قابلیت ضبط تماس در ios 14

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4791

اعضای جامعه‌ جیلبریک اخیرا با انتشار اسکرین ‌شاتی خبر از وجود قابلیتی مهم در سیستم عامل جدید گوشی های اپل یعنی iOS 14 داده اند. بر اساس این اسکرین شات شرکت اپل قرار است در iOS جدید قابلیت ضبط تماس (call recording) را برای تماس های عادی و همچنین تماس های فیس تایم به گوشی های خود اضافه کند. برای رعایت حریم شخصی افراد، با شروع ضبط مکالمه به طرف مقابل اطلاع داده خواهد شد و کاربری نیز که اقدام به ضبط کرده، موظف است مسئولیت این کار را به طور کامل به عهده بگیرد.


اطلاعاتی در خصوص مناطق تحت پوشش این قابلیت در دسترس نیست و شرکت اپل اعلام نکرده که آیا قابلیت ضبط تماس در iOS 14 را در اختیار همه کاربران قرار می دهد یا خیر. اما نکته قابل توجه این است که در برخی کشورها قوانین سرسختانه ای در رابطه با ضبط تماس و مکالمات وجود دارد و ضروری است که شرکت اپل جهت ایجاد دسترسی عمومی به این قابلیت، اقدام به کسب مجوز های مربوطه نماید.

قابلیت ضبط تماس تاکنون در گوشی‌های شرکت اپل وجود نداشته و کاربران با نصب نرم افزار های مرتبط نیز نمی‌توانستند تماس-ها و مکالمات خود را ضبط نمایند. گفته می شود پس از فعال کردن این قابلیت، تمامی مکالمات ورودی و خروجی کاربر ضبط خواهند شد و امکان استفاده از آن جهت ضبط یک مکالمه خاص وجود ندارد.

با وجود شایعات گوناگون پیرامون این موضوع، به گفته برخی منابع آگاه قابلیت ضبط تماس در iOS 14 قرار نیست در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد و تنها مختص کارکنان شرکت اپل می باشد. بنا به این ادعا، قابلیت فوق در بیلد های iOS موجود است و فقط توسط مهندسان اپل و در جهت اشکال زدایی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که ورژن های داخلی iOS دارای تنظیمات گسترده ای هستند که در دسترس عموم کاربران قرار نمی‌گیرند. فقط کارکنان شرکت اپل می توانند از این ویژگی‌ ها استفاده کنند تا سناریو های مختلف را امتحان و نتایج به دست آمده را با آپشن های مختلف مقایسه نمایند. به این ترتیب می توانند قابلیت های جدید را با اطمینان بیشتر نسبت به عملکرد مناسب آن ها در اختیار عموم قرار دهند.

در هر صورت و با تمامی حرف و سخن ها در خصوص قابلیت جدید iOS 14، به ‌احتمال بسیار زیاد اپل سیستم عامل جدید خود را در تاریخ 23 ژوئن و در جریان برگزاری کنفرانس WWDC 2020 معرفی خواهد کرد. از قرار معلوم iOS جدید با تمامی دستگاه‌های تحت پشتیبانی iOS 13 نیز سازگار خواهد بود. همچنین اپل در کنار این سیستم عامل از نسخه جدید سیستم عامل های دیگر خود نظیر macOS و watchOS و tvOS نیز رونمایی خواهد کرد. در هرحال باید منتظر ماند و دید که کارکنان اپل این بار چگونه به روی صحنه خواهند آمد!

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید