اپل تایید کرد: آیفون 15 با پورت USB-C به بازار خواهد آمد

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 433

اخیرا قانون جدیدی توسط اتحادیه اروپا تصویب شده که طبق این قانون، لوازم و محصولات الکترونیکی باید به درگاه USB-C مجهز باشند. اپل در سال‌های گذشته بار‌ها مخالفت خود با این قانون را اعلام کرده اما گویا مجبور به پیروی از این قانون شده است.

مصاحبه «جوانا استرن» از نشریه وال استریت ژورنال با «گرگ جوسویاک» معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل و «کریگ فدریگی»، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل، با یک سوال در مورد دو درگاه لایتنینگ و USB-C آغاز می‌شود. طبق گفته جوسویاک، USB-C و Lightning محبوب‌ترین درگاه‌های اتصال در جهان هستند و بیشتر از ۱ میلیارد کاربر از درگاه و کابل لایتنینگ استفاده می‌کنند. جوسویاک توضیح داد که اتحادیه اروپا و اپل در مورد ایده «استاندارد شارژر مشترک» اختلاف نظر جزئی داشته‌اند.

وی تاکید کرد که با اینکه اتحادیه اروپا در این ماجرا نیت خوبی دارد، اما ایجاد تغییرات در ساختار و درگاه اتصال آیفون می‌تواند چالش‌هایی را برای اپل به همراه داشته باشد. در آخر، جوسویاک تایید کرد که اپل در این تصمیم‌گیری چاره دیگری جز تغییر پورت از لایتنینگ به USB-C نداشته و باید از قوانین جدید اتحادیه اروپا پیروی کند. پیش از این هم در گزارش‌های دیگری از بلومبرگ به قرار گرفتن پورت تایپ C در آیفون‌های سری ۱۵ اشاره شده بود و عملا می‌توان گفت که آیفون‌های سال آینده، با درگاه USB-C به بازار خواهند آمد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید