هدست واقعیت مجازی در دنیای اپل وارد شده

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 770

به جرات میتوان‌گفت که امسال سال پرباری برای اپل بوده از آیفون های سری ۱۳ گرفته تا مک بوک پرو های جدید و ایرپاد ۳ اما تحولات اپل برای امسال به اینجا ختم نخواهد شد. اپل اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ عینک و هدست واقعیت مجازی خود را به بازار عرضه خواهد کرد و شایعات متعددی در این باره و طراحی آن وجود دارد. برای بررسی بیشتر این وسیله با ما همراه باشید.

به نظر میرسد که این هدست پردازنده ای مشابه به مک دارد و چیپ تعبیه شده در آن یکی از دلیل هاییست که آن را از رقیبان خود متمایز میکند. همچنین در این هدست دو پردازنده تعبیه شده که پردازنده قوی تر،چیزی شبیه پردازنده مک بوده و دیگری وظیفه سنسورهای مختلف را به عهده خواهد داشت.
همچنین میتواند بدون بسنده کردن به آیفون و یا مک نیز کار کند و اپلیکیشن های مختلفی را ساپورت خواهد‌کرد.
به نظر میرسد که هدف اپل این است که در طی ده سال آتی آیفون را با  هدست واقعیت مجازی جایگزین‌کند و عرضه این هدست در سال ۲۰۲۲ اولین قدم در این راه میباشد.
اپل در طراحی این هدست گامی فراتر برداشته عینک واقعیت مجازی را با هدست ترکیب کرده تا وسیله ای که ترکیب این دو هست را به بازار عرضه کند
شایعه شد که برای عینک واقعیت مجازی از دو صفحه نمایش استفاده شده و دوربین های به کار رفته در این وسیله به کاربر این اجازه را خواهند داد تا  فونت ها و کلمات بسیار ریز را به راحتی خوانده و بتواند پشت اشیاء نامرئی را به خوبی ببینید.


این هدست به خوبی میتواند لبه اشیا و ابعاد اتاق را به وضوح ببیند و دقتی بالاتر از رقیبان خود در بازار خواهد داشت.
به نظر میرسد که صفحه‌نمایش استفاده شده در این هدست، صفحه نمایش OLED با ۳۰۰۰ پیکسل بر اینچ باشد.
همچنین شایعه شده که از سیستم ردیابی چشمی برای تجربه ای بهتر و دقیق تر با محیط بیرونی و سیستم اجرایی هدست استفاده شده برای مثال هنگامی که کاربر به جایی نگاه نمیکند رزولوشن کاهش پیدا خواهد کرد.
از لحاظ طراحی گفته میشود که این وسیله شامل یک عینک واقعیت مجازی است که به  توسط دو بند در اطراف آن چشمان شما میچسبد و به نظر میرسد که یکی از این بندها شامل spatial audio باشد که در ایرپاد پرو هم تعبیه شده،میباشد.
اپل در نظر دارد تا تکنیک های کنترل جدیدی برای این هدست نیز تعبیه کند یکی از آنها کنترل دستگاه به وسیله چشمان‌کاربر و حرکات دست وی میباشد.
همچنین اپل در تست های خود سعی دارد تا از سیری در این هدست نیز بهره مند شود.
وزن فعلی این دستگاه چیزی حدودی بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ گرم میباشد اما با رفع مشکلات سخت افزاری به نظر میرسد تا وزن ان به ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم کاهش پیدا کند

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید