آیفون ۱۲ ایمن است و آپدیت iOS 17.1 مشکل تشعشعات را برطرف می‌کند

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1405

اپل اعلام کرد که نرم افزار آی او اس 17.1 که قرار است اواخر ماه اکتبر منتشر شود، سطح تشعشعات آیفون 12 را کاهش می‌دهد.

فرانسه در ماه سپتامبر به اپل دستور داد تا فروش آیفون 12 را متوقف کند و برای دستگاه‌هایی که آن‌ها را با استانداردهای تابش الکترومغناطیسی اروپایی مطابقت می‌دهد، «اصلاح» را اجرا کند. اپل در یک سند پشتیبانی اعلام کرد که ویژگی تشخیص خارج از بدنه را غیرفعال می‌کند که اجازه می‌دهد تا زمانی که آیفون در دست نیست یا در جیب قرار دارد، قدرت انتقال کمی بالاتر باشد.

این قابلیت تشخیص فقط در فرانسه غیرفعال می‌شود و اپل می‌گوید با وجود این واقعیت که آژانس فرانسوی ملی دز فرکانس‌ها یا گروه نظارتی ANFR در هنگام انجام آزمایشات تشعشع خود دچار خطا شده است، این ویژگی خاموش است.

ANFR از پروتکل آزمایشی استفاده کرد که مکانیسم تشخیص خارج از بدنه آیفون را در نظر نگرفت، که اپل می‌گوید «به‌طور کامل در سطح بین‌المللی آزمایش و تأیید شده است تا مکانیزمی مؤثر برای مطابقت با الزامات SAR باشد».

iphone 12

آیفون دارای حسگرهایی است که می‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی روی یک سطح ثابت مانند میز نشسته است، نه اینکه در دست بگیرید یا در جیب قرار دهید. این مکانیسم تشخیص خارج از بدنه، که بیش از یک دهه است در همه آیفون‌ها استفاده شده است، به دستگاه اجازه می‌دهد تا قدرت انتقال را در سناریوهای خارج از بدنه کمی افزایش دهد تا عملکرد را بهینه کند.

پروتکل آزمایشی خاص که توسط ANFR استفاده می‌شود مستلزم آن است که دستگاه‌ها محدودیت‌های SAR روی بدنه را رعایت کنند، حتی زمانی که دستگاه خارج از بدنه روی سطح ثابت آزمایش می‌شود. این تصمیم با استانداردهای بین‌المللی که امکان آزمایش مستقل مکانیسم‌های کنترل قدرت را فراهم می‌کنند که ممکن است در طول آزمایش‌های استاندارد SAR فعال نشوند، سازگار نیست.

به گفته اپل، استفاده از آیفون 12 ایمن است «و همیشه بوده است». آیفون‌های این شرکت باید استانداردهای بین المللی انتقال انرژی را برای سلامت و ایمنی رعایت کنند تا از انتقال انرژی محدود در هنگام تماس دستگاه با بدن انسان اطمینان حاصل کنند.

با به‌روزرسانی iOS 17.1، مدل‌های آیفون 12 در فرانسه دیگر قدرت مجاز خود را هنگام تشخیص حالت خارج از بدنه افزایش نمی‌دهند، بنابراین پوشش در مناطقی که سیگنال تلفن همراه کم است ممکن است باعث عملکرد کمی پایین‌تر سلول در برخی موارد استفاده خارج از بدنه شود. اگرچه انتظار نمی رود اکثر کاربران متوجه تغییری شوند.

برچسب‎ها: آیفون آیفون12 iOS 17.1

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید