اخبار جدید ایفون 13

person نویسنده: متین شهریارپور list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 265

به نظر تا چندین هفته دیگر، ایفون 13 برای عموم ارائه می‌شود. شرکت اپل درباره محصولاتی که هنوز عرضه نکرده است؛ نظری نمی‌دهد. اما طبق پیش‌بینی و گزارشات شرکت‌های Weibo و TrendForce،  ما اطلاعات شگفت آوری درباره ایفون 13 بدست آورده‌ایم. پس با ما همراه باشید.


بررسی اطلاعاتی که تا کنون بدست آورده‌ایم:

  • صفحه نمایش 120 هرتز LTPO برای هر دو مدل Pro
  • بهبود عمر باتری به لطف مودم 5G
  • ارتقای Substant برای تمام دوربین‌ها مهم که شامل حالت فیلمبرداری پرتره جدید می‌شود.

انتظار عرضه شدن 4 مدل از این ایفون وجود دارد. در مورد طراحی، بریدگی صفحه (notch) در هر یک از 4 مدل کوچکتر خواهد شد. برخی شایعات حاکی از آن است که حداقل یک نسخه از ایفون جدید ممکن است با طراحی واقعا بی سیم عرضه شود. (البته این پیش بینی لرزان به نظر می رسد.) در آخر شاهد نمایشگر همیشه روشن هستیم که به دیگر جذابیت‌های ایفون اضافه می‌کند.

ویژگی‌های بارز در یک نگاه:

  • چهار مدل ایفون 13 در اندازه ایفون 12
  • بریدگی صفحه (notch) کوچکتر در هر چهار مدل
  • تراشه سریعتر A15 Bionic
  • مودم جدید و بهبود یافته 5g
  • ویژگی عکاسی نجومی و فیلم برداری حالت پرتره
  • امکان لمس ID در صفحه نمایش
  • همیشه روشن (Always-Display)
  • Dynamic 120Hz برای هر چهار مدل
  • بهبود لنز ultrawide

iphone-13

تاریخ انتشار آیفون 13

با توجه به بروز مشکلاتی که ویروس کرونا به وجود آورده است؛ تاریخ انتشار ایفون 12 به عقب افتاده بود. اما تحلیلگر اپل ادعا می‌کند؛ تاریخ انتشار ایفون 13 به برنامه عادی خود برگشته است و در ماه سپتامبر سال 2021 انتشار پیدا می‌کند.

اگر تاریخ عرضه ایفون 13 از الگوی اپل برای عرضه های قبلی پیروی کند؛ می‌توانیم در جمعه چهارم سپتامبر 2021 این دستگاه را در قفسه ها ببینیم. این می تواند 24 سپتامبر باشد.

با توجه به گزارش شرکت تحلیلگر Wedbush، احتمال عرضه ایفون 13 در هفته سوم سپتامبر وجود دارد. پیش سفارش ها می‌توانند از همان جمعه آغاز شوند و آیفون های جدید جمعه آینده می‌توانند به فروش برسند. با این حال، مشخص نیست که آیا رویداد معرفی ایفون در هفته سوم ماه سپتامبر برگزار می‌شود یا این زمانی است که این گوشی ها به فروش می‌رسند.

قیمت آیفون 13

اپل سعی می‌کند قیمت محصولات جدید خود را نزدیک نسل قبلی نگهدارد. درمورد ایفون 13، انتظار می‌رود قیمت در محدوده ایفون 12 باشد. به ترتیب 699 دلار، 799 دلار، 999 دلار و 1099 دلار  احتمال می‌رود قیمت ایفون 13 باشد.

گزارشی از TrendForce می‌گوید که قیمت ایفون 13 باید "نسبتاً هم تراز" با مدل‌های فعلی ایفون 13 باشد. متأسفانه، این شرکت همچنین می‌گوید که مدل‌های آیفون 13 پرو گزینه ذخیره سازی 1 ترابایت را ندارند. شایعات مختلف نشان می‌دهد که ایفون جدید در چهار اندازه ایفون 12 عرضه شده است:

  • ایفون 13 مینی 5.4 اینچی
  • ایفون 13 6.1 اینچی
  • ایفون 13 پرو 6.1 اینچی
  • ایفون 13 پرو مکس 6.7 اینچی

ایفون های جدید در پرونده‌های نظارتی با کمیسیون اقتصادی اوراسیا ظاهر شدند. این پرونده شامل هفت مدل بود؛ هرچند که می‌تواند شامل تنظیمات مختلف باشد.

طراحی آیفون 13

اطلاعات احتمالی درباره طراحی ایفون 13 که بدست آورده‌ایم شامل:

  • انتقال بلندگو به سمت بالای دستگاه
  • ترتیب دوربین مورب جدید برای ایفون 13 معمولی و ماژول دوربین بزرگتر برای ایفون 13 پرو است.
  • ظاهراً جایگاه سیم کارت نیز بیشتر به سمت پایین حرکت می‌کند و دکمه‌های پاور نیز کمی پایین می‌آیند.
  •  ایفون 13 پرو مکس می‌تواند کمی بزرگتر از مدل قبلی خود باشد. در واقع، یک مورد ادعا شده iPhone 13 Pro یک ماژول دوربین بسیار بزرگتر را نشان می‌دهد؛ اگرچه این مورد تأیید نشده است.

iphone-13-camera

  • پس از چندین نسل استفاده از بریدگی صفحه (notch) مشابه و تا حدودی حجیم، ایفون 13 احتمال دارد با صفحه نمایش کوچکتری همراه شود.

iphone-13-notch

ظاهراً اپل با ترکیب نورافکن separated infrared flood ، حسگر و پروژکتور نقطه‌ای که سیستم قفل گشایی Face ID آیفون 12 را تشکیل می‌دهد؛ در یک ماژول واحد به کوچک شدن بریدگی صفحه دست یافته است. با داشتن دو سنسور کمتر، باید شاهد بریدگی باریک‌تری در آیفون 13 باشیم.

به نظر می‌رسد که این شایعات توسط واحدهای ساخت Dummy آیفون 13 در Weibo ساخته شده پخش شده اند. این شایعات حاکی از کوچک شدن بریدگی صفحه (notch) و قطر دوربین است.

گزارش جداگانه‌ای از Digitimes می‌گوید اندازه سایز تراشه‌های VCSEL به کار رفته در اسکنر Face ID بین 40 تا 50 درصد کاهش می‌یابد. در نتیجه، تراشه Face ID کوچکتر می‌تواند به معنای بریدگی کوچکتر برای iPhone 13 باشد.

واحد ساخت Dummy iPhone 13 pro max پیشنهاد ‌می‌کند که گوشی امسال کمی ضخیم تر از ایفون 12 پرو مکس باشد. با توجه به نمودار‌های بعدی ایفون 13، این مورد برای تمام مدل‌های ایفون 13 صدق خواهد کرد. آنها ضخیم‌تر از نمونه‌های ایفون 12 خواهند بود.

در مورد صفحه نمایشگر ایفون، شایعاتی حاکی از بهره بردن ایفون 13 از تاچ آیدی وجود دارد. هنوز تردید‌هایی وجود دارد زیرا این ویژگی منحصر به ایفون 14 می‌باشد. در زمان استفاده از ماسک، از امنیت ثانویه بیومتریک بسیار استقبال شد.

به طور بالقوه ، بزرگترین تغییری که ممکن است در ایفون 13 مشاهده کنیم؛ این است که بدون پورت Lightning باشد. درنتیجه شارژ و انتقال داده به صورت بی‌سیم انجام می‌شود. با این حال تحلیلگر اپل در این باره مخالفت کرده است. با توجه به گفته او "در حال حاضر اکوسیستم MageSafe در وضعیت مورد نیاز نیست؛ بنابراین در آینده، همچنان از پورت Lightning استفاده خواهد شد." 

رنگ آیفون 13

تازه ترین شایعات مربوط به رنگ ایفون 13 به چهار گزینه رنگی برای ایفون 13 پرو اشاره دارد. اینها شامل مشکی، نقره ای، رز گلد و خورشید گلد است.

 ایفون 13 معمولی ممکن است به رنگ صورتی باشد، اما این فقط براساس یک رندر است. پیش از این، اخباری حاکی از داشتن دو گزینه جدید رنگ برای ایفون 13 پرو وجود داشت: سیاه مات و یک رنگ برنز یا نارنجی جدید. هر دو شایعه اخیر از طرف ماکس وینباخ انتشار پیدا کرده است.

iphoe-13-colors

صفحه نمایش آیفون 13

در گزارش ET News، ذکر شده که اپل 120Hz refresh rate برای ایفون 13 پرو 6.1 اینچی و ایفون 13 پرو حداکثر 6.7 در نظر گرفته است. این به شما امکان اسکرول روانتر و همچنین بهبود برای Gameplay و Videoplay می‌دهد.

دیگر شایعات حاکی از وجود پنل LTPO در ایفون 13 است. ماهیت پنل LTPO به این معنی است که برای فعال کردن سرعت Refresh rate، تطبیقی ​​به اجزای اضافی زیر نمایشگر احتیاج ندارد. به این معنی که تلفن‌های دارای چنین صفحه‌هایی می‌توانند از یک شاسی نازک استفاده کنند. در آیفون 13 ، یک نمایشگر LTPO می تواند تلفن را قادر سازد تا علاوه بر سرعت Refresh rate بسیار روان، قاب آیفون 12 را نیز حفظ کند.

مزیت دیگر LTPO بهبود مصرف برق است. گزارش DigiTimes ادعا می‌کند که نمایش LTPO که سامسونگ و ال جی برای مدل‌های ایفون 13 پرو در حال ساخت دارند؛ میزان مصرف برق را بین 15 تا 20 درصد کاهش می دهد.

شایعات حاکی  از صفحه نمایش همیشه روشن وجود دارد. چیزی که فناوری LTPO مطمئناً می‌تواند آن را تسهیل کند.یک نمایشگر همیشه روشن بالاخره به ایفون های اپل قابلیتی را می‌دهد که تلفن‌های اندرویدی برای مدتی از آن برخوردار بودند و به شما اجازه می‌دهد که نگاهی به زمان، دوام باتری و شاید اعلان‌ها داشته باشید.

مارک گورمن از بلومبرگ همچنین می‌گوید که ایفون 13 ظاهراً از یک صفحه نمایش همیشه روشن بهره ‌می‌‎برد. اگرچه مشخص نیست که این مورد برای ایفون 13 پرو یا مدل‌های معمولی ایفون 13 نیز باشد.

iphoe-13-display

مشخصات آیفون 13

ایفون 13 دارای تراشه A15 Bionic که جانشین A14 Bionic است که بسیار قدرتمند است. این سیستم جدید روی تراشه (SoC) می‌تواند یک ارتقا منطقی در A14 Bionic باشد که احتمالاً عملکرد و کارایی کلی را افزایش می‌دهد. به نظر نمی‌رسد که یک بروزرسانی عمده تا ایفون 14، زمانی که اپل به طور بالقوه می‌تواند تراشه ای مبتنی بر یک تراشه 4 نانومتری ایجاد کند؛ وجود دارد. در حال حاضر، A14 Bionic درون ایفون 12 یک تراشه 5 نانومتری است.

گفته می‌شود که اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 را سفارش داده است که نشان دهنده تقاضای حتی بیشتر از ایفون 12 برای آیفون 13 است.

در قسمت حافظه‌داخلی، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ایفون 13 دارای حافظه داخلی 64 و 512 گیگابایت است. گرچه با توجه به گزارش تحلیلگر اپل، قرار است فضای 1 ترابایت برای ایفون 13 در نظر گرفته شود که بیشترین حافظه داخلی گوشی‌های ایفون است.

ایفون 13 همچنین می‌تواند از نظر اتصال بی‌سیم پیشرفت چشمگیری داشته باشد. اسناد مربوط به توافق اپل با کوالکام نشان داد که اپل قصد دارد از مودم X60 5G کوالکام در ایفون های آینده استفاده کند که احتمالاً شامل ایفون 13 خواهد بود.

مودم 5 نانومتری X60 می‌تواند مستقیماً در چیپ ست تلفن ادغام شود. نتیجه عملکرد 5G باید بهتر باشد؛ زیرا مودم می‌تواند شبکه های 5G mmWave و زیر 6 گیگاهرتز را به طور همزمان ترکیب کند.

علاوه بر این، ایفون 13 دارای Wi-Fi 6E است. این یک تغییر در استاندارد Wi-Fi 6 است که حتی از سرعت بی‌سیم سریع تر نیز پشتیبانی می کند.

گزارش Digitimes حاکی از آن است که ایفون 13 می‌تواند تابلوهای مدار پلیمر کریستال مایع را برای اهداف تصویربرداری و در نتیجه انتقال سریعتر داده ها تصویب کند. اضافه شدن تابلوهای LCP، همراه با اتصال 5G، این امکان را دارد که برنامه‌هایی مانند پخش زنده یا واقعیت افزوده را تسریع کند.

دوربین آیفون 13

گزارش‌هایی از وجود لنز 6 عنصر ultrawide برای ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس،ارائه می‌دهند. مدل‌های فعلی ایفون 12 پرو از یک لنز 5 عنصر ultrawide برخوردار هستند. به عنوان یک قاعده، هرچه تعداد عناصر در لنز بیشتر باشد؛ کیفیت تصویر بهتر می شود. 

تحلیلگر اپل دعا می‌کند که دوربین ultrawide در سری ایفون 13 پرو برای اولین بار فوکوس خودکار را ارائه می‌دهد. این باید تصاویر واضح تری ایجاد کند. متأسفانه، Kuo می‌گوید این ویژگی برای ایفون 14 قابل اجرا است.

گزارش جداگانه‌ای توسط Digitimes می‌گوید که اپل میزان سفارش VCM (موتور سیم پیچ صوتی) خود را تا 40٪ افزایش می‌دهد که به تمرکز لنزهای دوربین کمک می کند.

این در حالی است که با گزارش‌های دیگر ادعا می‌شود؛ دوربین ایفون 13 افزایش سخت افزاری زیادی خواهد داشت. راس یانگ تحلیلگر پیش بینی کرده است که گوشی جدید اپل با سنسورهای بزرگتری برای مبتدیان عرضه خواهد شد.

منظور از سنسورهای بزرگتر، پیکسل‌های بزرگتر برای افزایش نور مصرفی است که باید عکس‌هایی با کیفیت بهتر تولید کند. متأسفانه مشخص نیست که کدام ایفون 13 قرار است از این سنسورها بهره ببرد. اگرچه ایفون 12 پرو مکس هنگام معرفی در پاییز از سنسور بزرگتری برخوردار است.

علاوه بر این، Ming-Chi Kuo پیش بینی کرده است که ایفون 13 پرو و ایفون  ​​13 پرو مکس هر دو دیافراگم بزرگتر در دوربین‌های ultrawide خود دارند. کو گفت که هر دو گوشی با f / 1.8 عرضه می‌شوند. در حالی که از f / 2.4 در آیفون 12 بالاتر است. همراه با یک لنز شش عنصر، این بدان معنی است که نور بیشتری از طریق دوربین وارد می‌شود و کیفیت تصویر را بهبود می‌بخشد.

انتظار می‌رود که تمام مدل‌های ایفون 13 دارای تثبیت کننده تغییر سنسور باشند. این ویژگی در حال حاضر فقط در آیفون 12 پرو مکس وجود دارد. این یک بهبود نسبت به تثبیت کننده تصویر نوری است و باید منجر به هموارتر شدن فیلم از دیگر مزایا شود.

باتری آیفون 13

مدل‌های ایفون 12 در تست دوام باتری تأثیرگذار نبودند. با این حال، گزارش دیگری از Ming-Chi Kuo در مورد اصطلاح فناوری باتری در آیفون 13 ادعا کرد که ایفون‌های جدید می‌توانند ظرفیت باتری را افزایش دهند.

به نظر می رسد با ادعای اخیر L0vetodream، که باعث افزایش ظرفیت باتری برای همه مدل‌ها شده است، پشتیبانی می‌شود. آیفون 13 پرو حداکثر در اینجا برنده بزرگ است و 18 درصد افزایش از 3،687 میلی آمپر به 4352 میلی آمپر ساعت رسیده است. افزایش سه مدل دیگر همگی بسیار کمتر هستند؛ اما هنوز هم تا حدودی به رفع مشکل ماندگاری باتری کمک می‌کند.

شارژ آیفون 13

آیفون 12 حداکثر شارژ 20 وات را دارد؛ اما یک شایعه به اپل اشاره دارد که احتمالاً شارژ سریعتر 25 وات را امسال ارائه می‌دهد. متأسفانه ، این شایعه از سایت چینی MyDrivers، از طریق 9to5 Mac، با استناد به "رسانه‌های خارجی" بدون نام منتشر شده است. چندان قابل اعتماد به نظر نمی‌رسد.

طبق گفته ماکس وینباخ ، ایفون 13 می‌تواند شارژ بی‌سیم معکوس را ارائه دهد؛ که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌هایی مانند AirPods Pro و Apple Watch را شارژ کند. با این حال، بلومبرگ قبلا گزارش داده بود که ایفون 13 احتمالاً شامل شارژ بی‌سیم معکوس نخواهد بود.


«اپل سرویس حس خوش خرید قطعات و محصولات اورجینال اپل در ایران»

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید