علت پاک نشدن برنامه در آیفون

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 437

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک برنامه را از آیفون خود حذف کنید. چه دیگر نیازی به آن نداشته باشید و چه جایگزین بهتری پیدا کرده باشید، حذف یک برنامه از آیفون یک فرآیند بسیار ساده است. اما اگر آیفون شما به شما اجازه حذف یک برنامه را ندهد چه؟

فرقی نمی‌کند که برنامه‌ها تکان نخورند یا محدود شوند، چنین مشکلاتی نباید شما را از حذف برنامه‌ها از آیفون خود باز دارد. این پست شما را از طریق چند راه موثر برای غلبه بر این مشکل راهنمایی می‌کند. بنابراین، بدون اتلاف وقت، بیایید درست به آن بپردازیم.

چرا نمی‌توانم برنامه‌ها را روی آیفونم حذف کنم

یکی از دلایل اصلی که ممکن است آیفون شما به شما اجازه حذف برنامه‌ها را ندهد، این است که قبلاً محدودیتی ایجاد کرده‌اید. علاوه بر این، اگر برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید در حال دانلود یا به‌روزرسانی باشد، نمی‌توانید آن را حذف کنید. علاوه بر این، اگر از آیفون ارائه شده توسط مدرسه یا شرکت خود استفاده می‌کنید، ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد کرده باشند که شما را از حذف برنامه‌های مورد نیاز برای اهداف کاری یا تحصیلی باز دارد. در این صورت، باید با سرپرست فناوری اطلاعات در مدرسه یا شرکت خود تماس بگیرید تا اجازه حذف برنامه‌ها را بخواهید.

چه برنامه‌هایی را نمی‌توانید در آیفون حذف کنید

اپل شما را از حذف برخی از برنامه‌های آیفون خود محدود می‌کند زیرا برای عملکرد دستگاه بسیار مهم هستند. در اینجا لیستی از برنامه‌های داخلی وجود دارد که نمی‌توانید آن‌ها را از آیفون خود حذف کنید:

  • اپ استور
  • دوربین
  • پیام‌ها
  • تلفن
  • عکس‌ها
  • سافاری
  • تنظیمات

اگرچه نمی‌توانید برنامه‌های ذکر شده در بالا را از آیفون خود حذف کنید، می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها را از صفحه اصلی خود پنهان کنید.

اگر نمی‌توانید برنامه‌ها را در آیفون حذف کنید، چه کاری باید انجام دهید


در اینجا چند راه حل سریع و آسان وجود دارد که می‌توانید زمانی که آیفون به شما اجازه حذف برنامه‌ها را نمی دهد، امتحان کنید.

 آیفون خود را ریستارت کنید

این یک نکته عیب یابی کلاسیک است که تقریباً همیشه کار می‌کند. اگر نقص فنی مانع از حذف برنامه‌های آیفون شما می‌شود، راه‌اندازی مجدد آن باید مراقب آن باشد. اگر از iPhone X یا جدیدتر استفاده می‌کنید، دکمه Sleep/Wake و Volume Up یا Volume Down را به طور همزمان فشار دهید و نگه دارید. سپس، از نوار لغزنده برای خاموش کردن آیفون خود استفاده کنید. در آیفون‌های قدیمی، دکمه Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید تا نوار لغزنده ظاهر شود و از آن برای خاموش کردن آیفون خود استفاده کنید. منتظر بمانید تا آیفون شما به طور کامل خاموش شود و سپس دکمه Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید تا دوباره روشن شود.

محدودیت‌ها برای حذف برنامه‌ها را بررسی کنید

آیفون شما به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های محتوایی مختلفی را تنظیم کنید هر شخص دیگری در این مورد نتواند برخلاف میل شما تغییراتی ایجاد کند. اگر در گذشته محدودیت‌های محتوای آیفون خود را تغییر داده‌اید، ممکن است به‌طور تصادفی آیفون خود را از حذف برنامه‌ها منع کرده باشید: 

  • برنامه Settings را در آیفون خود باز کنید و به Screen Time بروید.
  • به «محدودیت‌های محتوا و حریم خصوصی» بروید و روی «خریدهای iTunes & App Store» ضربه بزنید. اگر از گذرواژه زمان استفاده از صفحه استفاده می‌کنید، برای ادامه، کد خود را وارد کنید. 

در نهایت، در بخش «خریدهای فروشگاهی و بارگیری مجدد»، روی «حذف برنامه‌ها» ضربه بزنید و از منوی زیر Allow را انتخاب کنید. 

apps not delete

منتظر بمانید تا دانلود برنامه کامل شود

اگر برنامه‌ای که می‌خواهید حذف کنید در مرحله نصب یا به‌روزرسانی است، ممکن است نماد برنامه خاکستری‌شده‌ای را ببینید که عبارت Waiting را نشان می‌دهد.
برای حذف نصب برنامه انتظار، می‌توانید منتظر بمانید تا دانلود برنامه تمام شود یا با فشار طولانی روی نماد برنامه و انتخاب لغو دانلود از منوی ظاهر شده، فرآیند دانلود را لغو کنید. 

حذف برنامه‌ها از تنظیمات

اگر همچنان در حذف برنامه‌ها از صفحه اصلی مشکل دارید، سعی کنید از برنامه Settings در آیفون خود استفاده کنید تا همین کار را انجام دهید.

  • برنامه Settings را باز کنید، روی General و سپس iPhone Storage ضربه بزنید.
  • تا انتها به پایین پیمایش کنید تا برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. 
  • روی گزینه Delete App ضربه بزنید تا برنامه حذف شود.

برنامه را از طریق اپ استور حذف نصب کنید

اگر راه‌حل‌های بالا کار نمی‌کنند، می‌توانید برنامه را با استفاده از اپ استور حذف کنید.

  • App Store را در آیفون خود باز کنید و روی نماد نمایه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید تا به صفحه حساب‌ها بروید. 
  • به پایین پیمایش کنید تا برنامه‌ای را که می‌خواهید حذف کنید پیدا کنید. روی برنامه به سمت چپ بکشید تا گزینه Delete نمایان شود و روی آن ضربه بزنید. سپس برای تایید، Delete را انتخاب کنید.

از Apple ID خارج شوید و دوباره وارد شوید

مشکلات احراز هویت در Apple ID شما نیز می‌تواند مانع از حذف برنامه‌ها از آیفون شما شود. یک راه سریع برای رفع این مشکل این است که از Apple ID خود خارج شوید و دوباره وارد شوید. 

  •  برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و روی نام خود در بالا ضربه بزنید.
  • به پایین صفحه بروید و روی Sign Out ضربه بزنید. سپس، روی Sign Out در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

هنگامی که از سیستم خارج شدید، با اعتبار Apple ID خود دوباره وارد شوید و بررسی کنید که آیا می‌توانید برنامه‌ها را از آیفون خود حذف کنید یا خیر.

به‌روز‌رسانی iOS را نصب کنید

اپل مرتباً به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای آیفون شما منتشر می‌کند تا ویژگی‌های جدید اضافه کند و باگ‌های شناخته شده را برطرف کند. اگر مشکل مورد نظر فقط به دلیل یک باگ در iOS رخ می‌دهد، نصب به‌روزرسانی‌های جدیدتر کمک کننده خواهد بود.

برای بررسی به‌روزرسانی‌های iOS، برنامه تنظیمات را باز کنید و روی General ضربه بزنید. روی Software Update ضربه بزنید و به آیفون خود اجازه دهید به‌روزرسانی‌های جدیدتر را بررسی کند.

سؤالات متداول در مورد عدم امکان حذف برنامه‌ها در آیفون
1. آیا می‌توانم فضای ذخیره سازی آیفون خود را بدون حذف برنامه‌ها آزاد کنم؟
بله. اگر نمی‌خواهید برنامه‌ها و بازی‌های مورد علاقه‌تان را حذف کنید، می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای خود را به یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مانند iCloud، Google Drive یا OneDrive انتقال دهید تا فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را آزاد کنید.

2. چگونه اپلیکیشن‌های استفاده نشده را در آیفون دانلود کنیم؟
برای بارگذاری یک برنامه در آیفون خود، به تنظیمات < عمومی < ذخیره سازی آیفون بروید. برنامه‌ای را که می‌خواهید تخلیه کنید انتخاب کنید و از منوی زیر Offload App را انتخاب کنید.

3. چگونه کنترل‌های والدین را در آیفون خاموش کنیم؟
برای خاموش کردن کنترل‌های والدین در آیفون خود، به Settings < Screen Time < Content & Privacy Restrictions بروید. سپس، سوئیچ کنار Content & Privacy Restrictions را تغییر دهید.

4. آیا می‌توانم برنامه‌ای را که در صفحه اصلی آیفون قابل مشاهده نیست حذف کنم؟
اگر برنامه‌ای را در آیفون خود مخفی کرده‌اید، همچنان می‌توانید آن را از App Library، App Store یا برنامه Settings حذف کنید.

برچسب‎ها: آیفون

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید