عرضه نسل بعدی آی مک پرو اپل

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 263

 سال گذشته، چندین تئوری  در مورد مدل‌های جدید مک به صورت آنلاین منتشر شد. در مارس 2022، مینگ چی کو، تحلیلگر محبوب اپل، خاطرنشان کرد که این شرکت ممکن است جانشینانی برای iMac Pro، 2019 Mac Pro و Mac Mini برای سال 2023 تولید کند. پس از این‌که اپل ماه گذشته مدل‌های جدید مک بوک پرو و ​​مک مینی را عرضه کرد، تحلیلگران انتظار داشتند که این شرکت تا ماه آوریل از مک‌های جدید خود رونمایی کند. اکنون مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود معتقد است که مک‌های جدید تنها تا اواسط سال عرضه خواهند شد. طبق گزارش‌های کلیدی سال گذشته، اپل در حال کار بر روی یک آی‌مک ۲۴ اینچی به‌روزرسانی‌شده و یک آی‌مک کاملاً جدید «Pro» پیش از بازه زمانی تقریبی عرضه در پایان سال جاری است. در اواسط سال 2022، مارک گورمن از بلومبرگ توضیح داد که اپل در حال کار بر روی حداقل دو مدل iMac است که احتمالاً از سری تراشه‌های "M3" استفاده می‌کنند. او گفت که اپل احتمالاً در سال 2023 یک آی‌مک 24 اینچی به‌روزرسانی شده با تراشه استاندارد M3 را روانه بازار خواهد کرد و در حال ادامه کار بر روی یک مدل رده بالای iMac است.

ما به طور قطع نمی دانیم که iMac جدید چه زمانی عرضه می‌شود، اما می‌توانیم بر اساس چند واقعیت و شایعات شناخته شده تخمین مناسبی داشته باشیم. Macworld فکر می‌کند تاریخ عرضه جدید iMac 2023 می‌تواند تا 15 آگوست 2023 باشد، به چند دلیل نسبتاً قانع‌کننده: این سالگرد 25 سالگی iMac اصلی G3 است و در روز سه‌شنبه‌ است  روز عرضه مورد علاقه اکثر افراد در اپل.

قیمت و هزینه

آقای گورمن و دیگران بر این عقیده هستند که تمرکز آخرین نسخه iMac روی چیپست خواهد بود. iMac قبلی (2021) که منتشر شد مجهز به تراشه M1 بود، بنابراین یک iMac 24 اینچی جدید می‌تواند با M2 / M2 Max / M2 Ultra عرضه شود. ما انتظار داریم که قیمت iMax 24 اینچی جدید مطابق با آنچه اپل برای نسخه فعلی در نظر گرفته است، باقی بماند. بنابراین این قیمت اولیه 1299 دلار / 1249 پوند / 1899 دلار استرالیا است. اگر قرار بود اپل گزینه‌های تراشه‌های Pro را اضافه کند، قیمت‌ها تا حدودی بالا می‌رفت. اما ما حدس می‌زنیم که قیمت‌ها خیلی بالا نرود تا iMac همچنان برای مخاطب عام جذاب بماند.

پیش‌بینی‌ها

 پیش از این، شایعات حاکی از آن بود که Apple silicon Mac pro دارای یک پیکربندی پیشرفته با 48 CPU و 152 هسته گرافیکی با پردازنده M2 Extreme خواهد بود، اما متاسفانه این تراشه لغو شده است. مدل آتی iMac Pro ممکن است بر روی M3 Apple Silicon (جانشین مورد انتظار تراشه M2) یا یک نوع با کارایی بالا از تراشه M2 اجرا شود. آخرین تراشه M2 اپل به طور گسترده به عنوان یک ارتقاء تکراری نسبت به تراشه M1 در نظر گرفته می‌شود که طرفداران می توانند از آن صرف نظر کنند. با این حال، جانشینان فوری آن - M2 Pro و M2 Max - عملکرد قابل توجهی را برای کارهای سخت ارائه می دهند. با این حال، انتظار می‌رود تراشه M3 که بسیار مورد انتظار است، بهبود عملکرد قابل توجهی را در مقایسه با تراشه M2 و انواع آن به همراه داشته باشد. اگر شایعات صحت داشته باشند و تراشه M3 در مدل جدید ادغام شود، می‌تواند منجر به یک کامپیوتر مک متحول کننده بازی شود. مدل 2023 علاوه بر یک پردازنده مدرن که دارای گرافیک نسل بعدی و قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی است، می‌تواند با استانداردهای حافظه سریع‌تری نیز عرضه شود. نوع پایه احتمالا دارای حافظه یکپارچه با ظرفیت بالا (احتمالاً از 32 گیگابایت) و پهنای باند بالا خواهد بود. مک آینده ممکن است دارای یک صفحه نمایش بزرگتر باشد. طرفداران می‌توانند پیش‌بینی کنند که یک صفحه نمایش 32 اینچی 5K رتینا به عنوان یک نسخه در دسترس باشد. شناخته شده است که اپل حداقل به‌روزرسانی‌های طراحی را در بین نسل‌ها ترجیح می‌دهد، بنابراین بهتر است انتظار تغییرات زیادی در زمینه طراحی نداشته باشید.

اما چه چیزی احتمالاً تغییر نخواهد کرد؟  احتمال زیاد iMac 2023 تقریباً با لوازم جانبی مشابه مانند صفحه کلید، ماوس یا ترک پد عرضه می‌شود.

تفاوت اولینiMac Pro با iMac Pro 2023 

  •  اولین iMac Pro از این نظر منحصر به فرد بود که در رنگ خاکستری ارائه شد. اپل می‌تواند موارد مشابه بیشتری را ارائه دهد و تغییراتی در رنگ‌های آن انجام دهند.
  • اولین iMac Pro با حافظه‌های 32، 64 یا 128 گیگابایتی PC4-21300 (2666 مگاهرتز) DDR4 ECC عرضه شد که می‌توانند آن را به 512 گیگابایت ارتقا دهند.
  • iMac Pro جدید 2023 حافظه یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد که بخشی از چیپست سیلیکونی اپل است. برای ذخیره سازی روی دسکتاپ جدید، انتظار داریم که از 1، 2 یا 4 ترابایت موجود در مدل اول فراتر رود.

این اطلاعات بر اساس حدس و گمان‌ها و شایعات است، بنابراین خوب است تا زمانی که اپل تأیید رسمی نکرده است، آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید با این وجود، ورود نسخه مورد انتظار یک iMac Pro جدید قطعاً باعث ایجاد هیجان در بین حرفه‌ای‌هایی می‌شود که برای فناوری‌های اپل ارزش قائل هستند و برای کار به یک صفحه نمایش بزرگ و پر جنب و جوش نیاز دارند.

برچسب‎ها: iMac Pro آیمک پرو

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید