مزیت مگ سیف2 اپل و تفاوت آن با مدل قبلی

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3001

بزرگترین مزیت محصولات اپل متفاوت بودن آن ها می باشد، بخصوص در سوکت شارژ باتری مک بوک های اپل نسبت به لپ تاپ های برند های متفاوت، که از ساختار مشابه ساخته نشده، بنابراین مک بوک پرو ها و مک بوک ایرها با یک سیستم شارژ با اتصال مغناطیسی مجهز هستند که به نام تجاری مگ سیف( magsafe) معروف هستند.

مگ سیف یک کانکتور برق اختصاصی شرکت اپل می باشد و ساخته شده برای مک بوک پرو و مک بوک ایر اپل. همانگونه که از اسمش مشخص است، مگنتیک (magnetic) به معنی مغناطیس و سیف ( safe) به معنی امن بوده و این امنیت، بزرگترین مزیت مگسیف ( magsafe) نسبت به دیگر کانکتورهای شارژ که به صورت مغناطیسی به جک برق متصل می شود باشد.

بر فرض مـثال در صورتیکه بصورت ناخودآگاه یا اتفاقی کانکتور و یا سیم کشیده شود نه به شارژر و نه به مک بوک شما آسیبی وارد نخواهد شد چرا که به راحتی از مک بوک جدا خواهد شد، در صورتیکه در لپ تاپ های برندهای دیگر این گونه نیست و عملکرد به صورتی می باشد که سوکت شارژ محکم در جک برق متصل شده و اگر به صورت ناخودآگاه سیم کشیده شود لپ تاپ از روی سطحی که قرار گرفته سقوط خواهد کرد.

شکل ظاهری مگ سیف ها رفته رفته نسبت به سری های قبلی خود تغییر کرده.

اولین شکل ظاهری آنها بصورت مستطیل بوده و سپس به شکل تی (T) ظاهر شد و در حال حاضر مک سیف2(magsafe2) باریکتر و به شکل تی (T) طراحی شده که در مک بوک های جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

چراغ روی اولین کانکتورها نشان دهنده شارژ شدن یا نشدن مگ سیف می باشد، یعنی اگر این چراغ سبز باشد به شما نشان می دهد که باتری مک بوک شما به طور کامل شارژ شده و اگر به رنگ قرمز کهربایی باشد به شما نشان می دهد که مک بوک شما در حال شارژ شدن می باشد.

تولید توان هر کدام از آداپتورها برای مک بوک پروهای خاص خود مورد استفاده قرار می گیرد به عنوان مثال در مک بوک و مک بوک پرو 13 اینچی اپل از آداپتور 60 واتی و مک بوک پرو 15 اینچی اپل از آداپتور 85 واتی استفاده می شود، اما قالب آداپتورهای مک بوک ایر به خاطر تولید توان 45 واتی کوچکتر از آداپتورهای مک بوک پرو هستند اما در کانتکورهای آنها هیچ فرقی رامشاهده نخواهید کرد.

نکته جالب اینجاست که بدانید کمپانی اپل مگ سیفی رو مختص هواپیماهای بخصوصی طراحی کرد با نام تجاری Magsafe Airline Adaptor که ورودی DC دارند، برخلاف آداپتورهای مگ سیف اصلی که ورودیAC دارند و این عمل فقط به روشن نگه داشتن مک بوک منجر میشود و قابلیت شارژ کردن مک بوک را ندارند.

جمع و جور بودن و جمع شدن سیم مگ سیف به دور خودش باعث شده که حمل و نقل آن راحت تر باشد و خاصیت مغناطیسی آن کمک بزرگی به سریع جفت شدن کانکتور به جک برق میکند.

چیدمان پایه های مگ سیف طوری طراحی و مهندسی شده که جهت قرار گرفتن آن روی مک بوک شما هیچ فرقی به حالت آن نخواهد داشت.

مگ سیف دارای 5 پایه می باشد که دورتا تا دور آنها را فلزی پوشانده که هیچ اتصال الکتریکی ندارد و صرفا محافظ بین پایه ها هستند و جاذبه آهنی قسمت مغناطیسی پورت شارژ مک بوک ها را فراهم می کند. از این 5 پایه، پایه های انتهایی از هر طرف پایه های زمین هستند و پایه وسط، پایه کنترل شارژ می باشد که اطلاعات شارژ باتری را به کمک LED روی کانکتور به شما نشان می دهد و پایه های باقی مانده، پایه های ولتاژ مثبت شارژ می باشد.

تفاوت زیادی بین مگ سیف و مگ سیف2 وجود ندارد و فقط شکل ظاهری آن متفاوت شده، یعنی شما نمی توانید مک بوک های قدیمی رو با مگ سیف2 شارژ کنید ولی بلعکس آن امکان پذیر می باشد یعنی با مگ سیف قدیمی خود می توانید مک بوک پرو 15 اینچی با صفحه رتینا و یا مک بوک ایرهای جدید را شارژ کنید.

این سیستم مدتها بهترین روش شارژ مک بوک ها بوده ولی مدتی است که شارژ USB_C جایگزین آن شده و امنیت کشیده شدن سیم را بسیار کم کرده، چرا که دیگر از آن خاصیت مغناطیسی خبری نیست، البته کمپانی اپل برای حل این مشکل تبدیل های جدیدی را به عرضه خواهد کرد که بتوان USB_C را به همان مگ سیف2 تبدیل کرد.

مگ سیف ها هیچ اطلاعاتی را جابه جا نمی کنند و فقط و فقط صرفا کار آنها انتقال انرژی بوده، با این حال USB_C علاوه بر انتقال انرژی، قابلیت انتقال اطلاعات را هم دارد و همین امر باعث شده که کمپانی اپلUSB_C و تاندربولت3 را جایگزین مگ سیف2 کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید