نتفلیکس پشتیبانی از ایرپلی اپل را متوقف کرد

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 734

نتفلیکس، غول صنعت استریم فیلم و سریال، اخیرا بدون اعلام قبلی و تنها با ارائه ‌ی توضیحی مختصر، پشتیبانی از ایرپلی اپل را متوقف نموده است.

نتفلیکس چند روز پیش در گفت ‌و‌گو با وب ‌سایت ورج تأیید کرد از هفته‌ ی گذشته، به‌ صورت رسمی پشتیبانی از ایرپلی را در پلتفرمش متوقف کرده است. این شرکت دلیل توقف پشتیبانی از ایرپلی را نوعی «محدودیت فنی» اعلام می ‌کن، البته ظاهرا این محدودیت آنطور که فکرش را می کردیم نمی باشد.  

اپل اخیرا با بسیاری از برندهای سازنده ‌ی تلویزیونبرای پشتیبانی محصولات آن‌ ها از ایرپلی ۲ به ‌توافق رسیده است؛ بدین ‌ترتیب، این شرکت‌ ها در آینده به ‌روزرسانی جدیدی برای تلویزیون‌ های ۲۰۱۹ خود منتشر خواهند کرد تا پشتیبانی از ایرپلی ۲ آغاز شود. با این ‌حال، ظاهرا موضوع یادشده برای نتفلیکس مشکل‌ ساز است.

 نتفلیکس دلیل این کار را محدودیت های فنی اعلام می کند

آن‌ طورکه نماینده ی بزرگ ‌ترین سرویس استریم فیلم و سریال دنیا می‌ گوید، ایرپلی ۲ اپل شناسه‌ ی دیجیتالی ندارد و این، یعنی به نتفلیکس اجازه نمی ‌دهد نوع دستگاه مقصد را بفهمد. نتفلیکس همان‌ طورکه قبلا گفته، در پی این است که بهترین تجربه ‌ی ممکن را روی دستگاه‌ های مختلف به‌ کاربرانش ارائه دهد. طبیعتا وقتی این پلتفرم نتواند نوع دستگاه را شناسایی کند، نمی ‌تواند ارائه‌ ی بهترین تجربه به کاربر را تضمین کند. 

 

به ‌دلیل همین موضوع، نتفلیکس اخیرا پشتیبانی از ایرپلی را متوقف کرده است. نماینده‌ ی نتفلیکس دراین‌ خصوص می ‌گوید:

ما نمی‌ توانیم [ازطریق ایرپلی] نوع دستگاه مقصد را شناسایی کنیم؛ بنابراین، تصمیم گرفتیم پشتیبانی از ایرپلی را متوقف کنیم.

توقف پشتیبانی از ایرپلی، یعنی کاربران ستاپ‌ باکس‌ های اپل تی ‌وی دیگر نمی ‌توانند محتوای نتفلیکس را ازطریق ایرپلی تماشا کنند.

متن زیر بیانیه ی رسمی نتفلیکس در این خصوص می باشد:

ما همواره می ‌خواهیم مطمئن شویم کاربرانمان صرف ‌نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می ‌کنند، یک تجربه‌ ی فوق ‌العاده‌ از نتفلیکس را داشته باشند. با دردسترس‌ قرار‌گرفتن ایرپلی برای تولید کنندگان شخص‌ ثالث، دیگر نمی ‌توانیم نوع دستگاه مقصد را ازطریق ایرپلی شناسایی کنیم. به‌عبارتِ ‌دیگر، نمی ‌توانیم تشخیص دهیم دستگاه مقصد اپل تی‌ وی است یا خیر. این، یعنی نمی‌ توانیم بهترین تجربه ‌ی ممکن را برای کاربرانمان تضمین دهیم. ازاین ‌رو، تصمیم گرفتیم پشتیبانی نتفلیکس را از ایرپلی متوقف سازیم تا ازاین ‌طریق مطمئن شویم استانداردهایمان برای مشاهده ‌ی محتوای باکیفیت همچنان حفظ می‌ شود. کاربران می ‌توانند ازطریق اپلیکیشن داخلی نتفلیکس در اپل تی ‌وی و دیگر دستگاه ‌ها، همچنان به سرویس ما دسترسی پیدا کنند.

براساس گزارش منتشرشده ‌ی وب سایت MacRumors، صفحه ‌ی پشتیبانی نتفلیکس هم ‌اکنون به‌ روزرسانی شده و این عبارت در آن به‌ چشم می‌ خورد: «به ‌دلیل محدودیت ‌های فنی، پشتیبانی از ایرپلی در نتفلیکس متوقف شده است».

با این ‌حال فراموش نکنید این ماجرا اندکی عجیب و تأمل ‌برانگیز به ‌نظر می ‌رسد؛ زیرا مشکل یادشده این ‌گونه نیست که مثلا این فناوری با سرویس نتفلیکس کار نکند؛ بلکه تمام ماجرا به‌ سلیقه‌ ی نتفلیکس برمی ‌گردد. درواقع، ظاهرا نوع دستگاه مقصد برای نتفلیکس آن‌ قدر اهمیت دارد تا قابلیت محبوب پشتیبانی از ایرپلی را متوقف سازد. 

شاید بتوان موضوع یادشده را بدین ‌صورت تحلیل کرد که نتفلیکس آمادگی رویارویی با سیل عظیمی از تلویزیون‌ های مجهز به ایرپلی ۲ را نداشت. علاوه براین، ظاهرا این شرکت به‌ روزرسانی منابع داخلی خود برای پشتیبانی بهتر از ایرپلی را کار منطقی و درستی نمی ‌داند. البته حتی این امکان وجود دارد که توقف پشتیبانی از ایرپلی موقتی باشد و پس از برطرف ‌شدن مشکلات، ایرپلی دوباره به نتفلیکس برگردد. نماینده‌ ی نتفلیکس به وب‌ سایت ورج گفته برطرف‌ شدن این مشکل تاحدزیادی به اپل بستگی دارد. این درحالی است که کوپرتینویی ‌ها تاکنون از اظهارنظر در‌این ‌باره خود داری کرده‌اند.

رقابت بین نتفلیکس و اپل احتمالا وارد مرحله جدیدی شده است

بدون توضیح بیشتر، می ‌توانیم این موضوع را از دیدگاه دیگری نیز بررسی کنیم. باورکردن این موضوع سخت نیست که نتفلیکس به دلیل اقدام‌ های اخیر اپل برای راه ‌اندازی سرویس فیلم و سریال با پشتوانه ‌ی قدرتمند، تصمیم گرفته باشد اندکی با این شرکت سخت‌ گیرانه برخورد کند. گرچه نتفلیکس رسما این موضوع را انکار کرده، درهرصورت امکان این اتفاق هم وجود دارد.

با این ‌حال، هم اپل و هم تولیدکنندگان تلویزیون‌ های هوشمند در پی آن هستند تا بتوانند تلویزیون‌ های جدید مجهز به ایرپلی ۲ را به تعداد زیادی از کاربران بفروشند؛ بنابراین، ساخت ایرپلی برای پشتیبانی نتفلیکس از آن، جزو منافع اپل است. پس، اگر واقعا کلید حل مشکل در دست اپل است، چرا کوپرتینویی‌ها نخواهند آن را برطرف کنند؟

در پی رسانه ‌ای‌ شدن خبر توقف پشتیبانی نتفلیکس از ایرپلی، تئوری جدید و داغی در بین کاربران شکل گرفته است: شروع رقابت جدی بین اپل و نتفلیکس در حوزه‌ ی استریم. فراموش نکنید نتفلیکس جزو یکی از شرکت‌ های مهمی بود که که به سرویس اپل تی ‌وی پلاس ملحق نشد و بدین ‌ترتیب، به ‌صورت رسمی ترجیح داد به ‌عنوان رقیب مستقیم این سرویس فعالیت کند.

البته، این اولین ‌باری نیست که ایجاد نوعی جنگ سرد در بین این دو شرکت را شاهد هستیم. این شرکت ‌ها در پی آن هستند تا حاکم بی ‌چون ‌و‌ چرای بازار استریم فیلم و سریال باشند. چنین جنگ‌ هایی فقط به اپل و نتفلیکس منتهی نمی ‌شود. مدتی پیش بود که آمازون  پس از سه‌ سال پشتیبانی از کروم ‌کست گوگل ، به‌ صورت رسمی پشتیبانی از آن را متوقف کرد. 

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید