تولید اپل واچ سری 3 ممکن است به زودی متوقف شود!

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 509

همان طور که همه می دانیم اپل واچ مدل‌های مختلفی در فروشگاه رسمی اپل دارد که از جمله این مدل‌ها می توان به Apple Watch Series 3 اشاره کرد که اپل قصد دارد به طور رسمی فروش آن را در سال جدید متوقف کند.

ساعت‌های هوشمند اپل همواره محبوبیت بسیار زیادی داشته‌اند. این محبوبیت طی سال‌های اخیر نه تنها کمتر نشده است، بلکه با ارائه قابلیت‌های جدید و جذاب‌تر حتی از گذشته هم بیشتر شده است. این یک رسم همیشگی است که هر شرکت پس از مدتی خطوط تولید محصولات قدیمی را متوقف می‌کند و آن‌ها بر روی تولید محصولات جدید متمرکز می‌سازد. حالا این اتفاق یعنی توقف تولید اپل واچ سری 3 در حال رخ دادن است.

چرا اپل می‌خواهد تولید اپل واچ سری 3 متوقف کند؟

اپل واچ 3 در سال 2017 عرضه شده و این یعنی تقریبا 5 سال سن دارد و به نظر می‌رسد که غول فناوری آمریکا یعنی اپل، سرانجام آماده شده است تا آن را از خط تولید ساعت‌های هوشمند خود کنار بگذارد.

طبق گزارشی از تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی مینگ چی کو، که معمولا بینش خوبی در مورد همه محصولات اپل دارد، اپل واچ سری 3 در حال حذف شدن است زیرا اپل نمی‌تواند آپدیت نرم‌افزار WatchOS 9 را که قرار است اواخر امسال عرضه شود، پشتیبانی کند. ظاهرا چیپست S3 موجود در نسل سوم اپل واچ‌ بالاخره به محدودیت‌های خود رسیده است.

اگرچه این مدل جدیدترین نسخه‌ی watchOS را دریافت کرده، اما تراشه‌ی استفاده شده در آن نسبت به S5 موجود در اپل واچ SE و S7 موجود در اپل واچ سری 7  بسیار ضعیف‌تر است. همچنین این ساعت هوشمند تنها مدل در بین اپل واچ‌های موجود در بازار است که از طراحی قدیمی مبتنی بر بدنه‌ی ضخیم‌تر و نمایشگر دارای حاشیه‌های بزرگ بهره می‌برد.

رونمایی از سیستم عامل جدید watchOS 9

در رویداد WWDC امسال که چند ماه دیگر برگزار می‌شود، اپل از watchOS 9 رونمایی می‌کند که طبق اعلام آقای «کو»، این سیستم‌عامل دیگر از نسل سوم اپل واچ پشتیبانی نخواهد کرد. البته باید خاطرنشان کنیم اگرچه این نسخه‌ی جدید در رویداد WWDC معرفی می‌شود، ولی عرضه‌ی آن چند ماه بعد اواخر تابستان صورت می‌گیرد که با تاریخ ارائه شده برای توقف تولید این محصول همخوانی دارد. هنوز در رابطه با ویژگی‌های watchOS 9 گزارش‌های چندانی منتشر نشده ولی گفته می‌شود امسال در کنار معرفی اپل واچ سری 8، شاهد رونمایی از نسل دوم اپل واچ SE خواهیم بود. افشاگران بر این باور هستند که اپل واچ سری 8 از سنسور تشخیص درجه حرارت بدن بهره می‌برد.

در حال حاضر اپل واچ سری 3 با قیمت 199 دلار فروخته می‌شود ولی با توجه به اینکه به‌زودی پشتیبانی از ان متوقف می‌شود، خریدن آن کار عاقلانه‌ای نیست. از طرفی با توجه به اینکه نسل سوم اپل واچ ممکن است کنار گذاشته شود، این ذاتا به این معنی است که ما باید انتظار داشته باشیم که محصول دیگری جای آن را بگیرد، احتمالا اپل واچ سری 4 همان محصول است. به گفته PhoneArena، همانطور که افراد حاضر در iMore اشاره می‌کنند، این واقعیت که سری 3 قادر به ارائه WatchOS 9 نخواهد بود، می‌تواند به این معنی باشد که ویژگی‌های جدید و هیجان انگیزی در این نسخه پنهان شده است که برای امکان استفاده از آن به سخت‌افزار قدرتمندتری نیاز دارد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید