ios 12.2 چه ویژگی های جدیدی دارد و آیا به این بروزرسانی نیاز خواهید داشت

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3333

کمپانی اپل بعد از منتشر کردن نسخه 12 سیستم عامل ios که یکی از مهمترین بروزرسانی های تاریخ ios بود، اینک نسخه 12.2 را با چند ویژگی جالب و سرگرم کننده انتشار داده است.

بنابراین دارندگان گوشی های آیفون و آیپد می توانند به نسخه جدید ios کوچ کنند ولی چقد نیاز به این نسخه جدید داریم و آیا باید همه کاربران به این نسخه به روزرسانی کنند؟

در این مقاله، به بررسی ویژگی های جدید ios 12.2 و لزوم ارتقا و اطلاعات دیگری که مورد نیاز است خواهیم پرداخت:

برای کیست؟

به روزرسانی ios 12.2 برای همه دستگاه هایی که با ios 12.2 سازگار هستند، مناسب می باشد. به این معنی که آیفون 5s وبالاتر، آیپد مینی 2 و بالاتر و نسل ششم آیپاد تاچ و بالاتر می توانند به  ios 12.2 ارتقا دهند.

کمپانی اپل اعلام کرده است که این بروزرسانی بصورت خودکار انجام می شود ولی به طور دستی می توانید از طریق مسیر settings> general> software update اقدام به بروزرسانی سیستم عامل ios دستگاه خود کنید.

در حالی که فعلا هیچ نسخه بتایی برای ios وجود ندارد، کاربران آزمایش کننده نسخه بتا نیازی به انجام کاری در این مرحله ندارند.

فایل به روزرسانی ios 12.2 حجمی 830 مگابایتی دارد و نسبتا بزرگ است که حتما با ویژگی های جالب و غنی همراه خواهد بود.

شکست جیلبریک

بله، نسخه ios 12.2 دستگاه های جیلبریک را با مشکل مواجه می کند.

در ماه های اخیر، جیلبریک کارها تلاش زیادی بمنظور نشاندن ios12 روی دستگاه های اپل کردند ولی اکنون با انتشار نسخه 12.2 با مشکل جدیدی روبرو خواهند شد.

گزارش ها و بازخوردهای منتشر شده در همین مدت کوتاه پس از عرضه ios 12.2 نشان می دهد یک سیستم عامل خالی از باگ نیست.

درحالی که اپل مشکلات سرویس Apple news خود را بایک بروزرسانی حل و به سوی سرور هدایت کرده است تا کاربران کمتر درگیر آن شوند، ولی گزارش هایی درباره مشکلات به روزرسانی حساب های کاربری جیمیل، عدم کار طولانی مدت Apple pey و برای مشکلات اتصال در carplay مشاهده کردیم.

همچنین، گزارش هایی در خصوص از دست رفتن ارتباط دیتای موبایل کاربران دریافت شده است اما این گزارش ها نشان می دهند سطح باگ های این نسخه ios کمتر از به روزرسانی قبلی می باشد.

چه دستاوردی دارد؟

به جز باگ هایی که در نسخه جدید ios رفع شده اند، شاهد ویژگی های جدید زیر هستیم:

Apple News: سرویس جدید اشتراکی اخبار اپل با دسترسی نامحدود به نشریات و روزنامه ها به صورت ماهیانه. نهایتا این سرویس در کانادا هم در دسترس قرار گرفت.

انیموجی های جدید: گراز، جغد، زرافه و کوسه به شکلک های انیموجی ios اضافه شده اند که در برنامه فیس تایم هم کار می کنند ولی هنوز از شکلک های ثالث پشتیبانی نمی شود.

توسعه پشتیبانی Airplay 2/Homekit: این ویژگی ها به تلوزیون های ال جی، سامسونگ و سونی اضافه شده اند. همچنین، دستگاه های Roku از این ویژگی ها بهره مند می شوند. اپلیکیشن Home جدید را می بینیم و control center تلوزیون به طور کامل باز طراحی می شود.

ترفندهای تلوزیونی سیری: دستگاه های مجهز به ios12.2 هنگام کار با tv 12.2 می توانند از دستورات و ترفندهای جدید سیری برای نمایش سریال ها، فیلم ها و موسیقی ها روی اپل تی وی و تلوزیون های دیگر سود ببرند.

Apple Pey Cash: میانبر Add Money به طور دستی قابل افزوده شدن می باشند.

بهبود پیام های صوتی: پیام های صوتی به لطف به روز رسانی کدک opus صدای بهتری در ios12.2 خواهند داشت.

5G E: شاهد نمایش آیکون5G Eدر آیکون های رجیستر شده توس شرکت AT&T هستیم. در حالی که این آیکون نمایش داده می شود که آیفون های اپل از شبکه های 5G پشتیبانی نمی کنند و به نظر می رسد تا حدودی برای گمراه کردن کاربران است.

شاهد تغییرات کوچکی در رابط کاربری سرویس Wallet اپل هم هستیم. مرورگر سافاری هم سایت های ناامن را هشدار و اپل مپس نتایج Air Quality را نمایش می دهد.

در صفحه رسمی اپل گزارش شده بیش از 40 باگ امنیتی کشف شده در ios 12.2 رفع شدند.

نسخه ios 12.2 بدون باگ نیست ولی هنوز مشکل بزرگی در آن کشف نشده است که مانع از به روزرسانی به آن شود.

ولی بهتر است برای این به روزرسانی اندکی صبر کنید جز اینکه برای استفاده از سرویس های Apple News یا انیموجی های جدید عجله داشته باشید.

اندکی دست نگه دارید تا تمام باگ های این نسخه ios مشخص شوند و بعد با گذراندن روزهای اوج به روزرسانی، بتوانید تصمیم به ارتقای دستگاه خود بگیرید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید