فروش ناامیدکننده آیفون SE 2022 همچنان ادامه دارد

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 443

داده‌های اپراتورهای آمریکا نشان می‌دهد فروش آیفون SE 2022 اپل همچنان پایین‌تر از حد انتظار است. تحلیلگران دلیل این امر را تبلیغات ضعیف اپل برای عرضه‌ی این گوشی می‌دانند.

اپل نسل سوم آیفون SE را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ عرضه کرد. با وجود گزارش‌ها از تقاضای ضعیف برای این گوشی، شرکت Canalys معتقد است که این گوشی همچنان می‌تواند پیشران رشد مهمی برای اپل در بازار گوشی‌های ارزان قیمت و میان رده باشد.

اما چند تحلیلگر بازار موبایل اخیراً گفته‌اند فروش آیفون اس ای نسل سوم اپل (Apple iPhone SE 2022) کمتر از حد انتظار بوده است. گزارش جدیدی از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی Wave7 با تأیید ادعاهای تحلیلگران جزئیات دقیق‌تری را ازطریق بررسی میدانی دردسترس قرار داده است.

آن‌طور که 9to5Mac می‌نویسد مؤسسه‌ی Wave7 به‌تازگی فروشگاه‌های اپراتورهای مخابراتی را در سراسر ایالات متحده مورد بررسی قرار داده و متوجه شده که تقاضا برای آیفون SE 3 پایین‌تر از آیفون SE 2 بوده است. ظاهراً این ادعا نتیجه‌ی گفته‌های ۵۶ درصد از نمایندگان اپراتورها است که حاضر شده‌اند با Wave7 گفت‌و‌گو کنند. تنها هشت درصد از سخنگوها گفته‌اند که تقاضا برای آیفون SE نسل جدید بیشتر از نسل قبل است.

فردی به نمایندگی از اپراتور ورایزن اعلام کرده «افراد زیادی حتی اطلاع ندارند» که گوشی آیفون SE 2022 به بازار عرضه شده است. Wave7 این موضوع را به بازاریابی ضعیف اپل برای گوشی اقتصادی جدیدش نسبت می‌دهد. به‌نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته هیچ تبلیغاتی در تلویزیون، رادیو و فضای باز برای نسل جدید آیفون SE انجام ندهد.

کانال رسمی اپل در یوتیوب شامل تنها یک ویدئو با تمرکز روی گوشی آیفون SE 3 است، یعنی همان ویدئویی که در جریان برگزاری رویداد Peak Performance پخش شد. از آن زمان با وجود پخش‌ ویدئوهای جدید درباره‌ی آیپد ایر و حتی اپل کارت، شاهد انتشار هیچ ویدئوی دیگری با محوریت آیفون SE 3 نبوده‌ایم.

Wave7 می‌گوید با وجود پایین بودن سهم اپل از بازار فروش اپراتورهای این چنینی، مشتریان کم‌کم تهیه‌ی دستگاه‌هایی مثل آیفون SE و آیفون 11 را به شماری از گوشی‌های اندرویدی ترجیح می‌دهند.این نخستین باری نیست که از فروش ضعیف آیفون SE 3 می‌شنویم. مینگ‌چی کو، تحلیلگر خوش‌سابقه، می‌گوید قبلاً انتظار داشته اپل ۲۵ تا ۳۰ میلیون آیفون SE نسل جدید را به بازار عرضه کند، اما تقاضای بازار به‌گونه‌ای است که او تصمیم گرفته پیش‌بینی خود را به ۱۵ تا ۲۰ میلیون دستگاه کاهش دهد.آیفون SE 2022 اپل به بازار ایران نیز راه پیدا کرده و چند فروشگاه هم‌اکنون این گوشی را با قیمت بالاتر از حد انتظار به‌فروش می‌رسانند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید