هدست ویژن پرو ۲ با تمرکز بر هوش مصنوعی اپل و تراشه M5 از راه می‌رسد

person نویسنده: حسین احمدی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 40

بیش از یک سال از معرفی هدست اپل ویژن پرو (Vision Pro) می‌گذرد. شاید باید گفت آغاز رایانش فضایی و قیمت ۳۴۹۹ دلاری خیلی نتوانست به این محصول نو پای اپل شروع مناسبی بدهد. به هر حال نمی‌توان براساس فروش نسل اول، درباره موفقیت یک محصول صحبت کرد اما واضح است که با این قیمت و کاربرد محدود فعلی، نمی‌توان آینده درخشانی برای آن متصور شد. آنطور که پیداست اپل سعی دارد نسل بعدی را جذاب‌تر کند. گزارشی داریم که می‌گوید نسل بعدی هدست اپل ویژن پرو مجهز به پردازش فضایی هوش مصنوعی است.

vison-pro

مینگ‌چی‌کو، تحلیلگر اپل ادعا می کند (منبع) که اپل در حال ساخت نسخه جدیدی از هدست ویژن پرو است که قرار است وارد شود. تولید انبوه در نیمه دوم سال 2025 انجام میشود.

چه انتظاری باید داشت:

  • تراشه جدید M5 (M2 در Vision Pro فعلی)
  • طراحی بدون تغییر
  • حداقل 3499 دلار

ظاهراً نسل جدید ویژن پرو به‌جز پردازنده، از نظر مشخصات فنی و طراحی تغییرات زیادی نخواهد کرد و تمرکز عمده‌اش روی هوش مصنوعی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی خود را به نسل اول ویژن پرو اضافه خواهد کرد یا خیر. اپل هنوز برنامه‌های دقیق خود برای این دستگاه را اعلام نکرده است.

آیپد و مک بوک‌های مجهز به پردازنده‌ی M2 از اپل اینتلیجنس پشتیبانی می‌کنند؛ بدین ترتیب پشتیبانی احتمالی نسل فعلی ویژن پرو که آن هم از پردازنده‌ی M2 بهره می‌برد، تعجب‌آور نخواهد بود.

برچسب‎ها: اپل اپل ویژن

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید