مقایسه اپل واچ سری یک و سری دو

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2703

.مقایسه اپل واچ سری یک و دو با شرح تمامی جزئیات که انتخاب شما را بسیار آسان می کند

ابتدا به معرفی دو سری میپردازیم:

سری یک:

شرکت اپل همراه با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رونمایی کرد و این مدل را به پردازندهs1p مجهز کرده تا هنگام اجرای برنامه‌ها سرعت خوبی داشته باشد. به طور پیش فرض 2 نرم‌افزار در زمینه سلامت به نام‌های Workout و Fitnessارایه شده است. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به نمایش ضربان قلب و پشتیبانی از سیری اشاره کرد. همچنین می‌توان برای بهره‌گیری از برخی نرم‌افزارها همچون اپل مپز نیز ساعت اپل را با آیفون همگام سازی کرد و همچنین صفحه نمایش آن به دو اندازه 38 و 42 میلی‌متری عرضه شده است.

سری دو:

اپل واچ سری دو تقریبا مشابه نسل اول است و نسبت به نسل قبل کمی ضخیم‌تر شده و همانند نسل قبلی، ساعت در دو اندازه 38 و 42 میلی‌متری وارد بازار شده است. این بار یک عضو جدید به خانواده ساعت‌های اپل اضافه شده است. این عضو جدید بدنه‌ای از جنس سرامیک دارد. مهم‌ترین ویژگی این نسل از ساعت‌های هوشمند اپل ضدآب بودن است. نسخه‌ای از اپل واچ سری دو نیز عرضه شده که اپل واچ نایک پلاس نام دارد و مختص ورزشکاران است. این نسخه روی بندهایش سوراخ‌هایی دارد که از تعریق مچ دست جلوگیری می‌کند. در کنار بند متفاوت تعدادی برنامه از پیش نصب‌شده مخصوص نایک و تم‌های مختص نایک برای نمایش ساعت در آن قرار دارد. از نظر اندازه و کیفیت هیچ تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی وجود ندارد، اما بهبودهایی در آن صورت گرفته است. صفحه‌نمایش این نسل از نسل قبلی روشنایی بیشتری دارد. صفحه‌نمایش دستگاه مانند نسل قبلی لمسی است و به ویژگی Force Touch مجهز است. همچنین اپل از پردازنده‌ای جدید و سریع تر S2 در این ساعت استفاده کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید ساعت تجهیز آن به GPS داخلی است.

مقایسه بیشتر و تخصصی این دو نسل:

نمایشگر: در هر دو مدل اپل واچ از صفحه نمایش دارای تکنولوژی OLED استفاده شده اما در اپل واچ دو صفحه نمایش روشن تر وشفاف تر از نسخه قبلی است، همچنین صفحه نمایش اپل واچ دو از یاقوت کبود استفاده می‌کند.

طراحی: اپل واچ با قاب آلومینیومی و بند اسپورت موجود است اما اپل واچ دو در پنج دسته بندی وارد بازار فروش شده اند که بیشترین تفاوت آنها در جنس بدنه و جنس بند این محصول است.

سنسورهای بکار رفته:

نسل یک: ضربان قلب، نور محیط، گام‌شمار و ژیروسکوپ.

نسل دو: ضربان قلب، نور محیط، گام‌شمار، ژیروسکوپ و GPS.

ضد آب بودن:

اپل واچ سری دو ضد آب بوده و بلندگو با امکان تخلیه آب از درون خود که در زمان شنا کردن هم می‌توانید از آن استفاده کنید. همین موضوع باعث شده که به راحتی بتوانید از آن در شرایط مختلف استفاده کنید. اما نسل یک از قابلیت ضد آب بودن برخوردار نیست.

شباهت هایی هم در هر دو سری قابل مشاهده است که به آنها میپردازیم:

RAM هردو سری 512 مگابایت و ROM هردو 8 گیگابایت است.

هردو سری از Wi-Fi و Bluetooth و همچنین NFC برای ارتباط استفاده میکنند.

نرم افزار هردو سری Watch OS نگارش سوم قابل ارتقا به نسخه چهارم است.

نوع باطری هر دو سری لیتیوم یون بوده و وزن هردو سری در بازه 29 تا 69 گرم است که بر اساس مدل آنها متغیر است.

همچنین سایز هردو 42.5  در 36.4 در 11.4 میلی‌متر است.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید