فاکسکان از ابتدای سال 2019 آیفون را در هند تولید می کند

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2100

شرکت فاکسکان قرار است تا در سال جدید میلادی تولید جدیدترین گوشی های اپل را در کارخانه اش در کشور هند انجام دهد.

در پی اطلاعات منتشر شده از منبعی موثق، کمپانی اپل در سال جدید میلادی مونتاژ گوشی های جدیدش را به شرکت فاکسکان هند محول کرده است. برای اولین بار است که این شرکت تایوانی می خواهد در کشور هند محصولات کمپانی اپل را تولید نماید.

قرار است که این کمپانی جدیدترین و گرانترین گوشی های اپل نظیر گوشی هوشمند خانواده آیفون 10 را تولید نماید. در پی این موضوع به طور حتم تغییراتی را در وضعیت کسب و کار اپل در کشور هند مشاهده خواهیم کرد. مونتاژ محصولات کمپانی اپل در کارخانه ی فاکسکان که در شهر سریپورمبوودور در ایالت جنوبی تامیل نادو است انجام خواهد شد.

این کمپانی اکنون مشغول مونتاژ گوشی های شیائومی در هند است، این کشور تایوانی در نظر دارد بمنظور توسعه ی کارخانه اش و همچنین مونتاژ محصولات کمپانی اپل مبلغ 25 میلیارد روپیه ی هند که معادل 356 میلیون دلار است سرمایه گذاری نماید. این سرمایه گذاری ایجاد 25000 شغل را برای هند در پی خواهد داشت.

یک منبع دیگر این خبر که قرار است شرکت فاکسکان مونتاژ محصولات اپل را انجام دهد تایید کرده است. این منبع ذکر کرده است که اگر این رویداد رخ دهد هم به نفع کمپانی اپل است هم به نفع شهروندان هندی. کمپانی اپل در پی این موضوع می تواند از محدودیت ها و مشکلاتی که بخاطر جنگ تجاری بین آمریکا و چین بوجود آمده، رهایی یابد.

در چند روز اخیر روزنامه Hindu اعلام کرد که این کمپانی تولید محصولات اپل را شروع خواهد کرد. ولی خبرگزاری رویترز، یک گزارش در خصوص سرمایه گزاری فاکسکان و مدل هایی که قرار است مونتاژ شود، را منتشر کرده است. سخنگوی اپل در این خصوص اظهار نظر نکرده است. شرکت فاکسکان اعلام کرد که پیرامون مسائل مربوط به مشتری های فعلی یا بالقوه خود هیچ اظهار نظری نمی کند.

تا به حال، کمپانی اپل فقط مونتاژ مدل های ارزان آیفون SE, 6S را به واحد تولید شرکت wistroncorp در مرکز فناوری بنگلور واگذار کرده است. در ضمن در حوزه ی فروش نیز فقط تمرکز روی گوشی های آیفون با رده پایین تر برای بازار هند بوده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکت counter point بیشتر میزان فروش آیفون در هند مربوط به مدل های قدیمی تر از آیفون 8 است که در سال گذشته معرفی شده اند. اپل در سال گذشته میلادی آیفون 10 را معرفی نمود.

طبق اظهارات تحلیلگران بازار، شروع فروش مدل های جدیدتر نظیر آیفون XS, XR در سال جاری میلادی، تولید آیفون 10 را متوقف کرده است. قبلا گفته شده بود که کمپانی اپل تولید آیفون 10 را در هند مونتاژ می کند. در عین حال که کمپانی اپل بمنظور افزایش سهم بازار با رشد سریع هند، معمولا گوشی های ارزانترش را می فروخت جزئیات کامل این قرار داد بین اپل و فاکسکان هنوز مشخص نشده است. و احتمال دارد که تغییر کند. مشخص نشده است که مونتاژ گوشی های آیفون در کارخانه ی فاکسکان چین به جای دیگری منتقل شود یا نه.

در ضمن مشخص نشده است که فقط مونتاژ در کشور هند انجام شود یا قطعه های مورد نیاز نیز در هند تامین خواهند شد. با در نظر گرفتن مشکلات تجاری چین و آمریکا، تغییر استراتژی اپل و خروج از وابستگی مونتاژ محصولاتش در کشور چین بسیار مهم است.

در اوایل این ماه برخی از رسانه ها اعلام کردند که شرکت فاکسکان که بزرگترین تولید کننده ی محصولات الکترونیکی در جهان است، قرار است یک کارخانه در ویتنام راه اندازی کند.

در صورتیکه موضوع به همین شکل جلو برود، این تصمیم شرکت فاکسکان یکی از بزرگترین اقدامات اخیر این شرکت بمنظور ایجاد پایگاه تولیدی بزرگی خارج از کشور چین خواهد بود.

یکی از چالش های اصلی شرکت فاکسکان، درگیری تجاری آمریکا و چین است. از این رو سعی دارد تا خودش را از اثرات این درگیری دور نماید. کشور هند برای واردات محصولات و قطعات اپل به هند مالیات می گیرد که این موضوع برای اپل دردسر ساز شده بود. کمپانی اپل توانست بوسیله عرضه گوشی هایش در بازار هند 1% از سهم بازار را از آن خود کند. سینگ اعتقاد دارد مونتاژ و تولید گوشی های اپل در هند، به اپل کمک می کند تا بتواند از هزینه های اضافی که نخست وزیر هند در نظر گرفته است نجات پیدا کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید