آموزش Microsoft Exel در ios کار بر روی صفحات گسترده در دستگاه های مختلفios به صورت رایگان

person نویسنده: list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 12628

اولین نسخه از مایکروسافت اکسل تحت پلتفرم آیپد توسط شرکت مایکروسافت در ماه آپریل سال 2014 منتشر شد. 

از جمله ویژگی های آن می توان به طراحی واسط کاربری مناسب و دارا بودن اکثر ویژگی های نسخه دسکتاپ این نرم افزار اشاره کرد. لازم بذکر است که این نسخه از بعضی امکانات بی بهره است. نظیر قابلیت چاپ صفحات.

این مشکلات بدلیل شروع کار این نرم افزار بود. درمجموع لانچ ویژه ای در زمینه عرضه تحت پلتفرم آیپد به حساب می آمد. بزرگترین مشکل این نرم افزار قیمت بسیار بالای آن یعنی 100 دلار بابت اشتراک سالانه بود. پس از انتشار نسخه1.2 در اوایل نوامبر به بعد این محدودیت برداشته شد. اینک نرم افزار Exel تحت سیستم عامل ios به منظور ایجاد و کار بر روی صفحات گسترده کاملا رایگان است.

شایان ذکر است که اول باید با استفاده از یک حساب کاربری رایگان مایکروسافت لوگین شوید. درصورت نداشتن حساب کاربری می توانید مستقیما از رابط کاربری صفحه هوم محیط برنامه اقدام کنید. مراحل ثبت حساب کاربری بسیار ساده است و تنها باید تاریخ تولد و شماره تلفن را وارد نمایید.پس از ایجاد حساب کاربری می توانید با اطلاعات هنگام ثبت لوگین کرده و کار با نرم افزار اکسل را شروع نمایید. دقیقا همه کارهایی که با نسخه پولی نرم افزار office 365 می توانستید انجام دهید را رایگان می توانید در این نرم افزار انجام دهید. استفاده رایگان از این نرم افزار محدودیت هایی نیز دارد. مثلا قادر نخواهید بود سبک ها و لیوت های pivot table را سفارشی سازی نماییدو یا رنگ های سفارشی به شکل ها، درج یا ویرایش WordArt، افزودن سایه ها و سبک های انعکاسی به تصاویر بیفزاید. یک محدودیت دیگر افزودن و یا ویرایش اجزای نمودار است. شما می توانید نمودارهای دلخواهتان را بیفزاید ولی نمی توانید نسبت به سفارشی سازی آنها اقدام کنید.

غیر از این محدودیت ها، محدودیت دیگری در استفاده از این نرم افزار وجود ندارد و از سایر امکانات بخوبی می توانید استفاده نمایید. نظیر: ایجاد، ویرایش، ذخیره، چاپ و امکانات قابل دسترس دیگر. اگر قصد تغییر یک نمودار را داشته باشید کادری برای ارتقا باز می شود که اگر این نسخه را ارتقا دهید همه این محدودیت ها برداشته می شود. کلا این نرم افزار از لحاظ عملکرد مشابه با نرم افزار پولی می باشد.

درصورتیکه از استفاده کنندگان همیشگی صفحات گسترده و مجموعه office 365 هستید و علاقمند به استفاده از ویژگی های اصلی این نرم افزار هستید می توانید با پرداخت اشتراک ماهانه 7 دلار مجموعه office 365 personal را تحت سه دستگاه مختلف کامپیوتر، تبلت، و گوشی داشته باشید. درضمن درصورت نیاز به استفاده از نسخه office 365 home می توانید با پرداخت اشتراک ماهانه 10 دلار این مجموعه نرم افزار را حداکثر در سه دستگاه مختلف در اختیار داشته باشید.

همچنین می تونید یک ترابایت فضای OneDrive بگیرید که می توان آن را در اکسل وهم به عنوان فضای ابری ذخیره ابری مورد استفاده قرار داد.

همچنین این ویرایش رایگان، شرکت مایکروسافت قابلیت پشتیبانی این نرم افزار از دراپ باکس را فراهم کرده است. بدین منظور تنها کافیست اطلاعات حساب کاربری دراپ باکس تان را در بخش مربوطه وارد نموده، و به راحتی کار با onedrive نیز از دراپ باکس تحت این نرم افزار بهره مند شوید.

هماهنگی دراپ باکس با محیط این مجموعه برنامه فوق العاده عالی است. می توانید وارد حساب کاربری دراپ باکس خود شده و سپس این مکان، در لیست نقاطی که شما می توانید ذخیره کنید و قسمت های مختلف را باز کنید درست در کنار OneDrive قرار می گیرد. قادر خواهید بود صفحات گسترده خود را ایجاد، ویرایش و آنها را در دراپ باکس خود بدون هیچ مشکلی ذخیره نمایید.

رابطی عامه پسند

رابط این برنامه مورد پسند عموم است و از اساس بر پایه صفحات کوچکتر بهینه سازی شده است. سوای این قضیه، رابط کاربری نرم افزار اکسل نیز که موضوع اصلی این متن است تحت پلتفرم آیفون6 فوق العاده عالی به نظر می رسد. اما به هرحال واقعیت این است که کار کردن روی صفحات گسترده روی دستگاه هایی با اندازه گوشی هنوز هم دشواری های خاص خودش را دارد. مثلا تعداد سلول هایی که می توان تحت آیفون دید به اندازه آیپد هستند لینک اندازه آن ها بسیار کوچک است درنتیجه خواندن محتویات . یا تپ کردن به منظور انتخاب سلول مورد نظر سخت تر می باشد.

درصفحه گوشی های آیفون فضایی برای ریبون در نظر گرفته نشده است. بمنظور فراخوانی ریبون اول باید روی آیکون Edit تپ نمایید تا صفحه Edit که تقریبا یک سوم صفحه را اشغال می کند باز شود. حال از این صفحه باز شده شما روی یک بازشوی دیگر برای مثال بخش Formulas تپ می کنید تا باز شود. اینک برای استفاده از امکانات بخش Formulas از طریق Formula browser یا مرورگر فرمول، عملیات مورد نظرتان را انتخاب نمایید. تحت پلتفرم های آیپد، بخش ریبون همیشه قابل دسترسی است وانتخاب یکی از آیتم های ریبون تنها یک بخش کوچک از صفحه را اشغال می نماید.

نتیجه گیری که می توان کرد این است که اگر از صفحات گسترده به صورت روزانه و در دفعات زیاد استفاده می کنید بهتر است از آیپد استفاده کنید در غیر این صورت آیفون هم کارایی لازمه را خواهد داشت.

دیگر بخش های تغییر یافته

عمل چاپ تحت نرم افزار اکسل برای پلتفرم آیپد غیر فعال بود که با آمدن آپدیت جدید، این مشکل حل شد. در این نسخه قادر خواهید بود سلول های باز شده تحت صفحات گسترده محافظت شده را ویرایش کنید. عملی که قبلا امکان پذیر نبود.

محدودیت هایی که در بالا ذکر شد همچنان وجود دارند. مثلا می توانید کامنت ها را ببینید و یا حذف نمایید اما نمی توانید آنها را ایجاد و یا ویرایش نمایید. شما قادر به نامگذاری سلول ها یا محدوده ها یا ایجاد قوانین شرطی قالب بندی و وارد کردن فرمول های آرایه ای نمی باشید. همچنین نمی توانید تصاویر را از OneDrive یا DropBox درج کنید تنها راه ممکن استفاده از بخش photosخود پلتفرم ios است. مانند قبل اکسل هنوز همان الگوی عملکردی one-thing-at-a-time را یدک می کشد. به این معنی که اگر شما در حال کار با دو یا چند صفحه گسترده باشید مجبورید برای باز کردن دیگری، رابط صفحه فعلی را ببندید.

مدل جدید free to create شرکت مایکروسافت تحت نرم افزار اکسل به اکثر کاربران این امکان را می دهد تا به صورت واقعی و تنها با یک حساب کاربری رایگان از این نرم افزار استفاده نمایند. درصورتیکه نیاز به ایجاد و یا ویرایش نمودارها تحت اکسل پلتفرم ios نداشته باشید، نسخه رایگان این نرم افزار تقریبا همه نیازهای شما را برآورده می کند. کمپانی مایکروسافت با اتخاذ این سیاست جدید، یک رویکرد و تغییر محسوسی را در استفاده از این محصول برای کاربران خود به ارمغان آورده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید