اپل آیدی چیست؟

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 440

کاربران هنگام استفاده از دستگاه‌های اپل به اپل آی‌دی برای راه‌اندازی و عملکرد صحیح محصولات نیاز پیدا می‌کنند. اما ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد مطرح شود که اپل ایدی چیست و دقیقاً چه کاربردهایی دارد؟ و چرا اپل همه مشتریان خود را ملزم به ساخت و استفاده از آن می‌نماید؟ در این مطلب به سراغ پاسخ چنین پرسش‌هایی خواهیم رفت و نگاهی دقیق‌تر به ماهیت اپل آیدی خواهیم داشت.

به عنوان یک کاربر تازه گوشی‌ها و دیگر سیستم‌های اپل حتماً باید بدانید که اپل آیدی چیست. از آن‌ جایی که شما یکی از مشتریان شرکت بزرگ اپل محسوب می‌شوید، می‌توانید از خدمات این شرکت به نفع خود استفاده کنید.

اپل آیدی هم به نوعی جزء قابلیت‌های محصولات این شرکت محسوب می‌شود که برای استفاده شما از محصولات این برند مطرح نوعی هویت سازی می‌کند. هویتی که در استفاده از گوشی‌ها و سیستم‌های این مارک تجاری می‌تواند به سود شما باشد. در این راهنما قرار است به صورت کامل این موضوع را بررسی کنیم.

اپل آیدی چیست؟

Apple ID به عنوان یک راه ساده برای شناسایی کاربران اپل محسوب می‌شود. به عبارت ساده تر شرکت اپل به کمک اپل آیدی به عنوان یک حساب کاربری ویژه و مختص شما به راحتی می‌تواند هویتتان را تشخیص دهد، خریدهایی که از طریق گوشی خود انجام می‌دهید را ارزیابی و ردیابی کند و تمام دستگاه‌های شرکت اپل که برای شما و به نام شماست را با هم به صورت کاملاً یکپارچه همگام سازی کند.

اپل آیدی برای استفاده محصولات نرم افزاری این شرکت لازم است. از جمله این محصولات می‌توانیم به اپ استوری آی او اس، آیتیونز، آی بوک، فیس تایم، آیکلود و مک اپ استور اشاره کنیم که هر یک خدمات خاص خود را ارائه می‌دهند.

همچنین استفاده از Apple ID در تولیدات سخت افزاری مختلف شرکت اپل نیز وجود دارد و برای کاربران دستگاه‌های مختلف از صاحبان گوشی‌های آیفون iPhone گرفته تا کاربران آی پد iPad، آی پاد Ipod، اپل واچ Apple Watch و کلیه سیستم‌های مک از جمله آی مک iMac، مک مینی Mac Mini، مک بوک macbook و مک پروMac Pro ، از سوی این شرکت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

پس زمانی که قصد استفاده از تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت اپل را داشتید، باید به اپل آیدی خود دسترسی داشته باشید.

کاربرد اپل آیدی چیست؟

حالا که متوجه شدید اپل آیدی چیست، حتماً کنجکاو هستید که بدانید این حساب ویژه چه کاربردی برای شما دارد. اگرچه در قسمت بالا به طور خلاصه به کاربردهای Apple ID پرداختیم، اما به عنوان یک کاربر اپل حتماً باید با چیزی بیش از آنچه گفته شد آشنا باشید تا بتوانید از تمام مزیت‌های این سیستم حساب اختصاصی استفاده کنید. زمانی که بدانید اپل آیدی در واقع همان شناسنامه دستگاه شما محسوب می‌شود، به اهمیت این حساب بیشتر پی می‌برید.

داشتن اپل آیدی با بهره‌مندی کامل از خدمات و امکانات تولیدات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت اپل برابری می‌کند. یکی از ساده‌ ترین این امکانات که اتفاقاً بسیار هم کاربردی است، همگام سازی محصولات اپل شماست.

برای مثال در این شرایط دیگر مجبور نیستید که هنگام استفاده از آی پاد خود تمام اطلاعات وارد شده در محصولات مک یا گوشی آیفون خود را دوباره در سیستم وارد کنید. با کمک اپل آیدی خود به راحتی می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید.

با استفاده از حساب کاربری اپل یا همان اپل آیدی شما دیگر هنگام استفاده از اپ استور App Store یا موزیک اپل Apple Music یا دیگر خدمات شرکت اپل مثل فیس تایم FaceTime و آی مسیج iMessage دچار مشکل نخواهید شد و به راحتی می‌توانید از محصولات این شرکت به صورت رایگان استفاده کنید. اما آیا کاربرد اپل آیدی به همینجا ختم می‌شود؟

ویژگی‌های داشتن اپل آیدی

بدون داشتن اپل آیدی برای استفاده از خدمات شرکت اپل و دسترسی به محصولات این شرکت دچار مشکل می‌شوید. حتی زمانی که قرار است سیستم خود را به روز رسانی کنید هم به این حساب نیازمند هستید. اما کاربردهایی که برای اپل آیدی برشمردیم تنها ویژگی‌های استفاده از این حساب کاربری نیست.

مهم تر از هر چیزی این حساب باعث می‌شود که داده‌های شما در گوشی به صورت کاملاً ایمن ذخیره شوند. این اطلاعات می‌توانند شامل تمام چیزی باشند که شما در گوشی به آن‌ها دسترسی دارید. از لیست مخاطبین گرفته تا داده‌های مالی و اطلاعات پرداختی و همچنین تمامی کدهای امنیتی همگی با وجود قابلیت اپل آیدی ایمن خواهند بود.

زمانی که اقدام به ساخت اپل آیدی کنید، به راحتی با یک شناسه کاربری مختص به خود و ایمیلی که از قبل ساخته اید، می‌توانید به تمامی دستگاه‌های خود که تولید شرکت اپل هستند، دسترسی داشته باشید. تمامی این قابلیت‌ها تنها با در اختیار داشتن اپل آیدی برای شما میسر خواهد بود که در نهایت منجر به یک تجربه کاربری لذت بخش خواهد شد.

به عبارتی شما می‌توانید به راحتی تمامی حساب‌های اپل خود را مدیریت کنید. ناگفته نماند که شما برای تمامی محصولات اپل خود فقط به یک اپل آیدی نیاز دارید.

زمانی که به حساب کاربری خود در اپل دسترسی داشته باشید، به راحتی می‌توانید به هر یک از خدمات زیر و آنچه قبلاً به آن اشاره کردیم دسترسی داشته باشید.

  •         اپ استور و اپل آرکید App Store & Apple Arcade
  •         کتاب‌های اپل Apple Books
  •         اپل فیتنس پلاس Apple Fitness+
  •         موسیقی اپل Apple Music & music purchases
  •         فروشگاه اینترنتی اپل Apple Online Store
  •         اخبار اپل Apple News
  •         اپل پی، اپل کارت، اپل کش Apple Pay, Apple Card, and Apple Cash
  •         پادکست‌های اپل Apple Podcasts
  •         اپلیکیشن اپ استور Apple Store app
  •         انجمن‌های پشتیبانی اپل Apple Support Communities
  •         کانال‌های اپل تی وی و اپل تی وی پلاس Apple TV, Apple TV+, and Apple TV channels
  •         مرکز بازی‌ها Game Center
  •         ورود به اپل Sign in with Apple

به یاد داشته باشید که با استفاده از Apple ID تمام آنچه که در حساب‌های اپل خود در سرویس‌های مختلف دارید، در حساب کاربری ویژه شما ذخیره خواهند شد.

این داده‌ها حتی می‌توانند شامل عکس‌های شخصی و موقعیت مکانی شما باشند. اما نکته اینجاست که در هر صورتی که حساب کاربری ویژه شما گم شود و یا به حالت غیر فعال درآید، امکان دسترسی مجدد به اطلاعات خود و یا بازیابی آن‌ها در دستگاه‌های اپل را نخواهید داشت.

آیا می‌توان از اپل آیدی دیگران استفاده کرد؟

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید گوشی اپل به آن توجه کنید، دسترسی به حساب اپل آیدی فروشنده خواهد بود. البته در حالت کلی شما نباید به این حساب به دلیل داشتن اطلاعات شخصی دسترسی داشته باشید. پس در موارد کمی ممکن است به پسورد مورد نظر دسترسی داشته باشید.

البته داشتن اپل آیدی فروشنده در اینجا یک مزیت برای شما خواهد داشت و آن هم اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه است. ولی به طور کلی پیشنهاد ما هنگام استفاده از دستگاه‌های دست دوم اپل، ساخت یک اپل آیدی جدید است. برای این کار باید حتماً از حساب کاربری قبلی که مختص فروشنده بود خارج شوید و برای ساخت حساب جدید اقدام کنید.

نکات مهم هنگام استفاده از اپل آیدی

تا اینجا باید کاملاً متوجه شده باشید که اپل آیدی چیست و این حساب چه کاربردهایی برای شما دارد. اما هنگام استفاده از اپل آیدی خود باید به یک سری نکات هم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از این حساب ببرید. در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  •         از اپل آیدی برای احراز هویت شما در دستگاه‌های مختلف اپل استفاده می‌شود، پس در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشید.
  •         اپل آیدی یک ویژگی امنیتی برای تمامی سیستم‌های اپل شما محسوب می‌شود. ارائه دادن اپل آیدی در اختیار دیگران، به معنی دسترسی آن‌ها به حساب و اطلاعات شخصی شما خواهد بود. دسترسی که می‌تواند منجر به سوء استفاده از حساب شما شود.
  •         برای استفاده از اپل آیدی باید کشور استفاده کننده را به یک کشور دیگر تغییر دهید.
  •         رمز عبور اپل آیدی جدید شما باید حداقل شامل هشت کاراکتر، یک عدد، یک حرف بزرگ و یک حرف کوچک باشد.
  •         هنگام ایجاد رمز عبور جدید شما نمی‌توانید از فاصله، نویسه‌های مشابه در سه مرتبه متوالی، Apple ID خود یا رمز عبوری که در سال گذشته استفاده کرده اید، استفاده کنید.
  •         هنگام پیش آمدن یک سؤال و یا رفع ابهام در خصوص پسورد اپل آیدی، می‌توانید از صفحات تغییر پسورد اپل آیدی و تغییر سؤالات امنیتی استفاده کنید.

با کمک اپل آیدی می‌توانید قابلیت اشتراک گذاری خانوادگی را برای خود تنظیم و فعال کنید.

چگونه امنیت اپل آیدی خود را بالا ببرید؟

در ادامه مبحث اپل آیدی چیست بد نیست با نکاتی آشنا باشید که امنیت حساب کاربری شما را بالا می‌برند. از جمله این فاکتورها موارد زیر خواهند بود.

  •         برای استفاده از اپل آیدی در سیستم‌های مختلف اپل حتماً یک رمز عبور قوی را برای آن در نظر بگیرید.
  •         حدس زدن پاسخ به سؤالات امنیتی خود را سخت کنید، به گونه ای که هر شخصی نتواند به راحتی جوابگوی سؤالات باشد.
  •         به صورت مداوم رمز عبور خود را تغییر دهید. برای بالا بردن میزان امنیت حساب خود هرگز دوباره از رمزهای قدیمی استفاده نکنید.
  •         روی لینک‌های مشکوک در پیام‌های دریافتی و ایمیل‌های خود کلیک نکنید.
  •         هنگام استفاده از رایانه عمومی، همیشه وقتی کار شما به اتمام رسید، از سیستم خارج شوید تا از دسترسی افراد دیگر به حساب خود جلوگیری کنید.
  •         از حسابApple ID مختص خود با احراز هویت دو مرحله ای محافظت کنید.
  •         هرگز از رمز عبور Apple ID خود با سایر حساب‌های آنلاین استفاده نکنید.
  •         در صورت تغییر ایمیل اصلی خود، آدرس ایمیل اپل آیدی خود را تغییر دهید.

جمع بندی

در این راهنما به این مفهوم پرداختیم که اپل آیدی چیست و چه کاربردی دارد. همچنین در خلال تعریف اپل آیدی به تمامی سؤالات شما پاسخ گفتیم و ابهامات احتمالی را رفع کردیم. با این اوصاف متوجه شدیم که اپل آیدی همان حساب کاربری شما در شرکت اپل است که با کمک آن می‌توانید حساب‌ خود را در دستگاه‌های مختلف همگام سازی کنید و به خدمات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت اپل دسترسی داشته باشید.

با این حال شاید هنوز هم برای شما سؤالاتی وجود داشته باشد که در اینجا مورد بررسی قرار نگرفت، در این صورت می‌توانید در فرم انتهای صفحه (چت آنلاین) نظر خود را ثبت و یا پرسش خود را مطرح کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید