اپل کارت چیست؟

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 336

اپل در آگوست 2019 اپل کارت را منتشر کرد، یک کارت اعتباری که به Apple Pay مرتبط شده و مستقیماً در برنامه کیف پول تعبیه شده است. اپل در حال همکاری با گلدمن ساکس برای این کارت است که برای Apple Pay بهینه شده است اما همچنان مانند یک کارت اعتباری سنتی برای همه تراکنش‌های شما کار می‌کند.

چگونه اپل کارت را دریافت می‌کنید؟

ثبت نام برای Apple Card به سادگی باز کردن برنامه Wallet، ضربه زدن بر روی رابط Apple Card و طی کردن مراحل فعال سازی است. بسیاری از اطلاعات مورد نیاز شما از Apple ID شما استخراج می‌شود، به این معنی که راه اندازی Apple Card تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا راه اندازی شود. همچنین می‌توانید هنگام خرید دستگاهی که از طرح اقساط ماهانه استفاده می‌کند یا از طریق وب سایت اپل کارت، در وب سایت اپل درخواست دهید. اطلاعات مورد نیاز شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس منزل، کشور تابعیت، چهار رقم آخر شماره تامین اجتماعی و درآمد سالانه شما می‌باشد. همچنین ممکن است از برخی کاربران خواسته شود که گواهینامه رانندگی یا شناسه ایالتی خود را اسکن کنند. در حال حاضر مشکلی در اپل کارت وجود دارد که مانع از پذیرش شناسه‌های عمودی توسط اپل می‌شود. هنگامی که برای اپل کارت ثبت نام کردید، بلافاصله برای خرید دیجیتال در دسترس خواهد بود. در دسترس بودن منوط به تایید اعتبار است، بنابراین شما باید واجد شرایط اپل کارت باشید، درست مانند هر نوع کارت اعتباری دیگری. در حالی که پرداخت‌های دیجیتال بلافاصله در دسترس هستند، اپل یک اپل کارت فیزیکی را نیز ارسال می‌کند که می‌تواند مانند یک کارت اعتباری سنتی استفاده شود.

چه کسی واجد شرایط اپل کارت است؟

برای دریافت اپل کارت، باید 18 سال یا بیشتر داشته باشید و شهروند ایالات متحده یا مقیم قانونی ایالات متحده با آدرس محل سکونت در ایالات متحده (بدون P.O. Box) باشید.

برای استفاده از Apple Card به یک آیفون دارای iOS 12.4 یا بالاتر نیاز است و اگر آیفون نداشته باشید در دسترس نخواهد بود. احراز هویت دو مرحله‌ای باید روشن باشد و شما باید با اپل آیدی خود وارد iCloud در آیفون خود شوید.

استفاده از Apple Card با Apple Pay

Apple Card به گونه‌ای طراحی شده است که با هر کارت اعتباری یا نقدی دیگری که در برنامه Wallet ذخیره شده است برای استفاده با Apple Pay کار می‌کند. می‌توانید آن را به‌عنوان کارت پیش‌فرض تنظیم کنید و از آن برای خریدهای فروشگاهی در آیفون و خریدهای آنلاین در اپل واچ، آیفون، آی‌پد و مک استفاده کنید.

استفاده از Apple Card برای خریدهای غیر Apple Pay

اگر نیاز به پرداخت برای خریدهایی دارید که با Apple Pay امکان پذیر نیست، می‌توانید از نسخه فیزیکی اپل کارتی که اپل پس از ثبت نام ارسال می‌کند استفاده کنید. علاوه بر گلدمن ساکس، اپل با Mastercard شریک است، بنابراین می‌توان از Apple Card فیزیکی در هر کجا که Mastercard پذیرفته شود استفاده کرد. وقتی کارت فیزیکی شما از طریق نامه ارسال می‌شود، تنظیم آن ساده است. در یک آیفون مدرن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را نزدیک پاکتی که برای اسکن NFC در آن آمده است، نگه دارید و سپس روی دکمه «فعال کردن» در آیفون خود ضربه بزنید. در iPhone X و قبل از آن، باید Apple Card را باز کنید، برنامه Wallet را باز کنید، روی دکمه "فعال کردن" در برنامه Wallet ضربه بزنید و سپس آیفون خود را نزدیک بسته‌بندی که Apple Card در آن آمده است نگه دارید. برخلاف کارت‌های سنتی، برای اهداف فعال سازی نیازی به تماس تلفنی ندارید.

کارت اپل تیتانیوم

با Apple Card می‌توانید پرداخت‌های دیجیتال Apple Pay را انجام دهید، اما اپل یک کارت فیزیکی نیز ارائه می‌کند. از آنجایی که این یک کارت اعتباری است که توسط اپل طراحی شده است، البته در بین کارت های اعتباری منحصر به فرد است. این به طور کامل از تیتانیوم ساخته شده است که با لیزر با نام شما حک شده است. جلوی کارت شماره کارت یا تاریخ انقضا درج نشده است و در پشت آن هیچ CVV و هیچ امضایی وجود ندارد. اگر شخصی کارت شما را پیدا کند یا بدزدد، هیچ راهی واقعی برای استفاده از آن وجود ندارد، حداقل برای خریدهای آنلاین. اپل کارت فیزیکی به خودی خود از پرداخت‌های بدون تماس پشتیبانی نمی کند - باید از آیفون خود برای پرداخت‌های Apple Pay استفاده کنید. هیچ هزینه‌ای برای کارت وجود ندارد و در صورت گم شدن کارت هیچ هزینه‌ای برای تعویض آن وجود ندارد. وزن اپل کارت تیتانیوم 14.7 گرم است که از Chase Sapphire Preferred سنگین‌تر و از AMEX Platinum سبک‌تر است، که هر دو کارت وزن سنگین‌تری نیز محسوب می‌شوند.

what is apple cart

اپل کارت در iPhone، iPad، Apple Watch و Mac

Apple Card یکپارچگی عمیق با برنامه Wallet در آیفون ارائه می‌کند، اما می‌توان از آن در iPad، Apple Watch و Mac نیز برای خرید و مشاهده برخی از اطلاعات کارت اعتباری استفاده کرد. افزودن Apple Card به iPad از طریق بخش Wallet & Apple Pay در اپلیکیشن Settings و بخش Wallet & Apple Pay در تب My Watch در اپلیکیشن Apple Watch در آیفون انجام می‌شود. در مک، می‌توانید با رفتن به System Preferences، انتخاب Wallet & ‌Apple Pay‌ و کلیک بر روی دکمه «+» Apple Card را اضافه کنید. برای افزودن Apple Card به Wallet در مک نیاز به Mac با Touch ID دارد. در مک‌های بدون تاچ آیدی، می‌توانید ویژگی «اجازه پرداخت» را فعال کنید که به شما امکان می‌دهد با استفاده از احراز هویت از طریق آیفون یا اپل واچ واجد شرایط، خریدهای خود را در مک خود انجام دهید.

محدودیت‌های اعتباری

مانند هر کارت اعتباری دیگری، برای اپل کارت محدودیت اعتباری وجود دارد که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. امتیاز اعتباری بهتر به معنای محدودیت اعتباری بالاتر است و حد اعتبار نیز با گذشت زمان افزایش می‌یابد.

انجام پرداخت‌ها

اپل در ژوئیه 2020 یک وب سایت Apple Card اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد برای کارت درخواست دهند، موجودی خود را بررسی کنند، صورت حساب‌ها را مشاهده کنند و پرداخت‌های Apple Card را به صورت آنلاین انجام دهند. با اضافه شدن این وب‌سایت، دیگر نیازی به آیفون برای دریافت اپل کارت نیست، بنابراین می‌توان از آن برای مواردی مانند خریدهای مک برای کسانی که می‌خواهند در گزینه‌های اقساط ماهانه ثبت نام کنند، استفاده کرد. این وب‌سایت را می‌توانید در card.apple.com پیدا کنید و دارندگان کارت اپل می‌توانند با شناسه‌های اپل خود وارد شوند. پرداخت‌های Apple Pay را می‌توان مستقیماً از طریق آیفون یا آی‌پد با استفاده از برنامه کیف پول نیز انجام داد.

صورت‌های ماهانه

صورت‌های ماهانه Apple Card در برنامه Wallet ارائه می‌شود. می‌توانید یک PDF بیانیه را از برنامه Wallet ذخیره کنید تا بتوانید در دستگاه‌های دیگر به آن دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری خانوادگی Apple Card

اپل می 2021 یک ویژگی Apple Card Family را معرفی کرد که به همسران اجازه می‌دهد تا یک حساب Apple Card را به اشتراک بگذارند و هر فرد به عنوان یک مالک مشترک برای ایجاد اعتبار عمل کند. Apple Card Family همچنین به والدین این امکان را می‌دهد که برای خرید، اپل کارت را با فرزندان خود به اشتراک بگذارند، با محدودیت‌های مخارج اختیاری و کنترل‌های والدین برای کمک به کودکان در یادگیری عادات مالی هوشمند. تمام هزینه‌های خانواده با یک قبض ماهانه پیگیری می‌شود.

حداکثر پنج نفر را می‌توان به یک حساب Apple Card برای اهداف اشتراک‌گذاری اضافه کرد و اشتراک‌گذاری از طریق برنامه Wallet انجام می‌شود. همه کاربران باید بخشی از یک گروه اشتراک گذاری خانواده باشند. مالکان مشترک باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند و دارای محدودیت مخارج ترکیبی و توانایی دیدن مخارج یکدیگر باشند. مشتریان فعلی Apple Card می‌توانند در صورت داشتن دو کارت، حساب‌های Apple Card خود را ادغام کنند که در نتیجه محدودیت اعتبار مشترک بالاتری با APR پایین‌تر از دو حساب ایجاد می‌شود. Apple Card Family در ماه مه راه اندازی شد، اما ادغام حساب ها تا ماه جولای در دسترس نخواهد بود.

هزینه‌های اپل کارت

اپل می‌گوید هیچ کارمزد سالانه، کارمزد بین‌المللی، کارمزد تاخیر در پرداخت یا هزینه بیش از حد اعتبار شما وجود ندارد. ممکن است کارمزد تأخیر وجود نداشته باشد، اما اگر یک پرداخت را با تأخیر انجام دهید یا از دست بدهید، اپل می‌گوید که این امر منجر به «انباشته شدن اضافی در موجودی شما» می‌شود. این بدان معناست که پرداخت دیرکرد منجر به نرخ‌های جریمه یا افزایش نرخ بهره نمی‌شود. شما همچنان مجبور خواهید بود برای مانده باقی مانده بهره بپردازید و تاخیر در پرداخت بر امتیاز اعتباری تاثیر می‌گذارد، اما نرخ بهره افزایش نمی‌یابد. هیچ کارمزد تراکنش‌های خارجی وجود ندارد، اما نرخ ارز برای تراکنش‌‍های خارجی توسط مسترکارت تعیین می‌‎شود.

what is apple cart

پین برای خریدهای بین المللی

برنامه Wallet پین ارائه نمی‌دهد، که اغلب هنگام خرید کارت اعتباری در خارج از ایالات متحده ضروری است. پشتیبانی از پین وجود ندارد، به این معنی که اپل کارت ممکن است توسط برخی از فروشندگان بین المللی پذیرفته نشود.

نرخ بهره

اپل کارت بر اساس امتیاز اعتباری شما بین 10.99 درصد تا 23.99 درصد APR ارائه می‌دهد. در پایین‌ترین سطح، این کمتر از میانگین ملی 17.67 درصد است، اما APR به اندازه برخی از کارت‌های اعتباری دیگر ارائه نمی‌دهد. اپل در صدد است تا Apple Card را با طیف گسترده APR خود در دسترس هر چه بیشتر مشتریان قرار دهد و حتی برای کسانی که امتیازات اعتباری کمتر از ستاره‌ای دارند، آن را ارائه دهد. ابزارهایی در اپلیکیشن Wallet تعبیه شده است که کاربران را تشویق می‌کند تا موجودی خود را سریع‌تر پرداخت کنند تا از کارمزدهای بهره جلوگیری کنند.

چک اعتباری

هنگام ثبت نام برای اپل کارت، بررسی اعتبار مورد نیاز است. تاییدیه‌ها توسط گلدمن ساکس انجام می‌شود و گلدمن ساکس از TransUnion برای بررسی اعتبار استفاده می‌کند. اگر مسدود کردن اعتبار اعمال شده است، باید اعتبار TransUnion خود را لغو کنید. TransUnion گزینه‌ای برای انتشار موقت گزارش اعتباری شما برای تعدادی از روزها دارد، که باعث می‌شود به راحتی از حالت انجماد خارج شود و سپس دوباره اعتبار شما منجمد شود. رفع توقف موقت اعتبار شما رایگان است. اپل زمانی که برای اپل کارت درخواست می‌کنید، اعتبار مالی ملایمی انجام می‌دهد تا بتوانید پیشنهاد اپل را با محدودیت اعتباری و آوریل مشاهده کنید. پس از زدن دکمه "پذیرفتن" یک کشش سخت اتفاق می‌افتد.

محدوده‌های اعتباری

اپل می‌خواست تا جایی که ممکن است Apple Card را در دسترس افراد بیشتری قرار دهد، به این معنی که شریک Apple Card Goldman Sachs افرادی را با طیف گسترده‌ای از امتیازات اعتباری تأیید می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از مشتریان دارای امتیاز اعتباری در دهه 600 با موفقیت تایید شده‌اند. APR‌ها و محدودیت‌های اعتباری بر اساس امتیاز اعتباری متفاوت است، اما بسیاری از افراد ممکن است بتوانند با موفقیت اپل کارت دریافت کنند.

نقدی روزانه

یکی از مزایای سیستم پاداش اپل کارت، "نقد روزانه" است که اپل به جای اینکه شما را مجبور کند هفته‌ها منتظر بمانید تا آن‌ها در صورت‌حساب ظاهر شوند، پاداش‌های برگشت نقدی شما را به صورت روزانه پرداخت می‌کند. اگر در Apple Cash (ویژگی که یک کارت نقدی Apple Pay را به کیف پول شما برای ارسال و دریافت پول از دوستان اضافه می‌کند) ثبت نام کرده باشید، پرداخت روزانه نقدی خود را روی کارت Apple Cash خود دریافت خواهید کرد.

لیست جوایز نقدی روزانه

Apple Cash برای روزانه نقدی مورد نیاز است، اما اگر Apple Cash را راه‌اندازی نکرده‌اید، همچنان پاداش‌های خود را فقط به صورت ماهانه به عنوان اعتبار موجودی صورت‌حساب خود دریافت خواهید کرد. طبق گفته اپل، هیچ محدودیتی در میزان دریافت نقدی روزانه وجود ندارد.

چگونه می‌توان از پول نقد روزانه استفاده کرد؟

موجودی روزانه نقدی شما که به کارت Apple Cash شما (در اصل یک کارت نقدی اپل) منتقل می‌شود، می‌تواند برای خریدهای Apple Pay استفاده شود، با استفاده از ویژگی Apple Cash در پیام‌ها برای دوستان یا خانواده ارسال شود یا به حساب بانکی شما منتقل شود. Apple Cash را می‌توان بدون هیچ هزینه‌ای به حساب بانکی شما منتقل کرد، فرآیندی که بین یک تا سه روز طول می‌کشد. همچنین یک ویژگی انتقال فوری وجود دارد که هزینه آن یک درصد از کل پول ارسالی است. هزینه انتقال فوری حداقل 0.25 دلار و حداکثر 10 دلار است. پس از اتصال یک حساب بانکی به Apple Cash، می‌توان انتقالات را در برنامه کیف پول آغاز کرد.

ردیابی و بودجه‌بندی هزینه‌ها

همه تراکنش‌های انجام شده با Apple Card به وضوح در برنامه Wallet با دسته‌های رنگی مانند غذا و نوشیدنی، خرید و سرگرمی و غیره فهرست می‌شوند. Apple Card همچنین خلاصه‌های هزینه‌های هفتگی، ماهانه و سالانه (از iOS 14.2) را ارائه می‌کند، دوباره با استفاده از کدگذاری رنگی مشابه، بنابراین می‌توانید در یک نگاه ببینید چه چیزی خرج می‌کنید. همراه با ردیابی هزینه‌های طبقه‌بندی‌شده، برنامه Wallet خلاصه‌ای از موجودی کل ارائه می‌کند که نگاهی به موجودی ماهانه قبلی، هزینه‌های جدید (از جمله تراکنش‌های معلق، و هرگونه پرداخت یا اعتباری که انجام شده است) ارائه می‌کند.

مبلغ پرداختی

اپل کارت چندین گزینه پرداخت را به شما نشان می‌دهد و میزان سودی را که با مبالغ مختلف پرداخت در زمان واقعی پرداخت می‌کنید محاسبه می‌کند. اپل می‌گوید اپل کارت برای تشویق مشتریان به پرداخت مقداری بیشتر در ماه برای کاهش سود طراحی شده است و انعطاف‌پذیری برای برنامه‌ریزی پرداخت‌ها به روش‌های مختلف - هفتگی، دو هفته‌ای و ماهانه به جای ماهانه، ارائه می‌دهد. در صورت تمایل می توانید یک بار پرداخت نیز انجام دهید.

what is apple cart

اطلاعیه هشدار پرداخت

پرداخت‌ها با پیوند دادن یک حساب بانکی به برنامه کیف پول شما (یا به Apple Card شما از طریق وب سایت) انجام می‌شود، اما Apple Cash همچنین می‌تواند به عنوان یک روش پرداخت Apple Card استفاده شود. اگر قبلاً یک حساب بانکی را برای Apple Cash مرتبط کرده‌اید، اپل از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید از همان حساب بانکی برای Apple Card استفاده کنید، اما همچنین می‌توانید حساب دیگری را انتخاب کنید یا در هر زمانی حساب خود را تعویض کنید.

حریم خصوصی

مانند هر کارت اعتباری یا بدهی اضافه شده به کیف پول، اپل یک شماره کارت منحصر به فرد در آیفون برای Apple Card ایجاد می‌کند که در Secure Element ذخیره می‌شود. تمامی پرداخت‌ها با Face ID یا Touch ID به همراه یک کد امنیتی پویا منحصر به فرد یکبار مصرف تایید می‌شود. این سیستم به این معنی است که اپل نمی‌داند مشتری از کدام فروشگاه‌ها خرید کرده است، چه چیزی خریداری کرده است یا چقدر پرداخت شده است.

گلدمن ساکس، شریک اپل، می‌تواند داده‌ها را برای اهداف گزارش‌دهی داخلی ببیند، اما نمی‌توان از آن برای بازاریابی یا تبلیغات خارجی یا داخلی استفاده کرد، و همین امر در مورد هر شریک ثالث نظارتی یا عملیاتی صدق می‌کند. اپل در مارس 2020 سیاست حفظ حریم خصوصی خود را با هدف به اشتراک گذاری داده های ناشناس اضافی به‌روز کرد تا در نهایت اپل کارت را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار دهد.

ویژگی‌های اپل کارت

  • تا 3% برگشت نقدی
  • بازگشت نقدی روزانه
  • رایگان
  • کارت فیزیکی تیتانیومی حکاکی شده با اعداد مخفی
  • ثبت نام آسان در آیفون
  • ردیابی هزینه
  • پاک کردن برچسب تراکنش
  • حریم خصوصی متمرکز شده است
در دسترس بودن و گسترش بین المللی

Apple Card محدود به ایالات متحده است، اما در آینده، می‌تواند به کشورهای دیگری مانند Apple Pay گسترش یابد و گفته می‌شود که اپل قبلاً در حال مذاکره با تنظیم‌کننده‌های اروپایی درباره گسترش آن در اروپا است. اپل کارت می تواند در سراسر جهان در جایی که مسترکارت پذیرفته می شود استفاده شود. هیچ صحبتی در مورد زمان گسترش اپل کارت به کشورهای دیگر وجود ندارد، اما در سال 2020 نشانه‌هایی وجود داشت که اپل در تلاش است تا اپل کارت را در مقطعی به استرالیا بیاورد.

برچسب‎ها: اپل کارت

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید