آیفون x را بیشتر بشناسیم

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2313

مشخصات فنی آیفون ایکس

آیفون ایکس، اعلام کرد که "آیفون 10،" در رویداد اپل در سپتامبر 2017 به عنوان یک کلاسیک "یک چیز دیگر ..." علاوه بر مجموعه محصولات آیفون 8 و 8 Plus معرفی شد. طبق گفته اپل، آیفون X نشان دهنده بزرگترین جهشی تکنولوژی است چرا که آیفون اصلی 10 سال پیش معرفی شده است و راه را برای دهه آینده توسعه آیفون تعیین می کند.

هدف اپل با آیفون ایکس این بود که آیفون را به نمایش درآوریم، مبهم خط بین شیء فیزیکی و تجربه. صفحه نمایش 5.8 اینچی جلو به یک نوار فولادی ضد زنگ پیچیده و منحنی خمیده‌ای متورم می‌شود که یک جلد شیشه‌ای با دوام و قابل انعطاف در دو مروارید رنگی دارد: خاکستری و نقره ای. هر دو دارای یک پنل جلو سیاه هستند.


صفحه نمایش فوق العاده شبکیه چشم از لبه به لبه فن آوری OLED را برای رنگ های واقعی، سیاه و سفید و سیاه و سفید و نسبت کنتراست میلیون‌ها نفر به تصویب رساند.این رزولوشن 2436 x 1125 و رزولوشن 458 پیکسل در هر اینچ، بالاترین رزولوشن و تراکم پیکسل در آیفون ارائه شده است. این پشتیبانی از HDR، رنگ گسترده، 3D لمسی و True Tone برای تنظیم تعادل رنگی صفحه نمایش برای مطابقت با روشنایی محیط است.

در آیفون 5. 8 اینچ مجهز به بزرگترین نمایشگر آیفون در آیفون است، اما بدون هیچ قاب جانبی، از دوربین و سنسورها، به راحتی در دست قرار دارد. با ابعاد 143.6 میلی متر بلند با ابعاد 70.9 میلی متر و عمق 7.7 میلی‌متر، از آیفون 8 بزرگتر نیست و کوچکتر از آیفون 8 پلاس است.

دستگاه شیشه‌ای دستگاه IP67 دارای آب و گرد و خاک است و برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم القایی برای اولین بار پشتیبانی می کند. آیفون ایکس تایید استاندارد بی‌سیم Qi است و می تواند از طریق شیشه ای با استفاده از لوازم جانبی شارژر Qi تایید شود. اپل در حال تهیه لوازم جانبی AirPower برای بارگیری آیفون X، اپل دیده بان سری 3 و AirPods همزمان است، اما تا سال 2018 نخواهد بود.

با طراحی لبه به لبه، هیچ اتاق برای دکمه صفحه اصلی وجود ندارد، بنابراین آیفون X یک تجربه کاربر جدید را تصویب می کند. کش رفتن پایین در پایین صفحه نمایش، صفحه اصلی را نشان می دهد، در حالی که یک کش رفتن و نگه داشتن برنامه Switcher را به ارمغان می آورد. یک ویژگی ضربه بزنید تا Wake برای مشاهده اطلاعیه ها وجود دارد، دکمه سمت را می توان برای فعال کردن Siri فشار داده و برگزار کرد و مرکز کنترل با کشیدن پایین از نوار وضعیت بالا به آن دسترسی پیدا می کند.


دکمه Home نیز به معنای هیچ شناسه Touch ID نیست، بنابراین باز کردن قفل دستگاه با یک سیستم تشخیص چهره Face ID جدید انجام می شود. شناسه چهره از سیستم دوربین جلویی TrueDepth برای ایجاد یک نقشه 3D از چهره شما استفاده می کند که بسیار شبیه یک اثر انگشت برای باز کردن قفل آیفون، تأیید خرید اپل پرداخت، خرید فروشگاه App Store و دسترسی به برنامه های محافظت شده با رمز عبور است.

شناسه تماس با فناوری دوربین مادون قرمز استفاده می کند تا در تاریکی کار کند. همچنین از یادگیری ماشین استفاده می کند و چهره شما را با کلاه، عینک، ریش و دیگر اشیاء که چهره شما را پنهان می کند تشخیص می دهد. از آنجا که از یک نقشه 3D از چهره استفاده می کند، شناسه چهره را نمی توان با عکس ها، ماسک ها یا دیگر کپی های صورت فریب داد. به عنوان یک لایه امنیتی اضافه شده، شناسه چهره "توجه" است و زمانی که شما به آن نگاه می کنید،ایفون خود را باز می کند.

شناسه چهره توسط موتور پیشرفته دو هسته ای عصبی ساخته شده در تراشه Bionic جدید A11، داده های ذخیره شده در Enclave Secure و تمام پردازش بر روی دستگاه انجام می شود. تراشه A11 شامل مجموع 6 هسته، دو هسته عملکردی و چهار هسته با کارایی بالا، از جمله موتور عصبی است.


هسته های عملکرد 25 درصد سریع تر از A10 هستند، در حالی که هسته های با کارایی بالا 70 درصد سریعتر هستند. GPU ارتقا یافته 30 درصد سریع‌تر است و 3 گیگابایت رم در دستگاه وجود دارد.

با کنترل کننده عملکردی طراحی نسل دوم نسل دوم، تمام شش هسته در تراشه A11 در یک زمان قابل دسترسی است، و در نتیجه عملکرد بسیار بهبود یافته، به ویژه هنگامی که به کارهای چند رشته ای می آید. A11 همچنین دارای یک GPU سریعتر، یک پردازنده سیگنال تصویر طراحی شده و اپل، و رمزگذار ویدئو، یک coprocessor حرکت A11 و Enclave امن برای شناسه صورت است.

با افزایش بهره وری توسط تراشه Bionic A11، آیفون X دو ساعت عمر باتری بیشتری نسبت به آیفون 7 ارائه می دهد، اما باتری از آیفون 7 پلاس کمتر است.

همان دوربین 7 مگاپیکسلی TrueDepth که قابلیت Face ID را پشتیبانی می کند یک ویژگی جدید به نام Animoji را فراهم می کند. Animoji Emoji 3D قادر به تقلید عبارات صورت خود است. دوربین TrueDepth بیش از 50 حرکات عضلانی صورت را انجام می دهد و آن را به Animoji تبدیل می کند که می تواند در برنامه پیام ها استفاده شود.


دوربین TrueDepth اپل نیز حالت Portrait برای دوربین جلو را معرفی می کند و Portrait Lighting را قادر می سازد که یک ویژگی جدید برای تنظیم روشنایی در یک تصویر پرتره گرفته شده توسط دوربین جلو یا عقب باشد.


در پشت، آیفون X دارای یک دوربین 12 مگاپیکسل عمودی با دو لنز با یک لنز زوم f1.8 و یک لنز دیافراگم f / 2.4 است. هر دو لنز از تثبیت کننده تصویر نوری پشتیبانی می کنند و دارای پیشرفت هایی مانند فیلتر رنگی جدید، پیکسل عمیق، زوم بهتر با نور کم و بهبود وضعیت تثبیت تصویر می باشند.

اپل سرویس ایران عرضه کننده تمامی محصولات کمپانی خوشنام اپل

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید