مقایسه برادران اپل واچ سری 3 و 4 و 5

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 5412

اپل واچ یکی از ساعت های هوشمندی است که ویژگی های بسیارخوبی دارد. این کمپانی هرسال یک نسل جدید از ساعت های هوشمند خود را وارد بازارمی کند.

دراینجا برخی از ویژگی های سه نسل از ساعت های هوشمند این کمپانی را مورد بررسی قرارمی دهیم.

ابعاد و طراحی اپل واچ سری4 و5 تقریبا یکسان هستند وتفاوت چشمگیری با یکدیگر ندارند، بدین تریب اندازه نمایشگر این دونسل از ساعت های هوشمند تقریبا 324 در394 پیکسل وهمچنین درابعاد 368 در448 پیکسل و در سایز40 و 44 میلی متری به بازارعرضه گردیده است، این درحالیست که ابعاد سری 3 این محصول هوشمند 272 در 340 پیکسل درسایز38 میلی متری و همچنین اندازه 312 در390 پیکسل به ابعاد 42 میلی متری ارئه گردیده است.

اما یکی از بزرگترین تفاوت های اپل واچ سری 4 و3 با سری 5 درهمین بخش مربوط به نوع نمایشگر به کار رفته دراپل واچ سری 5 است؛ نمایشگراپل واچ 5 دارای ویژگی ای موسوم به نمایشگر همواره روشن است، این قابلیت با پایین آوردن نرخ به روزرسانی صفحه تا 1هرتز، موجب می شود درعین مصرف باتری بسیارکم، نمایشگر ساعت هوشمند شما همیشه روشن بوده و زمان را همانند یک ساعت معمولی به شما نشان دهد. بدین ترتیب برای دیدن ساعت یا چک کردن نوتیفیکیشن ها، نیازی به چرخاندن مچ و یا ضربه بر روی صفحه ساعت نخواهید داشت.

  بدنه دو مدل سری 3 و4 همانند یکدیگر بوده وازجنس آلومینیوم با رنگ های سیلور و خاکستری به بازارعرضه شده است اما اپل واچ سری 5 به طور کامل با استفاده ازآلومینیوم بازیافت شده به رنگ های سیلورگلد و خاکستری ساخته شده و همچنین آپشن های بیشتری دراختیارعلاقه مندان قرار گرفته است، بدین ترتیب کاربران می توانند از بین جنس بدنه آلومینیوم و استیل ضد زنگ به رنگ های گلد، مشکی براق و تیتاتیوم و سرامیک با رنگ سفید یکی را انتخاب نمایند.

بدون توجه به اینکه کدام مدل را انتخاب کنید به شما قول میدهیم که از ویژگی های سلامتی اپل واچ بسیار لذت برده و استفاده زیادی ازاین ویژگی ها خواهید کرد؛ اپل واچ به صورت خودکار، ورزش های بسیار را شناسایی کرده و برنامه های مناسب با آن ها را به شما ارائه می کند؛ در نهایت هم تمامی اطلاعاتی که درمورد شما جمع آوری کرده را به آیفونتان منتقل کرده و گزارش های جذابی را دراختیارشما قرارمی دهد.

هرسه اپل واچ قادرهستند به خوبی فعالیت های ورزشی عمومی و نرخ ضربان قلب کاربر را پایش کنند اما دراین بین اپل واچ سری4 و5 علاوه برسنسورضربان قلب اپتیکال که درسری3 نیز موجود است، به سنسورقلب الکتریکی برای ECG مجهز شده است و درهمین حال اپل واچ5 درکنارهمه امکانات موجود درنسل های قبلی و به لطف WatchOS 6 از ویژگی های جدید هم بهره مند شده است.

اپل واچ 4 و5 به شتاب سنج و ژیروسکوپ های جدید مجهز شده اند که میزان حساسیت شان را درمقایسه با نسل 3 بیشترمی کند؛ بدین ترتیب نسل های جدید قادر هستند حرکات کاربر را با دقت بیشتری تشخیص دهند و همچنین احتمال سقوط کاربر را متوجه شوند و درصورت لزوم تماس اضطراری برقرارکنند.

اپل واچ به صورت پیش فرض ازامکان پایش خواب کاربر پشتیبانی نمی کند درحالی که مدت ها درشایعه های متعدد به آن اشاره شده بود. البته همچنان می توانید با نصب یک اپلیکیشن جانبی این امکان را به گجت جدید خود به طوردستی اضافه کنید.

 

اپل واچ5 به سیستم عامل WatchOS 6 مجهز شده است و بدین ترتیب از امکانات سلامت جدیدی بهره می برد، یکی از این امکانات Noise app می باشد که می تواند سطح صدای محیط را مانند کنسرت ها واستادیوم ها به کاربر اطلاع دهد؛ Activity Trends هم روی گوشی آیفون می تواند الگوی رفتار ورزشی کاربر را با توجه به داده های اپل واچ دراختیاراو بگذارد و از روند پیشرفت خود مطلع شود.

نرم افزارWatchOS 6 همچنین برخی واچ فیس های پویا ومتحرک را ازجملهMeridian /Modular Compact/Solar Dial معرفی کرده است که هرکدام را می توان به منظوردسترسی سریع به اپلیکیشن های موردنظر دیگر به راحتی سفارش سازی کرد.

طبق گفته اپل می توانید عمرباتری 18 ساعته را ازاپل واچ سری5 همانند دو نسل قبلی این محصول انتظار داشته باشید؛ این درحالی است که این سری، ازنمایشگرهمواره روشن، مانیتورECG و قطب نما بهره می برد و بدین ترتیب پتانسیل بیشتری برای مصرف باتری وجود دارد اما با این حال توانسته همان میزان شارژ دهی را دراختیارکاربران قراردهد؛ این امر به دلیل پایین آوردن نرخ به روز رسانی نمایشگر از60 هرتز به 1هرتز است که مصرف باتری بسیار کمی را درنتیجه داشته است.

از دیگر تفاوت های سه نسل آخر اپل واچ را می توان درمیزان حافظه داخلی آن ها دانست که درسری5 دوبرابر شده و به میزان 32 گیگا بایت رسیده است که این میزان برای سری3، 8 گیگا بایت برای مدل GPS و16 گیگا بایت برای مدلGPS  وELT می باشد.

با نگاهی به مواردی که در بالا عنوان شد، می توان گفت که اپل واچ سری5 برنده این مقایسه بوده و دارای برتری های کوچک و بزرگ نسبت به نسل پیشین خود است.   

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید