احتمال عرضه iPad Pro مجهز به نمایشگر OLED تا سال 2024

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 204

شایعات حاکی از آن است که اپل نمایشگر OLED را به خط تولید آیپد پرو خود می‌آورد و این خبر خوبی است که امروز می‌خواستیم بشنویم. اپل برای اولین بار یک صفحه نمایش OLED را در اولین اپل واچ و سپس در آیفون X در سال 2017 معرفی کرد و از آن زمان شایعه شده است که OLED را به مک بوک‌ها نیز خواهد آورد. اما به نظر می‌رسد که آیپد پرو ممکن است ابتدا آن را دریافت کند.

اپل نمایشگر OLED را به آی‌پد پرو ۲۰۲۴ می‌آورد و واقعاً زمان آن فرا رسیده است. مینگ چی‌کو، تحلیلگر اپل، پیش‌بینی و جدول زمانی تولید آی‌پد پرو را برای سال آینده به اشتراک گذاشته است و پیشنهاد می‌کند قبل از اینکه اپل مک‌بوک‌های OLED خود را که مدت‌ها شایعه شده بود، منتشر کند، ممکن است نمایشگر OLED را در خود آی‌پد پرو ببینیم. پیش‌بینی کو نشان می‌دهد که اپل آی‌پد مینی جدید، آی‌پد وانیلی، آی‌پد ایر و مدل‌های جدید آی‌پد پرو را در سال 2024 عرضه خواهد کرد. می‌توان انتظار داشت که در اوایل سال آینده عرضه شود. اما چیزی که توجه ما را به خود جلب کرده، آی‌پد پرو جدید است که دارای صفحه نمایش OLED است – اولین مورد در تاریخ اپل آی‌پد. آیپد پرو OLED همچنین با تراشه جدید Apple Silicon M3 عرضه خواهد شد. طبق پیش بینی ها، آیپد پرو در سه ماهه دوم سال 2024 عرضه خواهد شد.

اما چرا ما در مورد آیپد پرو جدید اینقدر هیجان زده هستیم؟ آیا OLED تا این حد تفاوت ایجاد خواهد کرد؟

آی‌پد ممتاز اپل در حال حاضر یکی از بهترین تبلت‌های موجود است، اما با شایعات مبنی بر اینکه شاهد چیپ‌ست جدید، صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، روشن‌تر و کیبورد اصلاح‌شده خواهیم بود، می‌تواند پیشتاز خود را افزایش دهد. با این حال، همه این‌ها به رقابتی بودن قیمت بستگی دارد، زیرا اپل اخیراً قیمت محصولات خود را افزایش داده است. و همانطور که به آن خواهیم رسید، اگر اپل یک iPad Pro OLED را در اوایل سال آینده عرضه کند، ممکن است هزینه‌ها به طور جدی افزایش یابد.

همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که فناوری جدید صفحه‌نمایش OLED، همراه با چیپست جدید اپل سیلیکون، رنگ‌ها را برجسته می‌کند و به باتری کمک می‌کند تا بیشتر دوام بیاورد – یک ارتقای واقعی نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر. اما با وجود تمام سخت افزارهای جدید فانتزی و تغییرات اساسی، احتمالاً هزینه آن کمی بیشتر از سخت افزارهای قدیمی‌تر خواهد بود. با این حال، برای این نوع ارتقا، افزایش قیمت ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

برای زمینه، اپل برای اولین بار یک صفحه نمایش OLED را در دستگاه‌های خود با نسل اول اپل واچ معرفی کرد. در بین آیفون‌ها، آیفون X در سال 2017 اولین گوشی بود که صفحه نمایش OLED را دریافت کرد. اکنون، شایعه شده است که اپل ارتقاء OLED را به مک‌بوک‌ها نیز می‌آورد، اما همانطور که در بالا اشاره شد، جدول زمانی Kuo پیش‌بینی می‌کند که آی‌پد پرو OLED ممکن است قبل از آن عرضه شود.

OLED display for iPad pro

علاوه بر قهرمان OLED iPad Pro، در سال 2024، Kuo همچنین پیش‌بینی می‌کند که نسل یازدهمین آی‌پد وانیلی را می‌توان در نیمه دوم سال 2024 انتظار داشت. این مدل ممکن است همراه با یک iPad Mini جدید نیز عرضه شود. اگرچه چند سالی است که اپل آی‌پد مینی را به شیوه‌ای ساده‌تر عرضه می‌کند، اما به‌روزرسانی‌های قابل توجه ممکن است واجد شرایط عرضه بزرگ‌تر آی‌پدهای 2024 باشد. علاوه بر این، گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که با راه‌اندازی نسل یازدهم آی‌پد پایه، اپل ممکن است نسل نهم آی‌پد را متوقف کند. این همچنین آخرین گام برای اپل در انتقال از پورت روشنایی در آیپدها به انتقال کل خط تولید خود به USB-C خواهد بود.

آی‌پد پرو بعدی همچنین می‌تواند بدنه شیشه‌ای جدید داشته باشد. گورمن قبلاً گفته بود که این تغییر برای آی‌پد پرو فعلی اعمال می‌شود، اما می‌توان آن را با آی‌پد پرو 2024 معرفی کرد. حرکت به پشت شیشه‌ای به شما امکان می‌دهد آی‌پد پرو آینده را به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید، اما نوعی شارژ بی‌سیم معکوس را نیز ارائه می‌کند.

در کنار آیپد پرو، کیبورد جادویی اپل نیز ظاهراً به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد. به گفته Gurman، اپل در نظر دارد دستگاه جانبی را اصلاح کند تا «آیپد پرو حتی بیشتر از راه‌اندازی کنونی شبیه لپ‌تاپ به نظر برسد» و در عین حال «ترک پد بزرگ‌تر» را اضافه کند.

خبرنگار بلومبرگ به جزئیات بیشتر اشاره نکرد، اما اضافه کردن یک ترک پد بزرگتر به آیپد پرو مطمئناً یک به‌روزرسانی خوشایند خواهد بود. ترک پد Magic Keyboard نسبتاً پاسخگو است، اما اندازه کوچک آن می‌تواند مانعی برای کسانی از ما باشد که دست‌های بزرگتری دارند.

علاوه بر این، در سه ماهه اول سال 2024، اپل ممکن است آیپد ایر را در دو اندازه عرضه کند. یک آیپد ایر 11 اینچی و یک آیپد ایر 12.9 اینچی. با این حال، انتظار می‌رود آی‌پد ایر همچنان به صفحه نمایش LCD ادامه دهد، اما احتمالاً به چیپست‌های جدید M3 اپل ارتقا خواهد یافت. 

اگر شایعات صحت داشته باشند، به نظر می‌رسد آیپد پرو 2024 مهم‌ترین به‌روزرسانی مجموعه آیپد در سال‌های اخیر باشد. تبلت‌هایی مانند Samsung Galaxy Tab S9 Ultra از پنل‌های OLED فوق‌العاده بهره می‌برند، بنابراین دیدن یک آی‌پد پرو از همین فناوری بسیار عالی است. شارژ بی‌سیم نیز مانند قدرتی که تراشه M3 می‌تواند ارائه دهد، یک ارتقاء خوشایند خواهد بود.

برچسب‎ها: اپل نمایشگر OLED iPad Pro

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید