عرضه final cut pro و logic pro برای آیپد

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 683

اپل دو برنامه Final Cut Pro و Logic Pro را برای برخی مدل‌های آیپد (iPad) منتشر کرد. این برنامه‌ها که به‌ترتیب برای ویرایش ویدیو و موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند، هم‌اکنون در اپ‌استور در دسترس هستند.

اپل  از Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad رونمایی کرد. سازندگان ویدیو و موسیقی اکنون می‌توانند خلاقیت خود را به روش‌های جدیدی که فقط در iPad امکان‌پذیر است، آشکار کنند. Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad رابط‌های لمسی کاملاً جدیدی را ارائه می‌کنند. Final Cut Pro برای iPad مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند را برای سازندگان ویدیو برای ضبط، ویرایش، تکمیل و اشتراک‌گذاری ایجاد می‌کند. Logic Pro برای iPad با مجموعه کاملی از ابزارهای پیچیده برای آهنگسازی، ساخت ضرب آهنگ، ضبط، ویرایش و میکس، قدرت خلق موسیقی حرفه‌ای را در دستان سازنده قرار می‌دهد. باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصول اپل، گفت: «ما از معرفی Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad خوشحالیم که به سازندگان اجازه می‌دهد خلاقیت خود را به روش‌های جدید و حتی در مکان‌های بیشتری آشکار کنند. Final Cut Pro و Logic Pro با مجموعه‌ای قدرتمند از ابزارهای بصری طراحی شده برای قابل حمل بودن، عملکرد و رابط لمسی iPad، بهترین استودیوی موبایل را ارائه می‌دهند.

از روز سه شنبه، 23 می، Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad هر کدام با قیمت 4.99 دلار (آمریکا) در ماه یا 49 دلار (ایالات متحده) در سال با یک ماه آزمایشی رایگان در اپ استور در دسترس قرار گرفته‌اند. Final Cut Pro و Logic Pro برای iPad به iPadOS 16.4 نیاز دارند.

Final Cut Pro برای iPad

Final Cut Pro برای iPad یک رابط لمسی کاملاً جدید و ابزارهای بصری را معرفی می‌کند. افراد  می‌توانند در جدول زمانی مغناطیسی حرکت کنند، کلیپ‌ها را جابه‌جا کنند، و ویرایش‌های سریع با دقت یک فریم را تنها با ضربه یک انگشت انجام دهند. با Live Drawing، کاربران می‌توانند با استفاده از Apple Pencil مستقیماً بالای محتوای ویدیویی بکشند و بنویسند. در iPad Pro با  تراشه M2، حالت شناور اپل Pencil این قابلیت را برای کاربران ایجاد می‌کند که به سرعت تصاویر را بدون دست زدن به صفحه نمایش نگاه کنند و پیش‌نمایش کنند.

cut pro

ویژگی‌های برش سریع 

Final Cut Pro برای iPad از قدرت سیلیکون اپل و یادگیری ماشینی برای سرعت بخشیدن به کارهای وقت گیر ویرایش استفاده می‌کند. با Scene Removal Mask، سازندگان می‌توانند به سرعت پس‌زمینه پشت سوژه را در یک کلیپ بدون استفاده از صفحه سبز حذف یا جایگزین کنند. این برنامه برش خودکار فیلم را برای نسبت‌های عمودی، مربعی و سایر نسبت‌های تصویر تنظیم می‌کند و با جداسازی صدا، نویز پس‌زمینه را می‌توان به راحتی از صدای ضبط‌شده در اطراف حذف کرد.

گرافیک حرفه‌ای، جلوه‌ها و صدا

سازندگان ویدیو می‌توانند از میان مجموعه وسیعی از گرافیک‌های حرفه‌ای، جلوه‌ها و صدا انتخاب کنند تا داستان سرایی خود را تقویت کنند. این‌ها شامل پس‌زمینه‌های خیره‌کننده HDR، الگوهای متحرک قابل تنظیم، و موسیقی متن حرفه‌ای است که به‌طور خودکار با طول ویدیو تنظیم می‌شوند.

Logic Pro برای iPad

با ژست‌های چند لمسی، سازندگان موسیقی می‌توانند ابزارهای نرم‌افزاری را بنوازند و به‌طور طبیعی با کنترل‌ها تعامل داشته باشند، و همچنین پروژه‌های پیچیده را با زوم کردن  و کشیدن انگشت برای اسکرول هدایت کنند. کاشی‌های پلاگین مفیدترین کنترل‌ها را در اختیار سازنده قرار می‌دهند و شکل‌دهی سریع صداها را آسان می‌کنند. با میکروفون‌های داخلی آیپد، کاربران می‌توانند صدا را ضبط کنند و با پنج میکروفون با کیفیت استودیویی در iPad Pro، کاربران می‌توانند تقریباً هر فضایی را به یک استودیوی ضبط تبدیل کنند. سازندگان همچنین می‌توانند ویرایش‌های دقیقی انجام دهند و اتوماسیون مسیرهای دقیق را با Apple Pencil ترسیم کنند، و یک صفحه کلید هوشمند یا صفحه کلید جادویی را برای استفاده از دستورات کلیدی که تولید را سرعت می‌بخشد، متصل کنند.

logic pro

مرورگر صدا کاملاً جدید

یک مرورگر صوتی کاملاً جدید که به سازندگان موسیقی کمک کند هر زمان که می‌خواهند صدای عالی را کشف کنند. مرورگر صدا همه ابزارهای موجود، قطعه‌های صوتی، پلاگین‌های آماده، نمونه‌ها و حلقه‌ها را در یک مکان نمایش می‌دهد و کاربران می‌توانند برای گوش کردن  هر صدایی قبل از بارگیری آن در پروژه ضربه بزنند تا در زمان صرفه‌جویی کنند و در جریان خلاقیت خود باقی بمانند.

افزونه‌های ابزار و جلوه‌های حرفه‌ای

سازندگان می‌توانند کیفیت صوتی موسیقی خود را با بیش از 100 ابزار قدرتمند و افزونه افکت در Logic Pro شکل دهند. افکت‌هایی مانند EQهای قدیمی، کمپرسورها، و ریورب‌ها به کاربران اجازه می‌دهند آهنگ‌های خود را تنظیم کنند. Logic Pro در iPad با مجموعه عظیمی از سازهای با صدای واقعی و ترکیبات قدرتمند از جمله Sample Alchemy ارائه می شود.

ابزار ساخت و تولید بیت

تولیدکنندگان می‌توانند نمونه‌ها را برش داده و ورق بزنند، بیت‌ها و خطوط باس را برنامه‌ریزی کنند، و کیت‌های درام سفارشی را با مجموعه‌ای از ابزارهای ساخت و تولید ضرب بسازند. Beat Breaker، یک پلاگین جدید با زمان و پیچ و خم، به سازندگان موسیقی اجازه می‌دهد انگشت خود را سریع بکشند و به هم بچسبانند تا به شکل اساسی صداها را تغییر دهند و به هم بزنند. Quick Sampler می‌تواند نمونه‌های صوتی را به سازهای کاملاً جدید قابل پخش تبدیل کند، و Step Sequencer به کاربران اجازه می‌دهد الگوهای درام، خطوط باس و ملودی‌ها را برنامه‌ریزی کنند و حتی پلاگین‌ها را تنها با چند ضربه به صورت خودکار استفاده کنند. Drum Machine Designer ایجاد کیت‌های درام سفارشی را با استفاده از نمونه‌ها و پلاگین‌های منحصر به فرد روی هر پد درام امکان پذیر می‌کند. با Live Loops، کاربران می‌توانند الهام بگیرند و با ترکیب و تطبیق حلقه‌های موسیقی، به سرعت ترتیبات را بسازند.

میکسر حرفه‌ای 

یک میکسر با ویژگی‌های کامل - با نوارهای کانال، کاهش‌دهنده صدا، کنترل‌های پان، پلاگین‌ها، ارسال‌ها و اتوماسیون دقیق - همه چیزهایی را که برای ایجاد یک ترکیب کاملا حرفه‌ای در iPad نیاز دارند، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت چند لمسی سازندگان را قادر می‌سازد تا چندین فیدر را به‌طور هم‌زمان جابه‌جا کنند. همچنین Logic Pro برای iPad از قابلیت‌های رفت و برگشت پشتیبانی می‌کند و جابجایی پروژه‌ها را بین Logic Pro برای Mac و iPad آسان می‌کند. کاربران iPad می‌توانند آهنگ‌های تمام‌شده خود را در انواع فرمت‌های صوتی فشرده‌شده و بدون اتلاف، و همچنین پایه‌های آهنگ‌های صوتی جداگانه ایجاد کنند. سازندگان موسیقی می‌توانند یک موسیقی متن در Logic Pro برای iPad بسازند و آن را به Final Cut Pro برای iPad خروجی بگیرند. Logic Pro برای iPad همچنین از توانایی باز کردن پروژه‌های ایجاد شده در GarageBand برای iOS پشتیبانی می‌کند، بنابراین کاربران می‌توانند موسیقی خود را با ویژگی‌ها و گردش‌های کاری حرفه‌ای به سطح بالاتری برسانند.

mixer

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید