تست کردن گوشی دست دوم قبل خرید با استفاده از اپلیکیشن testm

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 3330

خرید گوشی دست دوم یک کار هوشمندانه و اقتصادی به نظر می‌رسد اما برخی از افراد به دلیل اینکه نکات قبل از خرید گوشی دست دوم را رعایت نمی کنند، خرید خوبی نخواهند داشت و در نهایت به این نتیجه می‌رسند که یک گوشی مدل پایین با قیمت پایین تر بخرند اما گوشی مدل بالاتر دست دوم را تهیه نکنند.

اگر قصد خرید موبایل دست دوم را دارید، حتما باید به موارد و نکات خاصی دقت کنید و قبل خرید آن را تست کنید تا خرید خوبی داشته باشید و پشیمان نشوید.در ادامه قصد داریم تا یکی از روش‌های آسان تست کردن موبایل دست دوم را آموزش دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده از اپلیکیشن برای تست کردن گوشی دست دوم

یکی از روش‌های ساده برای تست گوشی که می‌توان از آن به راحتی کمک گرفت؛ اپلیکیشن TestM  است که با استفاده از آن می‌توانید عملکرد گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید و ios  را بررسی کنید. با دانلود و نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن همراه می توانید بخش‌های مختلف گوشی را تست کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.

اپلیکیشن TestM  چیست؟

همان طور که گفتیم از این نرم افزار می‌توان برای بررسی گوشی دست دوم قبل خرید آن استفاده کرد. این اپ، ابزاری در اختیار کاربران قرار میدهد تا وقتی اتفاقی غیر معمول در دستگاهشان رخ میدهد، مشخص کند که منشا مشکل از کجاست.

در واقع این نرم افزار بررسی‌های گسترده و کلی در تلفن همراه شما انجام می‌دهد و در مرحله بعد گزارش خلاصه و کلی از وضعیت عملکردی بخش‌های مختلف آن به شما ارائه می‌دهد تا منشا مشکل را بیابید و اقدام به رفع آن کنید. بنابراین اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید؛ می توانید با گرفتن یک گزارش از فروشنده از وضعیت سلامت گوشی مورد نظر با این نرم افزار بی نظیر، مطلع شوید.

نحوه عملکرد نرم افزار testM

این اپلیکیشن در بررسی ۵ دقیقه ای که از وضعیت تلفن همراه می‌‌کند مواردی از قبیل:  لمس نمایشگر یا تاچ گوشی ، صدای‌های ورودی و خروجی اسپیکر، هدفون، میکروفون و بلندگوی تماس و همچنین سنسور های حرکتی شامل ژیروسکوپ، شتاب سنج و قطب نما را چک میکند و علاوه بر آن وضعیت ارتباطات تلفن همراه  Wi-Fi، بلوتوث، آنتن دهی و GPS را بررسی و گزارش می‌کند.

همچنین موارد دیگری نظیر عملکرد سخت افزار های گوشی شامل سنسور نور، شارژر، ویبره، سنسور نزدیکی، اسکنر اثر انگشت و همچنین دوربین جلویی، دوربین اصلی و فلش LED را تست می‌کند و گزارش می‌دهد.برای بررسی و تست با استفاده ازاین نرم افزار کافی است بعد نصب آن و طی کردن مراحل مورد نظر full test  یا  complete test انجام دهید که در آن مواردی که اشاره کردیم را برای شما بررسی می‌کند.

برای هر یکی از این تست ها، کاربر باید کاری انجام دهد. برای مثال برای تست لمس نمایشگر گزینه touch screen را انتخاب کنید و روی استارت کلیک کنید سپس با لمس نقاط مختلف صفحه می‌توانید پیکسل به پیکسل صفحه گوشی را بررسی کنید. در گذشته بررسی و تست گوشی با شماره گیری کد‌های مختلفی صورت می‌گرفت اما اکنون با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌توان گوشی را مورد ارزیابی قرار داد.

برای انجام تست بلوتوث نیز ، بعد انتخاب قسمت Bluetooth ، دستگاه را به بلوتوث دستگاه دیگر متصل ‌کنید و یا  برای بررسی وضعیت شارژ شدن گوشی، دستگاه را به شارژر متصل کنید و به همین صورت تمامی بخش‌های گوشی را با این نرم افزار تست می‌کنیم .در پایان بعد از تکمیل این تست کوتاه ، اپلیکیشن گزارشی کامل از تلفن همراه شما تهیه میکند و امکان ذخیره تصویر یا به اشتراک گذاری آن را نیز فراهم می کند.

رابط کاربری این اپلیکیشن به طرز حرفه ای طراحی شده است و کار با آن آسان و لذت بخش است از طرفی تست گوشی کاملا رایگان و در زمان کم انجام می‌شود که نقطه قوت این نرم‌افزار است بنابراین اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید حتما برای بررسی و چک کردن صحت و سلامت آن از فروشنده بخواهید با استفاده از آن گزارشی از وضعیت تلفن همراه به شما ارائه دهد تا با خیال راحت خرید مطمئنی را تجربه کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید