بررسی macOS Monterey و دستگاه های سازگار با این سیستم عامل

person نویسنده: یاسمین آقاربیع list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1456

مدتی پیش اپل در مراسم خود از نسخه جدید سیستم عامل macOS با نام Monterey پرده برداری کرد. در این میان شایعه های زیادی درباره قابلیت ها و ویژگی های جدید این سیستم عامل به گوش میرسید که در نهایت با عرضه عمومی این سیستم عامل در تاریخ ۳ آبان واقعیت مشخص شد. ما در ادامه این مقاله به بررسی آپدیت جدید سیستم عامل مک با نام macOS Monterey خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید...


بالاخره انتظارها به سررسید و همانطور که اپل وعده داده بود از macOs Monterey در ۲۵ اکتبر پرده برداری شد.
در این سیستم عامل دسکتاپی جدید به کاربران این اجازه داده میشود تا با راه های جدیدتر بایکدیگر ارتباط برقرار کرده، بتوانند بدون هیچ مشکلی اطلاعات را در دیوایس های اپل خود منتقل کنند.
همینطور قابلیت فیس تایم در این سیستم عامل پیشرفت متحول کننده ای داشت و دیگر تماس های تصویری و صوتی طبیعی تر از قبل به نظر میرسند همچنین با افزودن قابلیت جدید Share Play میتوانید در فیس تایم محتوایی را به اشتراک گذاشته و با دوستان خود به مشاهده آن بپردازید.
خبر هیجان انگیز تر این است که طراحی سافاری تغییر کرده و شامل یک نوار زبانه یکپارچه شده است که در کنار جستجوی مرورگر قرار دارد.
قابلیت جدید که همه را شگفت زده کرده، Universal Control است که به کاربر این اجازه را میدهد تا به راحتی از آیپد خود در کنار مک استفاده کرده و موس و یا کیبورد را آزادانه در صفحه نمایش هردو وسیله جا به جا کنید. همچنین هنگامی که این دو دستگاه بهم متصل باشند، میتوانید به راحتی فایل ها را درگ و دراپ کنید.
قابلیت Airplay to Mac نیز کامپیوتر شما را به مقصدی برای ایرپلی تبدیل میکند و با کمک آن میتواند به راحتی و در کمتر زمان اطلاعات و محتوا را از آیفون خود در صفحه‌ نمایش مک به نمایش بگذارید.

برنامه Shortcuts ویژگی ای در iOS و iPadOS بود که امکان شخصی سازی خارق‌العاده ای را در اختیار کاربران قرار میداد و اکنون این قابلیت در مک‌او‌اس نیز به چشم میخورد. شما میتوانید میانبر های مورد نظر خود را به راحتی ایجاد کرده و با سایر دیوایس های اپلی خود نیز به اشتراک بگذارید و این یکی از بهترین ویژگی های Monterey به شمار می‌آید.

در iPadOS 15 شما میتوانید بدون اجرای برنامه Note یادداشت برداری کنید. هم اکنون این قابلیت با نام Quick Note به مانتری اضافه شده است. شما میتوانید به راحتی و با کلیک کردن در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش خود یادداشت برداری خود را آغاز کنید.

یکی دیگر از قابلیت های macOS Monterey حالت Focus میباشد. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که در هنگام کار با دریافت نوتیفیکیشن ها، تمرکز خود را از دست میدهید میتوانید از این حالت در هنگام کار یا درس و یا استراحت استفاده کنید. مدت زمان فعال بودن حالت Focus را تنظیم کنید، برنامه هایی که مجاز به ارسال نوتیفیکیشن هستند را انتخاب کنید و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.

چه دستگاه هایی با macOS Monterey سازگار هستند؟

طبق گفته اپل تمامی دستگاه های زیر از نسخه جدید سیستم عامل macOS پشتیبانی خواهند کرد.

  • مک‌بوک، اوایل ۲۰۱۶ به بعد
  • مک‌بوک ایر، اوایل ۲۰۱۵ به بعد
  • مک‌بوک پرو، اوایل ۲۰۱۵ به بعد
  • مک پرو، اواخر ۲۰۱۳ به بعد
  • مک مینی، اوایل ۲۰۱۴ به بعد
  • آی‌مک، اوایل ۲۰۱۵ به بعد
  • آی‌مک پرو، ۲۰۱۷ به بعد

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید