روسیه توسط اپل تحریم شد!

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 399

همانطور که انتظار می‌رفت ، اپل روسیه را تحریم و محصولات خود را در این کشور ناموجود کرد! برای دیدن جزئیات خبر با ما همراه باشید.

اپل تایید کرد فروش محصولاتش در فروشگاه اپل در روسیه را متوقف کرده است. همه محصولات اپل در ویترین فروشگاه اپل در روسیه ناموجود برای خرید یا تحویل در این کشور اعلام شده‌اند. هنگام جستجوی فروشگاه اینترنتی اپل روسی نیز، همه محصولات اپل اکنون گزارش می‌دهند که «در حال حاضر محصولات   برای فروش در دسترس نیستند».

پیشتر میخاییلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین و ناظر بر فعالیت‌های دیجیتالی خارجی در نامه‌ای به تیم کوک، مدیرعامل اپل از این شرکت خواسته بود فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرده و فروشگاه اپ استور خود در این کشور را تعطیل کند.

همچنین اپلیکیشن دو خبرگزاری دولتی روسیه یعنی RT News و Sputnik News هم از اپ استور حذف شده‌اند. 

اگرچه اپل در بیانیه‌ی خود هیچ اشاره‌ای به بستن اپ استور روسیه نکرده، اما به غیرفعال شدن گزارش‌های ترافیک زنده و تصادفات در apple maps اوکراین اشاره شده است باید خاطرنشان کنیم چند روز قبل گوگل چنین کاری را به منظور افزایش ایمنی افراد ساکن اوکراین برای google maps انجام داد به گفته سخنگوی این شرکت، علاوه بر توقف فروش تمام محصولات اپل در داخل روسیه، سرویس پرداخت محبوب این شرکت، Apple Pay، در این کشور محدود شده است.

طی هفته‌های گذشته شرکت‌های زیادی از محدود کردن خدمات خود یا توقف فروش محصولات در روسیه خبر داده‌اند. روی هم رفته هرچقدر تهاجم به اوکراین طولانی‌تر می‌شود، فشار بر روی روسیه و شهروندان ساکن این شرکت هم افزایش پیدا می‌کند.

این فشار و تحریم‌ها علیه روسیه می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت سهام و محصولات این شرکت‌ها شود و مشخص نیست این تحریم‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

از طرفی کشورهای دیگر نیز واردات خود را از کشور روسیه تحریم کرده‌اند که این امر آسیب فراوانی بر اقتصاد آن‌ها خواهد زد و شرکت اپل نیز از این اتفاق به دور نیست و احتمال تغییر عملکرد در برابر روسیه امکان داد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید