ارتقا دوربین آیفون 14

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 880

سری آیفون 14 به عنوان جدیدترین محصول شرکت اپل، قرار است تغییرات و بهبودهای بسیار مناسبی در بخش دوربین به همراه داشته باشد. برخلاف شایعات مربوط به گزینه‌های رنگی، گزارش‌های مربوط به فناوری دوربین آیفون آینده نسبتاً دقیق هستند، زیرا زنجیره‌های تامین اجزای دوربین اغلب اطلاعات خاصی را قبل از تاریخ عرضه دستگاه فاش می‌کنند.

مطابق با اینکه اپل بالاترین ویژگی‌های دوربین خود را برای مدل‌های Pro ذخیره می‌کند، انتظار می‌رود آیفون 14 و آیفون 14 مکس بهبودهای متوسطی در دوربین دریافت کنند و تغییرات اساسی‌تر منحصر به آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو باشد.

همچنین پیش بینی می‌شود که آیفون 14 پرو مکس از سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی به جای نمونه قدیمی 12 مگاپیکسل استفاده کند. در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 14 از دوربین 12 مگاپیکسلی مانند سری آیفون 13 برخوردار خواهند بود.

اوایل سال جاری، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل گفت که هر چهار مدل آیفون 14 شامل آیفون 14، آیفون 14 مکس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای دوربین جلو ارتقا یافته و فوکوس جلویی ارتقا یافته خواهند بود.

کو به درستی پیش‌بینی کرد که مدل‌های iPhone 13 Pro به طور قابل توجهی از دوربین Ultra Wide ارتقا یافته استفاده می‌کنند در سال 2022، انتظار می‌رود این ارتقاء به دوربین Ultra Wide به جای اینکه برای مدل‌های Pro در نظر گرفته شود، به کل سری آیفون 14 برسد.دوربین 48 مگاپیکسلی شاخص ترین ویژگی دوربین آیفون 14 است. در نتیجه افزایش تعداد مگاپیکسل، طبق شایعه مفصلی که از آسیا منتشر می شود، پیکسل های دوربین عریض آیفون 14 پرو کوچکتر و ظاهراً 1.22 میکرومتر خواهد بود. این کاهش 0.68 میکرومتری نسبت به آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس است.

از طرفی طبق شایعات پیش بینی می‌شود که حسگر Wide جدید مانند آیفون 13 پرو، یک واحد سونی باشد. علیرغم تغییر در اندازه پیکسل، ظاهراً آیفون 14 پرو از همان سیستم فوکوس خودکار پیکسل دوگانه (DPAF) که توسط اپل با نام «فوکوس پیکسل» به بازار عرضه شده است، بهره خواهد برد که از آیفون 6 در سال 2014 ارائه شده است.

عرض سنسور دستگاه 1/1.3 اینچ است که نسبت به عرض سنسور 1/1.65 اینچی دوربین در آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، 21.2 درصد افزایش یافته است. این به معنای افزایش تقریبی ناحیه حسگر 57 درصدی نسبت به آیفون 13 پرو است. این افزایش اندازه سنسور به لنز بزرگتری نیاز دارد تا نور بیشتری را جذب کند، که منجر می‌شود دوربین عقب به میزان قابل توجهی بزرگتر شود. اندازه سنسور 1/1.3 اینچی مشابه سنسور 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ است.

به طور کلی، اطلاعات نشان می‌دهد که آیفون 14 پرو تصاویر بزرگ‌تر و با وضوح بالاتر با جزئیات دقیق‌تر ارائه می‌کند، اما در معرض خطر عملکرد ضعیف‌تر در نور کم و تصاویری که بیشتر در معرض نویز هستند. برای رفع این مشکل، شایعه شده است که مدل‌های آیفون 14 پرو از هر دو خروجی 48 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند که احتمالاً با فرآیندی به نام pixel binning به دست می‌آید. Pixel binning که قبلاً در برخی از تلفن‌های هوشمند اندرویدی مانند Galaxy S21 Ultra استفاده می‌شد، داده‌های چند پیکسل کوچک‌تر روی حسگر تصویر دوربین را در یک «سوپر پیکسل» برای بهبود حساسیت در نور کم ادغام می‌کند.

Pixel binning فرایند مفیدی است زیرا صرفاً افزایش مگاپیکسل دوربین گوشی هوشمند در حالی که اندازه حسگر دوربین یکسان است، منجر به پیکسل‌های کوچک‌تر می‌شود که عموماً نور کمتری را جذب می‌کند و منجر به عکس‌های با کیفیت پایین‌تر در نور کم می‌شود. Pixel binning به مدل‌های iPhone 14 Pro اجازه می‌دهد تا عکس‌های 48 مگاپیکسلی با وضوح بالا در شرایط روشن و عکس‌های 12 مگاپیکسلی در شرایط نور کم که هنوز کیفیت بالایی دارند، بگیرند.

انتظار می‌رود سیستم دوربین 48 مگاپیکسلی به مدل‌های آیفون 14 پرو محدود شود و امکان فیلم‌برداری 8k را فراهم کند و ارتقای قابل توجهی را نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 13 پرو و ​​قابلیت‌های فیلمبرداری 4K ارائه کند. همچنین گفته می‌شود که ویدیوهای 8K با وضوح بالا ضبط شده با آیفون 14 پرو برای مشاهده در هدست AR/VR اپل که مدت ها شایعه شده بود، مناسب هستند.

کو قبلاً گفته بود که معتقد است کیفیت دوربین مدل‌های آیفون 14 پرو عکاسی دوربین تلفن همراه را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید