آپدیت جدید iOS 15.1 منتشر شد

person نویسنده: یاسمین آقاربیع list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 544

اپل در تاریخ ۲۵ اکتبر از اپدیت iOS 15.1  که یک آپدیت و به روزرسانی اصلی برای سیستم iOS 15 محسوب میشد رونمایی کرد. در مقاله زیر به جزئیات و ویژگی های این آپدیت خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


قابلیت Share Play

در این آپدیت به فیس تایم قابلیت جدیدی به نام Share Play اضافه شده تا کاربران بتوانند بیش از پیش و راحت تر به صورت مجازی کارهای بیشتری انجام داده و محتواهای بیشتری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. با این قابلیت شما میتوانید با دوستان خود به موسیقی گوش دهید و با سینک شدن میتوانید فیلم هم‌نیز تماشا کنید
البته قابلیت Screen Sharing نیز اضافه شده که در این حالت شما میتوانید صفحه نمایش آیفون آیپد و یا آی مک خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همانطور که‌ میدانید قابلیت Shareplay قرار بود در آپدیت iOS 15 باشد اما به دلیل باگ های متعدد این اتفاق صورت نگرفت و در آپدیت iOS 15.1 شاهد آن هستیم.

فرمت ProRes و تغییرات حالت ماکرو

زمانی که آیفون ۱۳ پرو به بازار عرضه شد اپل قول داد که قابلیت ProRes را در آپدیت های بعدی خود بگنجاند. ProRes یک فرموت مخصوص ویرایش فایل های ویدیویی است که پردازش ویدیو هارا نسبت به فرمت های H.264 و H.265 روان تر انجام میدهد. این فرمت قابلیت دقت رنگدانه های بالاتری داشته و به کاربران آیفون های ۱۳ پرو و پرو مکس این اجازه را میدهد تا به راحتی ویدیویی حرفه ای ضبط و تدوین کنند.
این قابلیت در دستگاه های با حافظه ۱۲۸ گیگ محدود به ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۱۰۸۰ میباشد اما در دستگاه هایی با حافظه های بیشتر با کیفیت 4K است.
در این آپدیت قابلیت جدید دیگری نیز برای عکسبرداری ماکرو که در آیفون ۱۳ پرو وجود دارد، عرضه شده. قبل از iOS 15.1 برای عکسبرداری ماکرو در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس هنگامی که دوربین به شیئی نزدیک میشد، لنز دوربین به Ultra Wide تغییر می کرد و همین تغییرات گاها کاربران را کلافه و دچار مشکل میکرد زیرا لنز های دوربین مدام تغییر میکردند و نمیشد عکس خوبی را ثبت کرد‌.
اما در این آپدیت جدید، گزینه Auto Macro به دوربین اضافه شده و با خاموش کردن آن دیگر نیاز نیست نگران تغییر خود به خود لنز های دوربین خود باشید.

Dolby Atmos و Lossless Audio

فناوی صدای Lossless Audio و Dolby Atmos از دیگر تغییرات این آپدیت میباشد.
در Dolby Atomos شما قابلیت این را دارید تا به موزیک های سه بعدی گوش دهید و قابلیت Lossless Audio در حال حاضر فقط برای هوم پادها قابل استفاده است.


با این به روز رسانی میتوانید در قسمت Home App میزان رطوبت هوا، کیفیت هوا و روشنایی را هم متوجه شوید. همینطور اگر آیفون ۱۲ به بالا دارید، میتوانید با این آپدیت الگوریتم باطری خود را افزایش دهید تا عمر آن طولانی تر شود.
اگر آیپد دارید می‌توانید با این آپدیت قابلیت Live Text را نیز فعال کنید،با این قابلیت دوربین آیپد شما میتواند کلمات، شماره های تلفن، آدرس ها و خیلی موارد دیگر را شناسایی کند. البته این قابلیت در آیفون وجود داشته.
در این آپدیت باگ های مربوط به WiFi, حافظه گالری، برنامه آب و هوا و غیره نیز برطرف شده اند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید