روش جدید حفاظت از داده‌های کاربران اپل

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 837

کلید تایید مخاطب در iMessage، کلیدهای امنیتی برای Apple ID، و حفاظت از داده‌های پیشرفته برای iCloud ابزارهای مهم جدیدی هستند که اپل برای محافظت از حساس‌ترین داده‌ها و ارتباطات کاربران در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اپل امروز سه ویژگی امنیتی پیشرفته را با تمرکز بر محافظت در برابر تهدیدات داده‌های کاربر در فضای ابری معرفی کرد؛ که نشان‌دهنده گام بعدی در تلاش مداوم خود برای ارائه راه‌های قوی‌تر به کاربران برای محافظت از داده‌هایشان است. با کلید تایید مخاطب در iMessage، کاربران می‌توانند تأیید کنند که فقط با افرادی که می‌خواهند در ارتباط باشند. با کلیدهای امنیتی برای اپل آیدی، کاربران این انتخاب را دارند که برای ورود به حساب اپل آیدی خود به یک کلید امنیتی فیزیکی نیاز داشته باشند. با استفاده از حفاظت پیشرفته داده برای iCloud، که از رمزگذاری سرتاسر برای ارائه بالاترین سطح امنیت داده‌های ابری اپل استفاده می‌کند، کاربران می‌توانند از داده‌های مهم iCloud از جمله پشتیبان‌گیری iCloud، عکس‌ها، یادداشت‌ها و غیره بیشتر محافظت کنند.

کلید تایید مخاطب iMessage

اپل با راه اندازی iMessage در استفاده از رمزگذاری سرتاسر در خدمات ارتباطی مصرف کننده پیشگام شد، به طوری که پیام‌ها فقط توسط فرستنده و گیرنده قابل خواندن بودند. FaceTime همچنین از زمان راه اندازی از رمزگذاری برای حفظ حریم خصوصی و ایمن نگه داشتن مکالمات استفاده کرده است. اکنون با کلید تایید مخاطب در iMessage، کاربرانی که با تهدیدهای دیجیتالی فوق‌العاده مواجه هستند - مانند روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و اعضای دولت - می‌توانند تأیید کنند که فقط با افرادی که مشخص می‌کنند در ارتباط باشند. اکثریت قریب به اتفاق کاربران هرگز هدف حملات سایبری بسیار پیچیده قرار نخواهند گرفت، اما این ویژگی یک لایه امنیتی اضافی مهم را برای کسانی که ممکن است در خطر باشند فراهم می‌کند.در مکالمات بین کاربرانی که کلید تایید iMessage را فعال کرده‌اند، در صورتی که یک دشمن فوق‌العاده پیشرفته، موفق شود که به سرورهای ابری نفوذ کند و قصد شنود این ارتباطات رمزگذاری‌شده را داشته باشد، هشدارهای خودکار دریافت می‌کنند. و برای امنیت بالاتر، کاربران می‌توانند یک کد تأیید را شخصاً، در FaceTime یا از طریق تماس ایمن دیگری به یکدیگر اعلام کنند.

iMessage Contact Key Verification

کلیدهای امنیتی

اپل در سال 2015 احراز هویت دو مرحله‌ای را برای Apple ID معرفی کرد. امروزه، بیش از 95 درصد از حساب‌های فعال iCloud از این محافظت استفاده می‌کنند. این سیستم پرکاربردترین سیستم امنیتی تایید دو مرحله‌ای حساب در جهان است. اکنون با استفاده از کلیدهای امنیتی، کاربران می‌توانند از کلیدهای امنیتی سخت افزاری شخص ثالث برای افزایش این حفاظت استفاده کنند. این ویژگی برای کاربرانی طراحی شده است که اغلب به دلیل نمایه عمومی خود، با تهدیدهای هماهنگ برای حساب‌های آنلاین خود مواجه می‌شوند، مانند افراد مشهور، روزنامه نگاران و اعضای دولت. این امر احراز هویت دو مرحله‌ای را تقویت کرده و حتی یک مهاجم پیشرفته را از دستیابی به عامل دوم کاربر، در یک کلاهبرداری فیشینگ ناکام می‌گذارد.

Security Keys

حفاظت از داده های پیشرفته برای iCloud

برای سال‌ها، اپل امنیت داده پیشرو در صنعت را بر روی دستگاه‌های خود با Data Protection، سیستم رمزگذاری پیچیده فایل‌ها که در iPhone، iPad و Mac تعبیه شده است، ارائه کرده است. اپل ایمن‌ترین دستگاه‌های موبایل موجود در بازار را می‌سازد. ایوان کرستیچ، رئیس مهندسی امنیت و معماری اپل گفت:

و اکنون، ما بر روی آن پایه قدرتمند ویژگی جدید بنا می‌کنیم.

محافظت پیشرفته داده بالاترین سطح امنیت داده‌های ابری اپل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از اکثریت قریب به اتفاق حساس‌ترین داده‌های iCloud خود با رمزگذاری سرتاسر محافظت کنند تا فقط در دستگاه‌های مورد اعتماد خود قابل دسترسی باشند.
iCloud در حال حاضر از ۱۴ دسته داده حساس با استفاده از رمزگذاری سرتاسر به‌طور پیش‌فرض محافظت می‌کند، از جمله رمزهای عبور در iCloud Keychain و داده‌های Health. برای کاربرانی که «محافظت پیشرفته داده» را فعال می‌کنند، تعداد کل دسته‌های داده‌ای که با استفاده از رمزگذاری سرتاسر محافظت می‌شوند، به ۲۳ مورد می‌رسد، از جمله پشتیبان‌گیری iCloud، یادداشت‌ها و عکس‌ها. تنها دسته‌های اصلی داده‌های iCloud که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند عبارتند از iCloud Mail، Contacts و Calendar به دلیل نیاز به همکاری با ایمیل، مخاطبین و سیستم‌های تقویم جهانی.

Advanced Data Protection for iCloud

برچسب‎ها: imessage امنیت

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید