسته از اپلیکیشن هایی که خریداری کرده اید را بررسی نمایید که اپلیکیشن های این بخش مشکل دانلود نداشته باشند و سپس به روز رسانی اپلیکیشن های خود را بررسی کنید و اگر به تازگی اپلیکیشنی را به روز رسانی کرده اید، باز هم مشکل درخواست اپل آیدی را داشتید، این احتمال می رود که مشکل مربوط به همان به روز رسانی باشد.

در قدم بعد در این بخش توصیه می کنیم وارد بخش settings وبخش itunes & App store آیفون خود شده واز کاربری اپل آیدی خود خارج شده و مجددا لاگین نمایید و با خارج شدن از اپل آیدی امکان ورود به آن را نداشتید، معلوم می شود مشکل پیش روی شما مربوط به اپل آیدی می باشد، در نتیجه برای رفع این مشکل به تغییر رمز عبور اپل آیدی خود اقدام نمایید.

راه حل چهارم : در این مرحله بخش هایی نظیر FaceTime / icloud / imessage را بررسی کنید.

در این روشابتدا وارد سرویس آیکلود خود شده و حساب کاربری تعریف شده برای آن را کاملا حذف کنید و قبل از حذف حساب کاربری از محتوای آیفون خود بک اپ تهیه کنید،اگر مشکل از آیکلود نبود،باید تنظیمات imessage وfaceTime  را هم بررسی کنید زیرا این دو اپلیکیشن هم مانند آیکلود از اپل آیدی استفاده می کنند، به همین دلیل احتمال می رود مشکل ایجاد شده به این دو اپلیکیشن نیز ارتباط داشته باشد در نتیجه سرویس های مرتبط به هر دو اپلیکیشن غیر فعال و سپس فعال کنید.

مرحله پنجم : سیستم عامل آیفون خود را به روز رسانی کنید.

در برخی از موارد ممکن است به روز نبودن سیستم عامل ios دستگاه شما باعث بروز همچین مشکلی شود؛ در صورت به روز نبودن نسبت به دانلود ونصب آن بر روی دستگاه خود اقدام کنید.

 قبل از به روز رسانی به شبکه اینترنت متصل شده و حتما از تنظیمات ومحتوای  دستگاه خود بک آپ تهیه کنید و سپس وارد بخش settings دستگاه خود شده و گزینه General را انتخاب کرده و سپس گزینه Software update را انتخاب کرده تا دستگاه وجود وعدم وجود به روز رسانی برای سیستم عامل خود را مورد بررسی قرار دهد، اگر دستگاه تان احتیاج به بروز رسانی داشت،آن را دانلود ونصب کنید،  سپس از سرویس آیکلود خارج و گزینه sign out را بزنید؛ اگر در حین ریستور کردن فایل بک ،پ، از شما اپل آیدی ورمز عبور درخواست شد،گزینه skip را انتخاب کنید واپل آیدی را وارد نکنید و منتظر بمانید تا مرحله بازیابی اطلاعات دستگاه به پایان برسد.

پس از اتمام، وارد سرویس آیکلود گوشی خود شده و مشخصات حساب کاربری خود را وارد کنید.

مر حله ششم : خدمات دهی سرویس آیکلود را بررسی کنید.

در صورتی که مشکل هنوز هم برطرف نشده باشد، احتمال می رود به دلیل عدم اتصال شما به سرور های اپل باشد؛ پس در نتیجه از طریق آدرس https://www.apple.com/support/systemstatus مطمئن شوید که سرویس ایکلود شرکت اپل فعال باشد و از اتصال خود نیز به اینترنت مطمئن شوید.

مرحله آخر : در نهایت پیشنهاد می شود آیکلود واپل آیدی خود را تغییر داده و دوباره امتحان کنید.

به طور کلی تغییر دادن اپل آیدی و رمز عبور با استفاده از مک بوک یا کامپیوتر ویندوزی قابل انجام خواهد بود؛

با استفاده از مرورگرتان به آدرس My Apple ID مراجعه کنید، گزینه Reset pass word را انتخاب کنبد، در صورت موجود بودن این گزینه سایر مراحل پیش رو بسیار ساده است.

اگر این گزینه مورد نظر(Reset password) موجود نبود، گزینه Forget Apple ID را انتخاب کنید، در این صورت باید اپل آیدی جدید خود را وارد کنید و گزینه Countinue را انتخاب کنید.

ایمیلی برای شما ارسال می شود با مراجعه بر ایمیل خود روی لینک ضمیمه شده کلیک کنید، منتظر بمانید تا مرورگر تان شما را به صفحه رمز عبور و اپل آیدی جدید منتقل کند.

اگر نیازمند سرویس حذف آیکلود هستید، کلیک کنید

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید