سرویس اختصاصی کوپرتینونشین ها اپل تی وی پلاس است

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 789

اپل تی وی پلاس یا همان سرویس تلویزیون اینترنتی اپل در تاریخ 10 آبان (1نوامبر) کار خود را آغاز کرد.

تیم کوک مدیرعامل اپل در رویدادی در سالن استیو جابز، سرویس جدید و نیز به روزرسانی و باز طراحی اپلیکیشن Apple TV را منتشر کرد.

تیم کوک در ابتدای صحبت هایش گفت: همانطور که حدس می زنید در این کنفرانس رویدادی متفاوت خواهیم داشت؛ اپل تمام تلاش خود را کرده تا اپلیکیشن Apple TV را به عنوان مرکز تمامی عضویت های کاربران در سرویس های تماشای ویدیو بهینه سازی کند. تجربه نرم افزاری باز طراحی شده به کاربران این امکان را می دهد تا برنامه های جذاب جدید را راحت تر پیدا کنند. همچنین، پیشنهاد ها از سرویس های ویدئویی دیگر نیز به راحتی دراین اپلیکیشن دیده می شود؛ وی افزود، اپل به رکورد 1.4 میلیارد دستگاه ios فعال رسیده است که این حجم از دستگاه های متنوع و نیز Apple TV به صورت پیش فرض در آن ها قرار دارد و این نکته مهمی در موفقیت سرویس جدید است.

پیتر استرن سخن گوی اپل در رونمایی سرویس استریم ویدیویی بود که با این سخنان، جزئیات بیشتری از اپل تی وی پلاس شرح داد:

ما تجربه جدیدی از تماشای تلویزیون طراحی کردیم که شما در آن، تنها برای برنامه های دلخواه تان هزینه پرداخت می کنید؛ همه آن ها هم در یک اپلیکیشن و با رمز ورودی قرار دارند که در اختیارتان است؛ هر محتوایی که دوست دارید در لحظه و بدون تبلیغات مشاهده کنید، برنامه های دلخواه خود را دانلود کنید و هرجا که دوست داشتید با خود ببرید و از بالاترین کیفیت صدا و تصویر لذت ببرید و هیچ نیازی به جا به جایی در اپلیکیشن های مختلف هم نخواهید داشت.

استرن حین صحبت هایش طرح هایی نیز از اپلیکیشن جدید Apple TV نشان داد که کاملا بازطراحی شده تا همه ی محتوا را در یک محل به کاربر نمایش دهد؛ البته، با وجود تلاش کوپرتینویی ها، نتفلیکس در برنامه ی جدید با آن ها همکاری نکرد. به همین دلیل، محتوای آن شبکه در سرویس جدید اپل موجود نیست؛ نسخه به روز شده ی اپلیکیشن اپل تی وی رابطی شبیه به نتفلیکس دارد؛ اما اضافه کردن محتوای جدید به آن آسان تر خواهد بود و تنها با دوبار کلیک انجام خواهد شد؛ نا گفته نماند خرید فیلم نیز در اپلیکیشن جدید بدون خروج از اپلیکیشن تی وی و جا به جایی به فروشگاه آیتونز میسر خواهد بود.

ای دی کیو مدیر بخش بازاریابی محصولات دیجیتالی اپل در جریان معرفی سرویس اپل تی وی پلاس اعلام کرد که اپل با ارائه این سرویس محتوایی تلاش دارد تا به تمامی افرادی که پشت صحنه فیلم ها و سریال های تلویزیونی شامل افراد سرشناس در صنعت سینما نظیر استیون اسپیلبرگ، جنیفرآنیستون، اپرا وینفری، جیسون موموآ و جی جی آبرامبز کار می کنند، کمک کند تا به صورت سریع تر، محتوای خود را از طریق بستر اینترنت به مخاطبان ارائه دهند.

بررسی های اولیه حاکی از آن است که شرکت اپل بابت انتشار هر یک از اپیزود سریال ها در سرویس اپل تی وی پلاس مبلغ 15 میلیون دلار هزینه می کند؛ بر اساس گزارش وال استریت ژورنال شرکت اپل برای افزایش سطح رقابت با سرویس های پخش محتوای ویدئویی نظیر نتفلیکس، اچ بی او مکس و دیزنی پلاس بیشترین هزینه و بودجه را برای پخش هریک از سریال های تلویزیونی در سرویس اپل تی وی پلاس در نظر گرفته است؛ این در حالی است که بیشترین هزینه ای که شرکت دیزنی برای دریافت امتیاز پخش یک اپیزود سریال ارائه داده، برابر با 10 میلیون دلار بوده است. اپل تصمیم دارد تا با افزایش قیمت خرید سریال های تلویزیونی، محتوای انحصاری سرویس های پخش خود را افزایش دهد تا از آن طریق تعداد بیشتری از کاربران را به استفاده از این سرویس تشویق کند.

این هزینه قرار است به صورت مستقیم به عوامل ساخت و سرمایه گذاران هریک از اپیزودها و سریال ها تخصیص پیدا کند تا از آن طریق محتوای مورد نظر آن ها را آماده پخش به کاربران کند. گفتنی است که سیستم عاملios 12.3  به صورت بهینه و پیشرفته فرآیند توسعه و عرضه این سرویس پخش محتوای دیجیتالی را آماده کرده است. 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید