آیا آیفون XI می تواند در نقش منبع انرژی لپ تاپ ها ظاهر شود

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1002

جدیدترین گوشی آیفون که آیفون XI یا همان آیفون 11 نام دارد به طور حتم دارای قابلیت هایی است که می توان از آن به عنوان منبع انرژی برای لپ تاپ استفاده نمود.

در خصوص این مدل جدید گوشی آیفون شایعاتی منتشر شده است که هرچه بیشتر می گذرد تعداد این شایعات افزایش می یابد. این گوشی جدید که در حال حاضر همه آن را با نام آیفون XI یا آیفون 11 می شناسند، قطعا گوشی ای باب سلیقه کاربر خواهد بود، این محصول طبق شایعات موجود دارای دوربین سه گانه می باشد.

چند روز اخیر وبسایت اسلش‌ گیر گزارشی منتشر کرد که حاوی این مطلب بود که این گوشی جدید آیفون این قابلیت را دارد که بتوان از آن بعنوان منبع انرژی لپ تاپ استفاده نمود. در واقع جدیدا پتنت های جدیدی از جانب کمپانی اپل پیرامون همین مطلب ثبت شده‌اند. لازم بذکر است که آیفون ۲۰۱۹ تنها دستگاهی نیست که کمپانی اپل می خواهد به وسیله آن وارد دنیای رایانه ‌‌های دسکتاپ شود، کوپرتینویی‌ ها قبلا تلاش کردند تا بوسیله آیپد پرو بتوانند مرز بین دنیای دستگاه‌ های موبایلی را با لپ ‌تاپ‌ها کمرنگ نمایند.

اولین بار، سال‌ها قبل بود که تصاویری مربوط به این پتنت رؤیت شد. در واقع آن موقع، اولین نسل آیپد پرو به بازار عرضه شده بود. اکنون که در سال ۲۰۱۹ هستیم، نسخه ‌ی جدیدی از پتنت مورد بحث دوباره ثبت شده است تا مجددا به شایعاتی در این خصوص دامن بزند. 

همان ‌گونه که در بالا ذکر شد، آیپدهای کمپانی اپل از خیلی وقت پیش تلاش کرده‌ اند که فاصله‌ ی بین رایانه ‌های دسکتاپ را با دستگاه‌ های موبایلی کمرنگ تر نمایند. مثلا با استفاده از قاب Slim Combo که توسط کمپانی لاجیتک ساخته ‌شده است، از آیپد می توان به ‌عنوان یک لپ‌تاپ استفاده نمود، هرچند بین سیستم ‌های عامل تفاوت هایی هم وجود دارد و ممکن است iOS نتواند در برخی حوزه‌ ها مانند ویندوز یا مک عمل نماید، ولی در هر صورت چنین قابی برای آیپد بسیار کاربردی و جالب می باشد.

این پتنت جدید اپل کلا به لپ ‌تاپی اشاره می کند که با یک گوشی هوشمند، همراه می‌ شود. این پتنت شباهت هایی نیز به پروژه ی لیندای کمپانی ریزر دارد. در این پروژه، از نخستین مدل گوشی مخصوص ‌بازی ریزر فون استفاده می ‌شد. روند کار بدین نحو  بود که کاربر گوشی را در جایگاه خاص روی دستگاه که به ‌طور ویژه برای ریزر فون تعبیه شده بود قرار می ‌داد و می توانست از این گوشی به ‌عنوان ترک‌ پد استفاده نماید، نمایشگر لپ تاپ هم به نمایشگر اصلی دستگاه تبدیل می ‌شد.

این پتنت جدید کمپانی اپل نشاندهنده ی این است که اپل قصد دارد چنین دستگاهی بسازد. ولی قبل از نظر دادن پیرامون این دستگاه، لازم است سوالاتی را از خود بپرسیم؛ دلیل ساخت این دستگاهی په پیزی می تواند باشد؟ کاربردهای این دستگاه برای کاربران چیست؟ آیا طراحی و تولید این دستگاه امری ضروری است؟ بهتر است در این خصوص به بررسی بپردازیم.

آیا آیفون ۱۱ واقعا لازم است چنین قابلیتی داشته باشد؟

پیش از بررسی این موضوع که «آیا ازآیفون جدید می ‌توان بعنوان منبع انرژی برای لپ‌ تاپ استفاده نمود» بهتر است به بررسی سوال دیگری بپردازیم، «آیا لازم است که آیفون بعدی کمپانی اپل چنین قابلیتی را دارا باشد؟» طبق مشاهدات و تجربیاتمان در خصوص دستگاه های اپل، بی شک آیفون جدید می تواند در دستگاهی مانند پروژه لیندا مورد استفاده قرار گیرد.

کلا، مطرح شدن این ایده، بسیار جالب ‌بوده و می ‌تواند طرفداران اپل را شگفت زده نماید. در واقع کمپانی اپل می‌ تواند با طراحی این دستگاه، بیشتر از گذشته قدرت و توانایی آیفون‌ هایش که در بنچمارک ‌ها برای همگان ثابت شده است به رخ رقیب هایش بکشد.

شایان ذکر است که گوشی های آیفون کمپانی اپل جزء گران‌ قیمت ‌ترین دستگاه‌ های موبایلی بازار می باشد و اپل همواره می بایست به‌ دنبال راهی بگردد که از طریق آن بتواند  مشتریانش را مجاب کند که هرسال هزینه ی زیادی برای خرید محصول جدید اپل بپردازند. فی الواقع کمپانی اپل بدنبال این است که بتواند با تولید این دستگاه، کاربرانش را متوجه این موضوع کند که آن ها می توانند تنها با پرداخت هزینه ی کمتری این دستگاه که می تواند جایگزین خوبی برای لپ تاپ باشد را داشته باشند.

اکثر کاربران اپل، از تمامی قدرت آیفون ‌ها و آیپد ها استفاده نمی‌ کنند

هرچند که اپل قبلا با عرضه آیپد وارد این مسیر شده و تا حدودی نیز موفق بوده است، دوباره ذکر می کنیم که قدرت بالای آیپد پرو 2018 قابل کتمکان نیست ولی سیستم عامل ios نمی تواند از همه پتانسیل آیپد پرو استفاده نماید. 

با این تعریف ها، این مسئله که به‌ خود بقبولانیم آیفون می تواند در نقش لپ‌تاپ هم ظاهر شود، اندکی دشوار و غیرمنطقی به‌ نظر می‌ رسد، زیرا عامل بزرگی که محدود کننده است، همان سیستم‌عامل iOS می باشد.

کمپانی سامسونگقبلا وسیله یک داک به ‌نام دکس، تلاش مشابهی را انجام داده است. زمانیکه گوشی هوشمند را به دکس وصل نمایید، رابط کاربری اندروید کلا دچار تغییر خواهد شد و حالتی همچون سیستم ‌عامل کروم به‌ خود می‌ گیرد که بسیار جذاب است. همین اتفاق را برای دستگاه اپل نیز تصور نمایید، یعنی فکر کنید که با اتصال آیفون به داکی مخصوص، رابط کاربری iOS دچار تغییری اساسی ‌شود و حالتی مانند مک پیدا ‌کند، یا حتی امکان دارد نسخه ‌ی سبک سیستم‌ عامل OS 10 برای آن در نظر گرفته شود. 

مدت زمان زیادی است که از اطراف، در خصوص قدرت بالای محصولات جدید اپل چیزهایی شنیده ‌ایم و همگی این موضوع را نیز قبول داریم. سوال اینجا است که آیا اکثر کاربران فعلی این دستگاه‌ ها، واقعا می ‌توانند از همه این قدرت بهره مند شوند؟ اپل نشان داده است در زمینه‌ ی پردازنده‌ های موبایلی قابلیت های زیادی دارد و می ‌تواند تراشه‌ هایش را نسل به نسل قدرتمندتر نماید، اما آیا در حال حاضر از همه این پتانسیل توسط همه ‌ی کاربران استفاده می ‌شود؟ مسملا نه، زیرا تعداد زیادی از کاربران فعلی آیفون‌ ها، از دستگاه‌ شان استفاده‌ ی روزانه‌ ی معمولی دارند، وارد شبکه ‌های اجتماعی شده یا به‌ وسیله آن به تماشای ویدیو می پردازند.

آیا اپل از چنین قابلیتی در آیفون ۱۱ استفاده خواهد کرد؟ احتمالا خیر

در واقع ثبت این پتنت جدید نشان می ‌دهد که اپل از این موضوع به‌ خوبی آگاه است در جست وجی راهی است بتواند از قدرت دستگاه‌ هایش بیشترین استفاده را ببرد.

بهتر است فرض کنیم که اپل تصمیم خودش را نهایی و نسبت‌ به تولید این دستگاه اقدام کند. سابقه‌ ی اپل نشان داده است که این شرکت روی طراحی محصولاتش وسواس زیادی به‌ خرج می ‌دهد و شکی نیست که این دستگاه نیز قرار است دستگاهی رده بالا و به طبع گران ‌قیمت باشد. اگر اپل مستقیما مدعی شود که این دستگاه می ‌تواند جایگزین لپ ‌تاپ باشد، شک نکنید که این شرکت قیمتی معادل لپ‌ تاپ‌ها را نیز برای آن در نظر خواهد گرفت. گرچه همه‌ ی کاربران به تهیه‌ ی چنین دستگاهی تمایل نخواهند داشت، اما مطمئنا برخی افراد پیدا خواهند شد که از این محصول استقبال کنند. 

سوال نهایی، آیا اپل واقعا آیفون ۱۱ را به چنین قابلیتی مجهز می‌کند؟ فکر نمی ‌کنیم این اتفاق بیفتد. نباید فراموش کنیم که اپل از همین حالا به فکر ساخت چنین دستگاهی افتاده و ممکن است طی سال‌ های آینده شاهد رونمایی از آن باشیم، اما اینکه فکر کنیم این اتفاق قرار است با آیفون ۱۱ بیافتد، کمی سخت به ‌نظر می‌رسد، در هر صورت، گذر زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید