آیفون فولد

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 506

سامسونگ اولین گوشی هوشمند تاشو خود را در سال 2019 رونمایی کرد و از آن زمان به بعد هر سال به عرضه مدل‌های جدید ادامه داده است. شرکت‌های دیگری مانند گوگل، ال‌جی، موتورولا و هوآوی نیز راه سامسونگ را دنبال کرده‌اند، بنابراین چندین گوشی هوشمند تاشو مبتنی بر اندروید برای انتخاب وجود دارد.

درباره iPhone Flip، بسیاری از برندهای دیگر باعث می‌شوند رقابت برای بهترین تلفن‌های تاشو داغ شود. سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 جدید، گوگل پیکسل فولد، موتورولا ریزر پلاس و وان پلاس اوپن جدید هستند.

پس اپل کجاست؟

 به نظر می‌رسد تمرکز امسال بر روی عرضه آیفون 15 در پاییز باشد، اما باور عمومی بر این است که اپل در نهایت به سراغ گوشی‌های تاشو می‌رود. پتنت‌های تلفن تاشو اپل، همراه با طرح‌های مفهومی از طراحان مستقل، نشان می‌دهند که اپل واقعاً می‌تواند با آیفون Flip (یا آیفون فولد، اگر اپل این نام را انتخاب کند) جای خود را نشان دهد.

حدس و گمان تاریخ عرضه آیفون Flip


تاریخ عرضه آیفون فلیپ قابل حدس و گمان است، اما آخرین شایعات به عرضه در سال 2024 اشاره می‌کنند.

راس یانگ، تحلیلگر صفحه نمایش، که سابقه‌ای در دقت در چنین نکاتی دارد، پیشنهاد کرده است که اپل می‌تواند یک آیفون تاشو در سال 2023 معرفی کند. با این حال، حتی یانگ معتقد است که احتمالاً سال 2024 احتمالاً سال عرضه چنین دستگاهی است.

با این حال، گزارشی از Ming-Chi Kuo بیان می‌کند که یک آیفون تاشو ممکن است تا سال 2025 وارد بازار نشود. یکی دیگر از تحلیل‌گران، بن وود، معتقد است که حداقل قبل از آن یک آی‌پد تاشو خواهیم داشت.

نمایشگر Flip آیفون

مینگ چی کو ادعا کرده است که اولین آیفون تاشو دارای صفحه نمایش بزرگی به اندازه 8 اینچ خواهد بود. این بزرگتر از گلکسی زد فولد 4 خواهد بود که در هنگام باز شدن صفحه نمایش 7.6 اینچی را ارائه می‌دهد. یک صفحه نمایش 8 اینچی نیز تقریباً به اندازه آیپد مینی 8.3 اینچی خواهد بود.

یک گزارش متفاوت ادعا می‌کند که اپل می‌تواند با ال جی بر روی یک صفحه نمایش تاشو OLED 7.5 اینچی کار کند.

اما این همه ماجرا نیست - گزارش دیگری از Kuo می‌گوید که اپل در حال آزمایش یک نمایشگر 9 اینچی برای یک صفحه نمایش تاشو است. این امر در حال حاضر هر گوشی تاشوی موجود در بازار را کوچک می‌کند.

کو همچنین گفته است که اپل به فکر استفاده از نمایشگرهای رنگی جوهر الکترونیکی برای نمایشگر بیرونی در گوشی‌های تاشو است. این نوع صفحه نمایش به اندازه یک پنل LCD یا OLED واکنش پذیر نیست، اما برای پایین نگه داشتن مصرف باتری عالی است.

جالب اینجاست که یک پتنت همچنین نشان می‌دهد که اپل می‌تواند در صورت کنار گذاشتن آیفون Flip، میزانی از خود حفظ کند. ایده پشت پتنت این است که لولای Flip در اواسط افت شروع به بسته شدن می‌کند و تعادل گوشی را تغییر می‌دهد و از برخورد صفحه با زمین و آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند.

طراحی iPhone Flip چه شکلی خواهد بود

به گفته Jon Prosser، اپل دو نوع مختلف iPhone Flip را آزمایش کرده است. یک تبلت هیبریدی به سبک کتاب تاشو، شبیه به سری Samsung Galaxy Z Fold یا Pixel Fold تازه رونمایی شده، و طراحی گوشی تاشوی تاشو شبیه به Galaxy. Z دامنه چرخش. این منابع همچنین ادعا می‌کنند که اپل با طراحی تاشو پیش خواهد رفت، اگرچه هنوز در مراحل اولیه توسعه است و این احتمال وجود دارد که همه چیز تغییر کند.

پرونده‌های ثبت اختراع همچنین برخی از مواردی را که اپل ممکن است برای تاشو خود در نظر گرفته باشد، نشان می‌دهد، از جمله هر دستگاهی که در آینده ممکن است از طراحی تاشو به نفع چیز دیگری صرف نظر کند.

ما در اکتبر 2020 پتنتی را دیدیم که نشان می‌داد آیفون Flip می‌تواند با نسخه ارتقا یافته محافظ سرامیکی آیفون عرضه شود. این به طور خاص برای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر طراحی شده است و از چهار لایه تشکیل شده است: یک لایه پوشش، یک لایه پوشش سخت، یک سطح داخلی و یک لایه پشتیبانی شفاف. این لایه حمایتی حتی می‌تواند از شیشه یا یاقوت کبود برای استحکام بیشتر ساخته شود.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که نمایشگر می‌تواند به لطف لایه‌ای از «مواد خود ترمیم شونده» که ظاهر خراش یا فرورفتگی را به حداقل می‌رساند، خود را بهبود بخشد.

مطمئناً هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل چنین گوشی‌ای را عرضه کند، اما گزارش Prosser به ما یادآوری می‌کند که اولین تلفن تاشو این شرکت می‌تواند راه‌های مختلفی را ارائه دهد. در حالی که این روزها پنل‌های انعطاف‌پذیر بسیار محبوب هستند، سخت‌افزار دو صفحه‌نمایش در نهایت می‌تواند برنده شود اگر اپل شیفته قابلیت اطمینان، دوام یا هزینه دستگاهی با یک صفحه نمایش تاشو نباشد.

در فوریه 2020، یک حق ثبت اختراع اپل ظاهر شد که از نظر تئوری به صفحه نمایش تاشو اجازه می‌داد تا بدون ایجاد استرس بیش از حد بر روی پنل، در وسط خم شود. در داخل لولا، صفحه نمایش به یک معنا خم می‌شود و بیشتر یک انحنای تدریجی ایجاد می‌کند تا یک چین سخت. امید است که چنین طراحی به دوام و افزایش عمر صفحه نمایش کمک کند. 

iphone fold

قیمت آیفون فلیپ 

این سخت ترین سوالی است که می‌توان به آن پاسخ داد. در نظر بگیرید که گلکسی فولد با قیمت 1980 دلار با صفحه نمایش 7.3 اینچی تبلت مانند در هنگام باز شدن و یک پنل کوچک 4.6 اینچی در بیرون عرضه شد. تنها شش ماه بعد، گلکسی زد فلیپ با صفحه نمایش 6.7 اینچی عمودی تر با پوشش شیشه‌ای بسیار نازک برای دوام بهتر با 600 دلار کمتر عرضه شد. همین تفاوت قیمت در جدیدترین گوشی‌های تاشو گلکسی حفظ شده است، به طوری که Z Fold 4 در زمان عرضه 1799 دلار و Z Flip 4 فقط 999 دلار قیمت دارند.

اگر اپل یک تاشو کوچکتر و ارزان‌تر را انتخاب کند، قیمت این گوشی ممکن است با گوشی‌های درجه یک مانند آیفون 14 پرو مکس 1099 دلاری فاصله زیادی نداشته باشد. با این حال، اگر آیفون تاشو به عنوان تلفنی در نظر گرفته شود که می‌تواند در صورت نیاز به تبلت تبدیل شود، مانند گلکسی زد فولد 4، مطمئناً ممکن است قیمت آن از گوشی‌های هوشمند معمولی‌تر اپل فراتر رود، شاید از قیمت مخوف 2000 دلاری بیشتر شود.

 نرم افزار

ما فرض می‌کنیم که یک آیفون تاشو روی iOS اجرا می‌شود و آخرین نسخه آن در زمان ظاهر شدن، ارسال می‌شود. اما ما همچنین فرض می‌کنیم که اپل نرم افزار آیفون خود را برای استفاده بهتر از بدنه تاشو تغییر دهد.

یکی از چیزهایی که ما واقعا امیدواریم برای iPhone Flip برطرف شود، توانایی چند وظیفه‌ای iOS است. جابه‌جایی برنامه‌ها در iOS آسان است، اما نمی‌توانید برنامه‌ها را مانند گوشی‌های آی‌پد یا اندروید کنار هم اجرا کنید، که این امر باعث هدر رفتن پتانسیل آیفون تاشو می‌شود.

این احتمال وجود دارد که اپل بتواند همه ما را با معرفی نه یک آیفون تاشو، بلکه یک آیفون چرخان شگفت زده کند. پتنت‌ها نشان می‌دهند که اپل در حال بررسی یک تلفن رولینگ است که می‌تواند بخشی از نمایشگر خود را تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید در داخل گوشی ذخیره کند.

هیچ شرکت دیگری هنوز موفق نشده است یک محصول قابل چرخش را به بازار بیاورد، اما اپل مطمئناً منابع لازم برای انجام این کار را در صورت تمایل دارد. ما هنوز گمان می‌کنیم که در ابتدا به جای یک آیفون تاشو استفاده می‌شود، اما دیدن اپل در حال بررسی راه بالقوه دیگری برای تکامل گوشی خود جالب است.

چشم انداز آیفون Flip

هنوز چیزهای زیادی در مورد برنامه های آیفون تاشو اپل باید یاد بگیریم، اما یک چیز قطعی است: هر استراتژی که اپل در توسعه اولین گوشی تاشو خود اتخاذ کند، احتمالاً مسیر صنعت را تعیین می‌کند.

ممکن است سامسونگ با گلکسی فولد اولین شرکتی باشد که از گیت گوشی تاشو خارج شده است، اما این شرکت همچنان به آزمایش فاکتورهای شکلی مختلف ادامه می‌دهد زیرا به نظر می‌رسد خریداران گوشی واقعاً چه می‌خواهند.

اپل سابقه ایجاد تغییرات عمده در بازار موبایل با هر عرضه را دارد: کنار گذاشتن جک هدفون، حذف حاشیه‌ها و استفاده از بریدگی، همگی روندهایی بودند که توسط آیفون‌ها شروع شد. و اگر چه گوشی‌های 5G بیش از هر زمان دیگری رایج هستند، آیفون 12 2020 احتمالاً به عنوان مقدمه اکثر مردم برای 5G بوده است.

در نهایت، فناوری تاشو و صنعت گوشی‌های هوشمند به طور کلی در مورد نحوه نزدیک شدن اپل به رویای آیفونی که تا می‌شود، تأثیر زیادی دارد.

برچسب‎ها: iPhone iPhone Flip

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید