شیائومی 14 حالا قدرتمندترین گوشی دنیا است

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 162

شیائومی 14 فصل جدیدی را در طراحی صنعتی معرفی می‌کند و طراحی قاب‌های بسیار نازک پیشرو در صنعت را با فناوری فوق‌العاده پیشرفته FIAA اتخاذ می‌کند.

 این نوآوری تجربه بصری همه جانبه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند. این در چهار رنگ متمایز موجود است - سبز یشمی، سیاه، سفید، و صورتی کوهی برفی - با اولویت‌های مختلف پذیرایی. به طور خاص، نسخه صورتی کوه برفی از نسل دوم پوسته‌ای با فناوری نانو استفاده می‌کند که اولین بار در Xiaomi 13 Ultra دیده شد، که بسیار بادوام و مقاوم در برابر تغییر رنگ است.

صفحه نمایش

از نظر صفحه نمایش، شیائومی 14 از مواد ساطع کننده نور C8 با حداکثر روشنایی 3000 نیت استفاده می‌کند که بالاترین میزان روشنایی صفحه نمایش در صنعت است. این صفحه نمایش شفاف را حتی در زیر نور مستقیم خورشید تضمین می‌کند و از فرمت Dolby Vision® HDR پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی صفحه نمایش به 460ppi افزایش یافته است و جزئیات بیشتری از همیشه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، به لطف فناوری LTPO، نرخ تازه سازی متغیری از 1 تا 120 هرتز را به دست می‌آورد و تجربه بصری یکپارچه را برای فعالیت‌هایی مانند مرور وب، خواندن یا بازی تضمین می‌کند. این یک پیشرفت قابل توجه برای Xiaomi 14 است.

شیائومی 14 سنسور تصویر جدید Light Fusion 900 را ارائه می‌دهد. خانواده Light Fusion که با محدوده دینامیکی بالا بومی برجسته، کیفیت تصویربرداری عالی عکس و ویدیو، پهنای باند و توان عملیاتی بالا، و بهره‌وری انرژی چشمگیر طراحی شده است، مجموعه‌ای از سنسورهای حرفه ای با پویایی بالا است که به ویژه برای عصر نوری موبایل توسعه یافته است. Light Fusion 900 با اندازه سنسور تصویر نوع 1/1.3 و محدوده دینامیکی بالای 13.5 EV برای ثبت جزئیات ظریف از نور و سایه، بالاترین در این سری است و تجربه عکاسی در سطح حرفه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند.

به عنوان یک دستاورد مهم از همکاری شیائومی و لایکا، شیائومی 14 با لنزهای اپتیکال Leica Summilux با دیافراگم ارتقا یافته ƒ/1.6 بر روی دوربین اصلی طراحی شده است که همراه با سنسور Light Fusion برای رسیدن به دریافت نور تا 180 کار می‌کند. 

شیائومی 14 اولین پلتفرم موبایل Snapdragon® 8 Gen 3 را برای ارائه عملکرد برتر و بهره وری انرژی بالاتر با پیشرفته ترین فناوری پردازش، پیاده سازی می کند. در همین حال، تجربه کاربری پایدار و راحت با فناوری Xiaomi Loop LiquidCool، حتی تحت عملیات های فشرده مانند بازی، پخش ویدیو با وضوح بالا، یا اجرای برنامه های پیچیده بهبود می یابد.

صدا

از نظر صدا، Xiaomi 14 مجهز به آرایه 4 میکروفون، بلندگوهای استریو با Dolby Atmos® و پورت USB 3.2 Gen1 5Gbps است که سرعت انتقال داده 10 برابر نسل قبل را دارد.¹ ما همچنین آورده‌ایم. یک موتور خطی محور X با لرزش بالا برای تجربه‌ای مشابه با Xiaomi 13 Ultra در بدنه جمع و جورتر.

باطری

علاوه بر این، سیستم مدیریت باتری Xiaomi 14 از چیپست شارژ Xiaomi Surge P2 و یک چیپست مدیریت باتری Xiaomi Surge G1 استفاده می‌کند که به شارژ سریع و مدیریت باتری با کارایی بالا دست می‌یابد. با HyperCharge سیمی 90 وات و HyperCharge بی سیم 50 وات، دستگاه می‌تواند به سرعت به طور کامل شارژ شود تا نیازهای روزمره کاربران را برآورده کند. این دستگاه به یک باتری 4610 میلی آمپر ساعتی با چگالی انرژی بالا مجهز شده است که عمر باتری قابل اعتمادی را ارائه می‌دهد.

Xiaomi 14 Pro: قابلیت‌های تکنولوژیکی در همه زمینه‌ها، ارائه تجربیات نوآورانه

شیائومی 14 پرو که بر اساس شیائومی 14 ساخته شده است، دارای فناوری های پیشرفته و تجربه نوآورانه است.

یکی از ویژگی‌های برجسته شیائومی 14 پرو، شیشه سرامیکی شیائومی است. این پنل نمایشگر از فرمول پودری ویژه ای استفاده می‌کند که در دمای بیش از 800 درجه سانتیگراد گرم می‌شود و از طریق تشکیل کریستال، میکروکریستال‌هایی تولید می‌شود که ساختاری به هم پیوسته را تشکیل می‌دهند و به طور مساوی در شیشه پراکنده می‌شوند. این طراحی به شیشه‌های سرامیکی شیائومی اجازه می‌دهد تا از مقاومت شیشه‌های معمولی بسیار فراتر رفته و 10 برابر مقاومت در برابر سقوط و 1.25 برابر بیشتر مقاومت در برابر خراش داشته باشند و در عین حال شفافیت بالا را حفظ کنند.

شیائومی 14 پرو دارای یک صفحه نمایش مایع نوآورانه است. پس از آزمایش منحنی‌های یک طرفه، منحنی‌های دوگانه و منحنی‌های چهارگانه، شیائومی شکل نمایشگر گوشی‌های هوشمند را دوباره تعریف کرده است. این شکل صفحه نمایش منحصر به فرد در هر چهار طرف و گوشه با انحنای ثابت کمی به سمت پایین خم می‌شود و زیبایی بصری یک صفحه نمایش تخت را حفظ می‌کند و در عین حال احساس صاف یک لبه منحنی را ارائه می‌دهد. All Around Liquid Display مشکلاتی را که در صفحه نمایش‌های منحنی سنتی وجود دارد، مانند اعوجاج صفحه، عدم دقت رنگ، لمس تصادفی و نگرانی‌های مربوط به قابلیت اطمینان حل می‌کند. از زوایای خاص، این تصور را ایجاد می‌کند که محتوا در بالای صفحه نمایش معلق است و تجربه بصری و لمسی کاملا جدیدی را ارائه می‌دهد.

این صفحه نمایش 6.7 اینچی وضوح قابل توجه WQHD+ را ارائه می‌دهد و به تراکم پیکسلی 522ppi دست می‌یابد. این دستگاه از مواد ساطع کننده نور C8 که توسط شیائومی و CSOT توسعه داده شده است، استفاده می‌کند، که به عنوان بالاترین بازده نوری صنعت است، به حداکثر روشنایی 3000 نیت می‌رسد و از فرمت Dolby Vision® HDR پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این نمایشگر از فناوری LTPO بهره می‌برد که نرخ نوسازی متغیر را از 1 تا 120 هرتز، در کنار کم‌نور DC و نوردهی PWM 1920 هرتز، امکان‌پذیر می‌سازد، و گواهی حفاظت از چشم سه‌گانه را از TÜV Rheinland Certified دریافت می‌کند.

شیائومی 14 پرو برای اولین بار قابلیت دیافراگم متغیر ƒ/1.42 - ƒ/4.0 پیشرو در صنعت را معرفی می‌کند. مشابه دیافراگم دوربین، این دیافراگم متغیر به طور خودکار با تغییرات نور محیط سازگار می‌شود و امکان تنظیمات در محدوده ƒ/1.42 - ƒ/4.0 را فراهم می‌کند. این بدان معناست که در شرایط نوری متنوع، Xiaomi 14 Pro می‌تواند میزان نور ورودی به لنز را دقیقاً کنترل کند و از نوردهی بهینه در سناریوهای مختلف عکسبرداری اطمینان حاصل کند.

دیافراگم متغیر ƒ/1.42 - ƒ/4.0 شیائومی 14 پرو نه تنها نتایج عکسبرداری بهتری ارائه می‌دهد، بلکه امکانات خلاقانه فراوانی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال، کاربران می‌توانند عمق میدان و جلوه‌های بوکه را با تنظیم مقدار دیافراگم کنترل کنند. در شرایط کم نور، دیافراگم بزرگتر می‌تواند عکس‌های روشن‌تری تولید کند، در حالی که در نور شدید، دیافراگم کوچک‌تر می‌تواند از نوردهی بیش از حد جلوگیری کند. علاوه بر این، یک دیافراگم کوچک‌تر می‌تواند به طور طبیعی جلوه‌های ستاره انفجار خیره کننده را از منابع نور نقطه‌ای ایجاد کند و بیان هنری را در عکاسی تقویت کند.

در حالت حرفه‌ای، کاربران می‌توانند به صورت دستی مقدار دیافراگم را با افزایش 1/3 EV برای کنترل نوردهی دقیق تر تنظیم کنند. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند دیافراگم را به طور مداوم بر اساس سرعت شاتر تنظیم شده تنظیم کند تا به نتایج نوردهی ایده آل در محیط‌های مختلف عکاسی دست یابد. دیافراگم متغیر ƒ/1.42 - ƒ/4.0 شیائومی 14 پرو بدون شک امکانات بیشتری را برای عکاسی با موبایل به ارمغان می‌آورد و به هر کاربر اجازه می‌دهد درست مانند یک عکاس حرفه‌ای، خلاقیت‌های خود را ثبت کند.

Xiaomi 14 Pro دارای یک درگاه USB 3.2 10Gbps است که تا 20 برابر سرعت انتقال داده را نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. Xiaomi 14 Pro همچنین دارای یک تراشه امنیتی اختصاصی برای محافظت بهتر از اطلاعات حساس کاربر و افزایش امنیت داده است. این موتور دارای یک موتور بازخورد لمسی طبیعی است که به طور مشترک با دانشگاه Tsinghua به همراه یک موتور CyberEngine 1016 توسعه یافته است تا تجربه لمسی برجسته‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این، به آرایه 4 میکروفون و بلندگوهای استریو مجهز شده و از Dolby Atmos® پشتیبانی می‌کند.

از نظر مدیریت باتری، شیائومی 14 پرو دو چیپست شارژ شیائومی Surge P2 و یک چیپست مدیریت باتری Xiaomi Surge G1 را اجرا می‌کند که از HyperCharge سیمی 120 وات و هایپر شارژ بی‌سیم 50 وات و همچنین یک باتری با ظرفیت بالا 4880 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از تجربه شارژ سریع عالی و همچنین عمر باتری و ایمنی اطمینان حاصل کنند.

گسترش فضای ذخیره سازی UltraSpace یک فناوری ثبت اختراع شیائومی است که در سری 14 شیائومی پیاده سازی شده است. از حافظه UFS موجود برای افزایش فضای ذخیره سازی موجود فراتر از ظرفیت اصلی استفاده می‌کند. این فناوری به نسخه 256 گیگابایتی Xiaomi 14 Pro اجازه می‌دهد تا 8 گیگابایت افزایش یابد، در حالی که نسخه 512 گیگابایتی Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro را می‌توان تا 16 گیگابایت افزایش داد، به کاربران اجازه می‌دهد فضای ذخیره سازی بیشتری را برای ذخیره برنامه‌ها، عکس‌ها، ویدیوهای بیشتر، ذخیره کنند.

برچسب‎ها: شیائومی

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید