معرفی ویژگی‌های جدید بروزرسانی‌های سیستم عامل iOS و iPadOS

person نویسنده: هانیه قاسمی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 552

اپل از جمله شرکت‌های بزرگی است که همیشه سعی دارد تا بهترین تجربه استفاده از محصولاتش را به کاربران عرضه نماید. سیستم عامل‌های محصولات اپل نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از این رو با ما به منظور بررسی آخرین آپدیت سیستم عامل‌های iOS و iPadOS همراه باشید.


اپل اخیرا از بروزرسانی نسخه آزمایشی iOS 15.4 و iPadOS رونمایی کرده است. این نسخه شامل جدیدترین امکانات این سیستم عامل در کنار بهبود‌های نسخه قبلی است. کاربردی‌ترین قابلیت ‌iOS 15.4 تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی است که در ادامه با این قابلیت بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

تشخیص چهره با ماسک توسط فیس آیدی

در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا و استفاده کاربران از ماسک، دیگر فیس آیدی کاربردی نداشته است. از این رو تعداد زیادی از کاربران به استفاده از روش‌های دیگر امنیتی برای قفل کردن آیفون خود روی آورده‌اند.

در این راستا اپل با توسعه فناوری‌های مختص به خودش توانست این مشکل را برای کاربران خود حل نماید. در iOS 15.4  قدرت و دقت شناسایی چهره تقویت شده است. در نتیجه کاربران می‌توانند در این بروزرسانی قفل آیفون خود را حتی با ماسک باز کنند.

کارکرد این قابلیت متمرکز برروی چشم هر کاربر بوده است و با شناسایی چشم افراد اجازه باز کردن قفل گوشی آنها را صادر می‌کند. قابل ذکر است که این قابلیت هنوز سازگاری زیادی با عینک ندارد. از این رو برای باز کردن قفل آیفون خود بهتر است که مستقیم به دوربین سلفی نگاه کنید. البته عملکرد این قابلیت از iOS در فیس آیدی با آیفون‌های سری 12 به بالا سازگاری بیشتری دارد.

 

کنترل همگانی بین مک و آیپد

در آپدیت جدید iPadOS 15.4 شاهد قابلیت کنترل همگانی که برای مدتی طولانی منتظرش بوده‌ایم؛ منتشر شد. با کمک این ویژگی می‌توان با استفاده از صفحه کلید، ماوس یا ترک پد یکسان مک یا آیپد را به طور همزمان کنترل کنید. از این رو انتقال فایل‌ها یا کارهای که در مک یا آیپد هم‌پوشانی زیادی دارند؛ راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود.

اگرچه که این ویژگی تنها برای دستگاه‌های مک با سیستم عامل macOS 12.13 است.

 

ایموجی‌های جدید

معرفی ایموجی‌های جدید همیشه در اوایل سال جدید میلادی معرفی و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ایموجی سال جدید 2021 نیز همراه با دیگر ویژگی‌های iPadOS 15.4  و‌‌‌‌‌iOS 15.4  معرفی شده است.

 

تنظیم روشنایی مجیک کیبورد با آیپد

در آپدیت جدید  iPadOS 15.4 نیز قابلیت جدیدی به اسم روشنایی کیبورد اضافه شده است. به کمک این قابلیت، می‌توانید روشنایی مجیک کیبورد که به آیپد خود متصل کرده‌اید را بوسیله چراغ‌های تعبیه شده زیر حروف کنترل کنید. این ویژگی قابل افزودن به Control Center نیز است.

 

رفع مشکل Core Animation در برنامه‌های شخص ثالث

آیفون 13 پرو در سال گذشته با نمایشگر سوپر رتینا XDR اولد معرفی شد. این نمایشگر 120 هرتزی ProMotion با پشتیبانی بهتر از وضوح انیمیشن‌ها توانست حس بهتری را به کاربران از نمایشگر‌های دیجیتال انتقال دهد. با این حال این نمایشگر نتوانست از پردازش انیمیشن‌های 60 هرتزی برنامه‌های که توسط شرکت اپل ساخته نشده است؛ پشتیبانی کند.

شرکت اپل پس از دریافت گزارشات مربوطه از کاربران اعلام کرد که این امر در واقع یک مشکل در Core Animation سیستم عامل ‌‌‌‌‌iOS که بزودی حل خواهد شد. هم اکنون این مشکل در iOS 15.4 برای برنامه‌های ثالث موجود در App Store حل شده است.

 

برچسب‎ها: iOS iPadOS آیفون آیپد مک

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید