اپل رینگ،جواهر هوشمند اپل

person نویسنده: زهرا انجیدنی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 220

به نظر می‌رسد که Apple Ring در سال 2026 وارد بازار شود. اطلاعات مرتبط با اپل رینگ را در این مقاله مطالعه کنید.

هدف از خلق اپل رینگ:

به نظر می رسد اپل رینگ به عنوان یک رابط می باشد نه یک دستگاه مستقل.

هدف حلقه ممکن است آسان‌تر کردن تعامل با سایر دستگاه‌های اپل باشد، نه صرفاً جایگزین کردن آنها. این ممکن است به معنای کنترل از راه دور Mac ، iPad یا iPhone بدون نیاز به برداشتن یا لمس دستگاه ها باشد. فناوری که در حلقه ها بکار رفته است شامل حسگرهای حرکت دست، کنترل صدا و پاسخ، و یک صفحه نمایش لمسی کوچک است.  

در واقع، این ممکن است به این معنا باشد که می‌توان با اشاره به حلقه و نگه داشتن آن روی گوش خود به تماس تلفنی پاسخ داد، یا حتی با نگه داشتن زنگ تا سطح چشم با یک تماس ویدیویی روبرو شد.

 

Apple ring

ویژگی های حلقه اپل

ردیابی خواب: 

با در دست داشتن حلقه مدت زمان و کیفیت خواب خود را مشاهده کنید.

دکمه اکشن:

یکی از قابلیت‌های اپل رینگ دسترسی سریع به ویژگی‌های تلفن می‌باشد.

 تند کشیدن یا ضربه زدن می‌تواند صدای زنگ تلفن شما را خاموش کند، تماس اضطراری را برقرار کند و یا بزرگ‌نمایی دوربین را برای سلفی‌ها کنترل کند.

بازخورد تلفن:

شما می‌توانید برای بعضی از تماس گیرندگان خود، ارتعاش خاصی تعیین کنید تا حین تماس متوجه فرد تماس گیرنده شوید.

 

ردیابی تناسب اندام و سلامت:

اپل رینگ به حسگرهای مرتبط با سلامت و بهداشت مجهز می‌باشد، این حسگرها پوست بدن را لمس می‌کند. از طریق این حسگرها می‌توانید ضربان قلب، سطح اکسیژن، تعداد تنفس، دمای بدن، خواب و تعداد تنفس و فعالیت‌هایی نظیر پیاده روی و شمردن گام های خود و شنا کردن را ثبت کرد. این اطلاعات به تلفن شما ارسال می‌شود و به صورت نمودار و خلاصه در برنامه Apple Health  به نمایش گذاشته می‌شود.

حسگرهای سلامتی در اپل رینگ

 

پرداخت‌های موبایلی:

در صورتیکه اپل رینگ به آیفون شما متصل باشد، می‌توانید از طریق Apple Pay پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 

کنترل از راه دور اپل ویژن پرو:

ترکیب هدست اپل ویژن پرو به همراه حلقه هوشمند اپل یکی دیگر از ایده های ناب اپل می‌باشد. این حلقه شامل سنسورهایی می‌باشد که به هدست کمک می‌کند موقعیت و حرکات خود را تشخیص دهد. اپل رینگ می‌تواند مانند یک حسگر برای ردیابی تشخیص بهتر دست در Vision Pro عمل کند.

 

باتری:

در مورد ظرفیت باتری اطلاعات خاصی دردسترس نمی‌باشد اما چون نیازی به اتصال دائمی به دستگاه های دیگر اپل نیست انتظار می‌رود باتری با شارژ کامل برای مدت زمان بیشتر حدود یک هفته دوام آورد.

 

جنس بدنه:

به نظر می‌رسد حلقه‌ی هوشمند اپل نشان می‌دهد این محصول بدنه‌ی فلزی خواهد داشت. این محصول اپل به دلیل تعداد بالای سنسور بکار رفته در این حلقه کمی ضخیم تر از یک حلقه معمولی می‌باشد. اپل رینگ یک حلقه سفید یا سیاه با لوگوی آبی درخشان اپل می‌باشد.

حلقه‌ی هوشمند به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود که در صورت عدم استفاده، نامرئی می‌شود. کاربر می‌تواند از دکمه‌های خازنی روی حلقه برای بررسی وضعیت آب‌وهوا، نظارت بر ضربان قلب، سطح اکسیژن و موارد دیگر استفاده کند.

سنسور وضعیت اب و هوا در اپل رینگ

راحتی کاربر:

نگه داشتن آی‌پد یا آیفون برای مدت طولانی ناراحت‌کننده و باعث خستگی دستان شما می‌شود، بنابراین اگر بتوانید دستگاه را روی میز قرار دهید و با استفاده از حلقه با آن تعامل داشته باشید، به دستان شما استراحت می‌دهد.

تاثیر نور بر چشم انسان:

نور آبی که از صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند و تبلت ساطع می‌شود می‌تواند چشم ها را خسته کند و خواب را مختل کند. اپل رینگ راه سالم تری برای استفاده از این وسایل در اواخر شب می‌باشد .

 

ایمنی کاربر:

در مواقع اضطراری ممکن است کاربر در معرض تهدید باشد و به تلفن یا آی‌پد دسترسی نداشته باشد و یا در شرایط بحرانی نور تلفن شما موقعیت مکانی شما را به خطر می‌اندازد. در این شرایط اپل رینگ مناسب ترین گزینه برای برقراری تماس با خدمات اورژانس می‌باشد.

ادعای جاسوسی حلقه اپل

یکی از ادعاهای عجیب در سال 2022 این بود که اپل یک ست حلقه ازدواج جفت ساخته است که هر کاربر می‌داند که دیگری در هر زمان کجاست و همانند ایرتگ برای اهداف ردیابی عمل می‌کند. بنا بر انگیزه فرد حلقه هوشمند اپل می‌تواند برای اهداف بد نیز استفاده شود.

این فقط در صورتی کار می‌کند که احراز هویت کاربر به شکلی وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت هر کسی می‌تواند دستگاه حلقه را بگیرد و به جایی که دوست دارد برود.

 اپل رینگ

خطرات حفظ حریم خصوصی در دستگاه حلقه هوشمند:

در برخی موارد، داده‌هایی جمع‌آوری می‌شوند که شامل داده‌های اطلاعات شخصی است که  می‌توان از آن برای تماس یا یافتن مکان یک فرد خاص استفاده کرد.

این گونه داده های اطلاعات شخصی شامل  مکان، شماره تلفن، آدرس های ایمیل، شناسه های توییتر، آدرس منزل، سوابق مربوط به سلامت، تاریخ تولد، نام کاربری، رمز عبور، اطلاعات بیومتریک یا هر گونه اطلاعات هویتی یا شخصی دیگر باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید