مک ایمن‌تر از سیستم‌های ویندوزی

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 187

76 درصد از تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات معتقدند که مک‌ها از رایانه‌های شخصی ویندوزی ایمن‌تر هستند.

IDC یک نظرسنجی آنلاین از ITDM‌‌ها در ایالات متحده و کانادا در ژوئیه 2023 انجام داد، که در آن از شرکت کنندگان در نظرسنجی در مورد دیدگاه‌هایشان در مورد امنیت و همچنین اهمیت ایمن سازی رایانه هایشان پرسیدند. پاسخ دهندگان از ترکیبی از شرکت‌ها در صنایع مختلف بودند که 500 کارمند داشتند.

شرکت‌کنندگان از چندین سیستم عامل از جمله macOS، Windows و ChromeOS پشتیبانی می‌کنند. آن‌ها نرم افزار امنیتی را برای شرکت خود انتخاب، خریداری یا استقرار می‌دهند، یا افرادی که مسئول انجام این کار هستند را مدیریت می‌کنند.

47 درصد از شرکت‌های مورد بررسی قصد دارند از مک‌های بیشتری در بخش فناوری اطلاعات خود استفاده کنند، زیرا معتقدند این بخش امن‌تر است. 36٪ پاسخ دادند که دلیل اصلی استفاده از Mac های بیشتر، سهولت استقرار و مدیریت است.

افسانه امنیت مک

یک اصل ساده می‌تواند توضیح دهد که چرا Mac ایمن تر است. مجرمان سایبری به سادگی تصمیم گرفتند به جای آن به پلتفرم‌های محبوب‌تر حمله کنند. بخشی از این باور دیرینه مبنی بر اینکه مک‌ها کمتر در معرض ویروس‌ها هستند از این واقعیت ساده ناشی می‌شود که تعداد مک‌های کمتری نسبت به رایانه‌های شخصی وجود دارد. مجرمان برای کسب درآمد از حمله سایبری ویروس‌ها را ایجاد می کنند - منطقی است که ابتدا کامپیوتر شخصی را دنبال کنید، زیرا هدف بزرگتر است و بنابراین ارزش بالقوه بالاتری دارد.

از اواخر دهه 90، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز خود را بر روی اکثر رایانه‌های شخصی و سازمانی داشت. برای یک هکر یا کلاهبردار سایبری، ایجاد حملات برای پلتفرم‌های محبوب کمی شبیه ایجاد یک کلید جهانی برای نفوذ به هزاران خانه است. در همین حال، پلتفرم‌های بسیار کوچک‌تر مانند macOS و لینوکس در بخش بهتری از یک دهه دست نخورده باقی ماندند.

با افزایش تعداد Mac ها، آن‌ها سهم بازار را از رایانه‌های شخصی ویندوزی ربوده اند - هم در تجارت و هم در خانه. از سال 2003، macOS از 2.26٪ به 10.18٪ از بازار سیستم عامل در جولای 2019 افزایش یافته است. در حالی که محبوبیت Mac را می‌توان به طراحی شیک و سهولت استفاده آن‌ها نسبت داد، فقدان تهدیدات بدافزار مداوم احتمالاً جذاب نیز بوده است. این پایگاه کاربری در حال رشد و کمتر محتاطانه شروع به تبدیل macOS به یک هدف بسیار با ارزش برای مجرمان سایبری کرده است.

امنیت مک

ایمنی مرورگر: مرورگر اینترنتی بومی مک، سافاری، اخیراً تغییرات اساسی را برای ارائه ویژگی‌های مسدودکننده تبلیغات قوی دریافت کرده است. مسدود کردن تبلیغات، پنجره‌های بازشو ناخواسته و ردیابی نامشخص می‌تواند نقاط تماس بسیار خطرناکی را برای کاربران اینترنت ایمن کند. با وجود رتبه بالاتر از مایکروسافت اج، مرورگرهای شخص ثالث مانند گوگل کروم و فایرفاکس به دلیل چرخه به‌روزرسانی کندتر سافاری، رتبه بالاتری دارند.

امنیت خارج از جعبه: MacOS اپل نسبت به ویندوز به نگهداری کمتری در بخش امنیتی پلتفرم نیاز دارد. این فقدان فوریت صرفاً به دلیل وجود تهدید کمتر در رایانه‌های شخصی مک در مقایسه با رایانه‌های شخصی است. کاربران غیرمتخصص تمایل دارند که نگهداری و درک این دستگاه‌ها را راحت‌تر بیابند. با این حال، رفتار کاربر ممکن است در این پلتفرم به دلیل درک ایمنی نسبی نسبت به ویندوز آسیب‌پذیرتر باشد.

فرکانس به‌روزرسانی: به نظر می‌رسد مک در مقایسه با ویندوز سابقه بسیار کمتری در جستجو و درمان مسائل امنیتی در سیستم عامل دارد. در مقایسه با ویندوز، macOS ممکن است در حال حاضر نیازی به چرخه به‌روزرسانی ثابت نداشته باشد زیرا طرف‌های مخرب تمایل دارند MacOS را کمتر مورد هدف قرار دهند. از آنجایی که حفاظت پیشگیرانه بهترین امنیت است، macOS ممکن است امنیت حیاتی را با به‌روزرسانی‌های کمتر مکرر از دست بدهد.

Mac و macOS ویژگی‌های امنیتی را ارائه می‌دهند که توسط مشتریان سازمانی بسیار تحسین شده است، از جمله:

  • APIهای مدیریت دستگاه اپل
  • API‌های تشخیص نقطه پایانی اپل
  • Touch ID در macOS ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار یکپارچه از طریق Apple Silicon است

گزارش IDC بر کنترل بهتر بدافزار در مک تأکید می‌کند، به لطف macOS و امنیت چند لایه آن هنگام اجرای برنامه‌های متفرقه. IDC همچنین اشاره می‌کند که اپل هر برنامه‌ای را که از طریق فروشگاه Mac App ارائه می‌شود بررسی و تأیید می‌کند. macOS می‌تواند از اجرای برنامه‌های بدون امضا جلوگیری کند.

اپل همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و وصله‌های امنیتی را بدون هزینه اضافی به کاربران مک ارائه می‌کند. بعلاوه، سرویس‌های اپل مانند iCloud و iMessage رمزگذاری سرتاسری را ارائه می‌کنند و تضمین می‌کنند که داده‌های حساس محافظت می‌شوند.

برچسب‎ها: مک

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید