اپل پارک

person نویسنده: محمد رضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2253

اپل پارک نام ساختمان جدید شرکت اپل می باشد که شبیه به فضاپیماست و از آلومینیوم، شیشه، بتن و سنگ آهک ساخته شده است. همچنین ساختار آن دایره ای می باشد.

وسعت اپل پارک 175 هکتار است و درحال حاضر یکی از جاذبه های کالیفرنیا به حساب می آید. درختانی که این ساختمان عظیم را احاطه کرده اند، طوری کاشته شده اند تا فقط بخشی از آن قابل مشاهده باشد.

دیواره ی خارجی این ساختمان شیشه ای است و سقف آن از فیبرکربن ساخته شده است که توسط مهندسان یک بار مورد آزمایش قرار گرفته است. این سقف بزرگترین سقفی در دنیاست که از فیبرکربن ساخته شده است.

زمانی که می خواهید به سمت سالن کنفرانس بروید، از راه پله های منحنی عبور می کنید که ازجنس سنگ آهک هستند و از نرده های حک شده در دیوار برخوردار می باشند.

در سالن کنفرانس درباره ی محصولاتی که قراراست در آینده عرضه شوند، صحبت می شود. دراین سالن از پارکت های چوبی استفاده شده است و به هنگام ورود به آن، با صندلی هایی به رنگ قهوه ای روشن مواجه می شوید.

محیط داخلی ساختمان مملو از نورهای طبیعی می باشد که حس شادی و امیدواری را برای کارکنان به ارمغان می آورد اما هنگامی که از بیرون به آن نگاه می کنید، ساختمانی چهارطبقه و عجیب به نظر می رسد. روی سقف اپل پارک از تعدادی پنل خورشیدی استفاده شده است که بیشتر انرژی موردنیاز ساختمان را تامین می کند.

این ساختمان به اندازه ی 12 کارمند ظرفیت دارد. همچنین کارکنان می توانند نه تنها بصورت انفرادی بلکه با افراد دیگر همکاری کنند.

کافه از مهم ترین قسمت های ساختمان به حساب می آید زیرا دارای یکی از بزرگترین آشپزخانه ها در آمریکاست. همچنین از دو درب شیشه ای متحرک برخوردار است و چهار هزارنفر ظرفیت دارد.

انعطاف پذیری این ساختمان بسیارقابل توجه است یعنی شما این امکان را دارید سریعا مکان های باز و وسیع به وجود آورید و دفاتر خصوصی کوچکی ایجاد کنید. ساختمان قابل تغییراست و توسعه پیدا می کند و بدون شک محصولاتی که تا 20 سال آینده طراحی و تولید می شوند، اپل پارک را به سمت توسعه و تغییر پیش می برند.

این ساختمان برای انجام عملیات های کاری می باشد و اگر کسی آن را به جزیره ای مستقل تشبیه کند که با دنیای بیرون خود درارتباط نیست، درواقع درک درستی ازاین ساختمان ندارد.

موفقیت اپل

مدیر ارشد دپارتمان اپل بیان می کند ما سعی کردیم ساختمان را طوری طراحی کنیم تا تنها دارای چهار طبقه باشد و ارتباط بصری بین طبقات وجود داشته باشد تا شما بتوانید از درون ساختمان همه ی بخش ها و طبقات را ببینید.

این ساختمان آخرین محصول اپل به حساب می آید زیرا موادی که در بخش هایی از آن استفاده کرده اند، در ساخت گوشی های هوشمند و لپ تاپ های اپل هم به کار رفته است. درواقع موفقیت اپل علاوه بر طراحی زیبای محصولاتش، بخاطر کیفیت عالی، سطح بالای صنعتی سازی، تولید در مقیاس وسیع می باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید