آموزش کاهش مصرف حجم اینترنت همراه روی آیفون

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2446

اگر به تازگی یک گوشی 8پلاس یا آیفون xخریده اید، به یک مشکل جدید روبه رو خواهید شد، که آن استفاده بالا از حجم دیتای اینترنت توسط گوشی شما می باشد.

 که این مشکل پرهزینه بدلیل افزایش رزولوشن صفحه نمایش دستگاه، ابعاد جدید این صفحه و همچنین یک نسل جدید و زیبا از ios می باشد. احتمالا میزان استفاده از اینترنت همراه شما خیلی بیشتر از قبل شده است، مخصوصا اگر گوشی قبلی تان از نسل قدیمی گوشی آیفون نظیر آیفون 6 باشد. راه حل هایی وجود دارد که از طریق آن ها می توان تنظیمات و نرم افزارها را بررسی کرد تا مطمئن شد که حجم اینترنت مصرفی بیشتر از نیازمان نباشد.

ابتدا بررسی کنید که کدام نرم افزارها بیشترین دیتای اینترنت را مصرف می کنند

انجام این مرحله بسیار راحت است. به بخش setting رفته و روی گزینه cellular کلیک نمایید. به سمت پایین اسکرول کرده تا به گزینه cellular data برسید، در این بخش میزان حجم اینترنت مصرفی هر یک از نرم افزارها به صورت دقیق نمایش داده می شود. درضمن با استفاده از این منو از میزان دیتای مصرفی در طول ماه مطلع خواهید شد، بدین منظور هرگاه بسته اینترنت جدید خرید کردید به سمت پایین اسکرول نمایید و روی گزینه reset statistics تب کنید. با این کار اطلاعات این بخش با بسته جدید هماهنگ می شود و شما می توانید میزان مصرف اینترنت تان را روزانه بررسی نمایید.

تمامی نرم افزارهای شبکه های اجتماعی خود را بازنگری کنید

نرم افزارهای مربوط به شبکه اجتماعی میزان بسیار زیادی از حجم اینترنت را مصرف می کند. بارگذاری همه ی عکس های با کیفیت فرزند دوستتان حجم با ارزشی از اینترنتتان را مصرف می کند، مخصوصا اگر شما از کاربران فعال اینستاگرام باشید. همچنین قابلیت پخش خودکار ویدیوها در اینستاگرام با سرعت بالایی حجم اینترنت تان را تمام می کند. راه هایی برای جلوگیری از این مصرف اینترنت وجود دارد.

برای فیسبوک: در بخش تنظیمات نرم افزار به قسمت Account setting وبعد به videos and photos رفته و گزینه auto play را غیرفعال کنید. یا درصورت استفاده از وای فای این قابلیت را فعال کنید.

برای توییتر: دربخش settings and privacy به قسمت data usage بروید. در این جا می توان پیش نمایش عکس ها و همچنین قابلیت پخش خودکار را کاملا غیر فعال نمایید. می توان اطمینان حاصل کرد که در صورت استفاده از وای فای نرم افزار ویدیو های با کیفیت را پخش کند.

برای اینستاگرام: دربخش تنظیمات نرم افزار به سمت پایین اسکرول نمایید تا به گزینه cellular data usage برسید، و گزینه use less data  رافعال کنید. این فعالسازی منجر به بارگزاری عکس ها و ویدیوها در زمان بیشتری شده ولی به مقدار قابل توجهی میزان مصرف اینترنت را کاهش می دهد.

برای اسنپ چت: در بخش تنظیمات نرم افزار به بخش Additional services بروید و روی گزینه manage تپ نمایید. در اینجا حالت travel mode رافعال نمایید. با این کار در زمان حرکت میزان استفاده از اینترنت همراه در اسنپ چت کاهش می یابد. همچنین به زبانه memories رفته و گزینه smart backup را غیرفعال نمایید تا درصورت عدم اتصال به وای فای از اطلاعات شما بکاپ گرفته نشود.

درحقیقت باید قابلیت پخش خودکار را درهمه ی نرم افزار غیرفعال کنید

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید